HARDE LIVE: spotkanie z Joanną Kocik, autorką powieści „Basen”
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
Spotkanie z Joanną Kocik, autorką powieści „Basen”: 31 marca (wtorek) o godz. 17.00 na Instagramie: @hardewydawnictwo
Jeśli chcesz wiedzieć, czy autorka
… odwołuje się do własnych doświadczeń
i przeżyć…
… portretuje ludzi ze swojego otoczenia…
… jest uzależniona od social mediów…
…zaplanowała, kto stoi za śmiercią gwiazdy Instagrama Moniki Kasperowicz, czy też to bohaterowie poprowadzili ją za rękę…
#Zostańwdomu, dołącz do profilu Wydawnictwa Harde na Instagramie i spotkaj się online z Joanną Kocik, uznawaną za nową królową współczesnej polskiej powieści. Autorka co prawda nie zdradzi, czy i kto zabił, ale odpowie na nawet najtrudniejsze pytania dotyczące tematyki książki, warsztatu literackiego i rzeczywistości, w której przyszło nam żyć.
BASEN to powieść obyczajowa, w której wątek kryminalny jest pretekstem do pokazania słodko-gorzkiej rzeczywistości współczesnych trzydziestolatków. W basenie w warszawskim Pałacu Młodzieży zostaje znaleziona martwa popularna influencerka Monika Kasperowicz. Często gościła na łamach mediów, dla których jej zagadkowa śmierć i policyjne śledztwo są łakomym kąskiem. Kiedy media walczą o każdy wykreowany skrawek życia celebrytki, jej przyjaciółki analizują łączące je więzy, wracają wspomnieniami do młodości i wspólnego wyjazdu do Toskanii. Akcja meandruje i kiedy po raz kolejny wydaje się nam, że znamy nazwisko mordercy, zmienia kierunek… „Basen” trzyma w napięciu do ostatniej strony, a puenta – zaskakuje. Patronat nad książką sprawują: Wirtualna Polska, Portal Kryminalny, Granice.pl, Monitor Kulturalny.
JOANNA KOCIK jest redaktorem, dziennikarzem i wydawcą współpracującym z czołowymi polskimi mediami. Ma w portfolio dwa tomiki poetyckie: „Wypatruję samej siebie” i „Kocie skórki”. Jest współautorką tomu opowiadań „5 minut, czyli 23 opowiadania dla zabieganych”, zgłoszonego do Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus 2019. W 2014 roku została finalistką Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania we Wrocławiu.
HARDE LIVE to cykl spotkań z autorami odbywający się w każdy wtorek i czwartek na instagramowym profilu HARDE. Relacją prowadzone są w formie LIVE i każdy czytelnik ma szansę na zadanie pytań autorowi bez konieczności wychodzenia z domu. Kolejne spotkania zapowiadamy na www.facebook.com/hardewydawnictwo
Fot. Maciej Stanik

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.