I.Chmielewska („Bardzo Brzydkie Rysunki) |Empik Galeria Bałtycka

Empik SA
EMPiK SA
Marszałkowska 116/122
00-017 WARSZAWA
obsluga.klienta|empik.com| |obsluga.klienta|empik.com
tel.: + 48 22 551 33 33
www.empik.com/
Iga Chmielewska jest rysowniczką i twórczynią profilu na Facebooku o nazwie „Bardzo Brzydkie Rysunki”, który obecnie jest już śledzony przez ponad 300 tys. obserwatorów. Coraz liczniejszych fanów zjednuje sobie spontanicznością i naturalnością. Jak sama autorka minimalistycznych w swojej formie „Bardzo Brzydkich Rysunków” przyznaje, poprzez oryginalną twórczość stara się opowiedzieć publicznie o wszystkim tym, co ludzie próbują najczęściej ukryć przed światem. „Bardzo Brzydkie Rysunki” są sumą osobistych przeżyć, obserwacji i zupełnie abstrakcyjnych wizji autorki. Część z nich można podziwiać w „Bardzo brzydkim nieporadniku’ (Wydawnictwo Znak). Choć być może wygląda podobnie, nie jest to – jak przyznaje sama autorka - kalendarz biurkowy, ale na biurku prezentuje się najlepiej. Żaden też z niego poradnik, ale z pewnością pomoże przetrwać niejeden trudny moment. Spotkanie będzie okazją, by dowiedzieć się, m.in. skąd się wziął pomysł na „Bardzo Brzydkie Rysunki” i o czym one opowiadają?

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.