INTRONIZACJA : nadchodzi królowa polskiej powieści
2Creo Magdalena Niemirowska-Kaczyńska
Fałata 3
43-300 Bielsko-Biała
dwacreo|dwacreo.pl| |dwacreo|dwacreo.pl
600206009
www.dwacreo.pl
„Basen” to powieść obyczajowa, w której wątek kryminalny jest pretekstem do pokazania słodko-gorzkiej rzeczywistości współczesnych trzydziestolatków. Walczą ambitnie o osiągnięcie sukcesu i zdobycie za wszelką cenę popularności. Żyją w dwóch światach: realnym i wirtualnym, balansując na granicy między prawdą a fikcją.
W tytułowym basenie w warszawskim Pałacu Młodzieży zostaje znaleziona martwa popularna influencerka Monika Kasperowicz, córka polskiego ambasadora i amerykańskiej aktorki, nowo poślubiona żona hazardzisty i bankruta Rémy’ego. Zamożna, atrakcyjna, lubiąca szokować, często gościła na łamach mediów, dla których jej zagadkowa śmierć i toczące się policyjne śledztwo są łakomym kąskiem. Kiedy media walczą o każdy wykreowany skrawek życia celebrytki, jej przyjaciółki - blogerka Kasia, prawniczka Paula i właścicielka firmy PR Magda – usiłują poradzić sobie ze stratą. Analizują łączące je więzy, wracają wspomnieniami do młodości i wspólnego wyjazdu do Toskanii. Świeżych fig na śniadanie, rozmów przy winie, wypadów do Montepulciano, pluskania się w basenie wśród cienistych cyprysów... Co jednak naprawdę wydarzyło się pod włoskim niebem? Jakie skrywają tajemnice? Przecież jedna z nich widziała Monikę jako ostatnia. Jak twierdzi, żywą. Akcja meandruje i kiedy po raz kolejny wydaje się nam, że znamy nazwisko mordercy, zmienia kierunek… „Basen” trzyma w napięciu do ostatniej strony, a puenta – zaskakuje.
Joanna Kocik jest redaktorem, dziennikarzem i wydawcą współpracującym z czołowymi polskimi mediami. Jej reportaże ukazywały się w Magazynie TVN24 i Magazynie WP. Ma w portfolio dwa tomiki poetyckie: „Wypatruję samej siebie” i „Kocie skórki”. Jest współautorką tomu opowiadań „5 minut”, zgłoszonego do Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus . W 2014 roku została finalistką Międzynarodowego Festiwalu Opowiadania we Wrocławiu. Prowadzi podróżniczego bloga jedziemydo.wordpress.com. Dużo biega i chodzi po górach.
Premiera powieści „Basen” jej autorstwa zaplanowana jest na 29 stycznia 2020 r. Książka będzie dostępna w księgarniach internetowych oraz stacjonarnych w całej Polsce. Wydawnictwo Harde i Joanna Kocik zapraszają do lektury. Patronat nad powieścią objęli Wirtualna Polska, Portal Kryminalny, Granice.pl, Monitor Kulturalny, radio VOX FM.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.