„Klasyka z twistem” – debiut wydawniczy Patrycji Cierockiej-Szumichory.

Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept
Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
Po stworzeniu 25 kolekcji dla polskiego brandu Patrizia Aryton przyszedł czas na podsumowanie doświadczeń Dyrektor Kreatywnej marki. Patrycja Cierocka-Szumichora w swojej pierwszej publikacji "Klasyka z Twistem" zebrała zasady, dzięki którym odbiorcy będą mogli zmienić myślenie o stylu, modzie i swojej stylizacji. Przełamuje też ważne stereotypy – jak ten o dopasowaniu stylizacji do wieku czy łączeniu kolorów. Obserwacje Dyrektor Kreatywnej przeplatają się z serią praktycznych porad oraz ćwiczeń, dzięki którym tworzenie codziennych zestawów ubrań będzie przyjemnością.
„Klasyka z twistem” to pierwsza książka Patrycji Cierockiej-Szumichory, znanej w branży modowej jako osoba odpowiedzialna za tworzenie kolekcji i budowanie wizerunku marki Patrizia Aryton. Stworzona ponad 30 lat temu przez rodziców projektantki marka pod kierownictwem córki właścicieli przeszła i nadal przechodzi szereg zmian. Obecna w firmie od małego dziecka Patrycja Cierocka-Szumichora czerpała wiedzę od swojej mamy, by w przyszłości studiować projektowanie odzieży na międzynarodowych uczelniach. Klasyka i moda, które znała z lat 90‘ przeszły transformację by spełnić potrzeby współczesnych kobiet. Bazując na wiedzy oraz własnych doświadczeniach stworzyła praktyczny poradnik, który zawiera przystępne treści o budowaniu własnego stylu.
„Wychodzę z założenia, że nasz styl w pierwszej kolejności ma pasować do naszej osobowości, a analiza sylwetki i kolorystyki jest narzędziem pomocniczym. Naturalnie warto czerpać z wiedzy o modelowaniu sylwetki i analizie kolorystycznej, ale w sposób wybiórczy. Wykorzystujmy tylko tę część informacji, które do nas pasują.” – o stylu dopasowanym do osobowości opowiada autorka książki Patrycja Cierocka – Szumichora. Osobowość - od niej zaczyna się wyrażanie swojego stylu, a hiperpoprawność w obecnych czasach nie jest potrzebna ani w modzie, ani w życiu - jak twierdzi autorka książki. Nie boi się też przełamywać stereotypów:„Gdy przeglądałam magazyny o modzie, nigdy nie rozumiałam tworzenia różnych stylizacji dla dwudziestolatek, czterdziestolatek i sześćdziesięciolatek. Obserwując moje otoczenie i kobiety, które mnie zawsze inspirowały, kompletnie nie widzę analogii do powszechnie stosowanej kategoryzacji mody według wieku. Przeciwnie – znam bardzo nowoczesne sześćdziesięciolatki i wyjątkowo zachowawcze dwudziestolatki. Wiek nie ma nic wspólnego z modą; do niczego nas nie zobowiązuje, a to, co definiuje nasz styl, nie jest wcale związane z metryką, ale z naszą osobowością.” – pisze we wstępie Patrycja Cierocka-Szumichora.
W debiutanckim wydaniu „Klasyka z twistem” autorka zdradza rozwiązania na kreowanie swojego wizerunku poprzez stylizację. Przy tworzeniu książki bardzo cenne okazały się opinie i rozmowy z Klientkami zarządzanej przez nią marki. To dzięki nim nabrała pewności by je podsumować i stworzyć merytoryczny poradnik stylu. Patrycja gwarantuje, że porady, które są zawarte w publikacji, będą prawie działać, jeśli zostaną dostosowane do osobowości. Wśród nich przydatne informacje o łączeniu kolorów, stylizacji poszczególnych elementów garderoby czy zasady łączenia elementów sportowych. Dla projektantki bazą dla nowoczesnej klasyki są dobre jakościowo rzeczy, dzięki którym czytelniczka zamiast kupować więcej, będzie kupować lepiej. Książka oprócz zebranych zasad i porad przyciąga uwagę wyjątkowymi ilustracjami, które na potrzeby wydania stworzyły Agata Wierzbicka. Uzupełnieniem nowoczesnej klasyki jest naturalny wizaż i jemu poświęcony jest ostatni rozdział spisany przez Agatę Zygadło.
Jak łączyć ze sobą kolory? Na co zwracać uwagę podczas zakupów? Jak nosić elegancki płaszcz? Czym różni się business casual od smart casual? Na te oraz inne nurtujące wszystkie fanki mody pytania odpowiada „Klasyka z twistem” Patrycji Cierockiej-Szumichory. Premiera książki i e-booka już 26 kwietnia 2022.
Patrycja Cierocka-Szumichora – mama, projektantka, business woman. Od kilkunastu lat mocno zaangażowana w rozwój marki Patrizia Aryton. W czasie pandemii rozpoczęła wraz z Magdaleną Właszynowicz cykl spotkań live na temat tajników mody, który odniósł duży sukces wśród fanek brandu, zrzeszając dotychczasowe i nowe Klientki. Konsekwentnie buduje nowy wizerunek rodzinnej firmy, z łatwością godzi biznes z kreatywnością. Pasje i doświadczenie czerpała od dzieciństwa obserwując Mamę, a z biegiem lat nabierała nowych kompetencji współpracując z najlepszymi specjalistami w branży mody, głównymi projektantami czy topowymi stylistami. Wiedzę zdobywała na uczelni London Collage of Fashion oraz na studiach podyplomowych wspartych ekspertami z florenckiej Polimody. Na bieżąco obserwuje zmieniający się rynek, czyta raporty branżowe i aktywnie śledzi trendy, by razem z zespołem projektantów tworzyć jakościowe i ponadczasowe kolekcje.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.