„Klasyka z twistem” – debiut wydawniczy Patrycji Cierockiej-Szumichory.
Bartłomiej Pałubicki
Rebell Concept
Mokotowska 43/206
00-551 Warszawa
bartlomiej|rebellconcept.pl| |bartlomiej|rebellconcept.pl
888467071
www.rebellconcept.pl
Po stworzeniu 25 kolekcji dla polskiego brandu Patrizia Aryton przyszedł czas na podsumowanie doświadczeń Dyrektor Kreatywnej marki. Patrycja Cierocka-Szumichora w swojej pierwszej publikacji "Klasyka z Twistem" zebrała zasady, dzięki którym odbiorcy będą mogli zmienić myślenie o stylu, modzie i swojej stylizacji. Przełamuje też ważne stereotypy – jak ten o dopasowaniu stylizacji do wieku czy łączeniu kolorów. Obserwacje Dyrektor Kreatywnej przeplatają się z serią praktycznych porad oraz ćwiczeń, dzięki którym tworzenie codziennych zestawów ubrań będzie przyjemnością.
„Klasyka z twistem” to pierwsza książka Patrycji Cierockiej-Szumichory, znanej w branży modowej jako osoba odpowiedzialna za tworzenie kolekcji i budowanie wizerunku marki Patrizia Aryton. Stworzona ponad 30 lat temu przez rodziców projektantki marka pod kierownictwem córki właścicieli przeszła i nadal przechodzi szereg zmian. Obecna w firmie od małego dziecka Patrycja Cierocka-Szumichora czerpała wiedzę od swojej mamy, by w przyszłości studiować projektowanie odzieży na międzynarodowych uczelniach. Klasyka i moda, które znała z lat 90‘ przeszły transformację by spełnić potrzeby współczesnych kobiet. Bazując na wiedzy oraz własnych doświadczeniach stworzyła praktyczny poradnik, który zawiera przystępne treści o budowaniu własnego stylu.
„Wychodzę z założenia, że nasz styl w pierwszej kolejności ma pasować do naszej osobowości, a analiza sylwetki i kolorystyki jest narzędziem pomocniczym. Naturalnie warto czerpać z wiedzy o modelowaniu sylwetki i analizie kolorystycznej, ale w sposób wybiórczy. Wykorzystujmy tylko tę część informacji, które do nas pasują.” – o stylu dopasowanym do osobowości opowiada autorka książki Patrycja Cierocka – Szumichora. Osobowość - od niej zaczyna się wyrażanie swojego stylu, a hiperpoprawność w obecnych czasach nie jest potrzebna ani w modzie, ani w życiu - jak twierdzi autorka książki. Nie boi się też przełamywać stereotypów:„Gdy przeglądałam magazyny o modzie, nigdy nie rozumiałam tworzenia różnych stylizacji dla dwudziestolatek, czterdziestolatek i sześćdziesięciolatek. Obserwując moje otoczenie i kobiety, które mnie zawsze inspirowały, kompletnie nie widzę analogii do powszechnie stosowanej kategoryzacji mody według wieku. Przeciwnie – znam bardzo nowoczesne sześćdziesięciolatki i wyjątkowo zachowawcze dwudziestolatki. Wiek nie ma nic wspólnego z modą; do niczego nas nie zobowiązuje, a to, co definiuje nasz styl, nie jest wcale związane z metryką, ale z naszą osobowością.” – pisze we wstępie Patrycja Cierocka-Szumichora.
W debiutanckim wydaniu „Klasyka z twistem” autorka zdradza rozwiązania na kreowanie swojego wizerunku poprzez stylizację. Przy tworzeniu książki bardzo cenne okazały się opinie i rozmowy z Klientkami zarządzanej przez nią marki. To dzięki nim nabrała pewności by je podsumować i stworzyć merytoryczny poradnik stylu. Patrycja gwarantuje, że porady, które są zawarte w publikacji, będą prawie działać, jeśli zostaną dostosowane do osobowości. Wśród nich przydatne informacje o łączeniu kolorów, stylizacji poszczególnych elementów garderoby czy zasady łączenia elementów sportowych. Dla projektantki bazą dla nowoczesnej klasyki są dobre jakościowo rzeczy, dzięki którym czytelniczka zamiast kupować więcej, będzie kupować lepiej. Książka oprócz zebranych zasad i porad przyciąga uwagę wyjątkowymi ilustracjami, które na potrzeby wydania stworzyły Agata Wierzbicka. Uzupełnieniem nowoczesnej klasyki jest naturalny wizaż i jemu poświęcony jest ostatni rozdział spisany przez Agatę Zygadło.
Jak łączyć ze sobą kolory? Na co zwracać uwagę podczas zakupów? Jak nosić elegancki płaszcz? Czym różni się business casual od smart casual? Na te oraz inne nurtujące wszystkie fanki mody pytania odpowiada „Klasyka z twistem” Patrycji Cierockiej-Szumichory. Premiera książki i e-booka już 26 kwietnia 2022.
Patrycja Cierocka-Szumichora – mama, projektantka, business woman. Od kilkunastu lat mocno zaangażowana w rozwój marki Patrizia Aryton. W czasie pandemii rozpoczęła wraz z Magdaleną Właszynowicz cykl spotkań live na temat tajników mody, który odniósł duży sukces wśród fanek brandu, zrzeszając dotychczasowe i nowe Klientki. Konsekwentnie buduje nowy wizerunek rodzinnej firmy, z łatwością godzi biznes z kreatywnością. Pasje i doświadczenie czerpała od dzieciństwa obserwując Mamę, a z biegiem lat nabierała nowych kompetencji współpracując z najlepszymi specjalistami w branży mody, głównymi projektantami czy topowymi stylistami. Wiedzę zdobywała na uczelni London Collage of Fashion oraz na studiach podyplomowych wspartych ekspertami z florenckiej Polimody. Na bieżąco obserwuje zmieniający się rynek, czyta raporty branżowe i aktywnie śledzi trendy, by razem z zespołem projektantów tworzyć jakościowe i ponadczasowe kolekcje.
Jutro w Chorzowie rusza Port Poetycki. Przyjedzie niemal 100 autorów i autorek
Premiera książki Być żoną po raz drugi #porozwodzie
Być żoną po raz drugi #porozwodzie - wieczór autorski i premiera debiutanckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Anna Głogowska: Długo wstydziłam się stanąć na scenie teatralnej. Teraz zaczynam myśleć o sobie jako o aktorce
Tancerka przyznaje, że jakiś czas temu odkryła swoją nową pasję i z przyjemnością próbuje sił w aktorstwie. Postanowiła zamienić parkiet taneczny na teatralną scenę i jak podkreśla, czuje się teraz bardziej swobodnie i ma większe pole do popisu, bo nie musi się sztywno trzymać określonej choreografii, tylko bazuje na swojej kreatywności. Anna Głogowska nie ukrywa, że na początku nie miała odwagi stanąć ramię w ramię z zawodowymi aktorami, ale przekonała się, że też ma talent i sporo do zaoferowania.
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Żywienie
Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk: Na Filipinach spałyśmy z karaluchami i innymi robakami. Brakowało nam moskitiery na całe ciało
Chociaż podczas pełnej emocji wyprawy przez Filipiny do Tajwanu nie brakowało trudnych momentów, w których górę brało zmęczenie, to jednak mimo wszelkich niedogodności Aleksandra Adamska i Ewelina Adamska-Porczyk starały się nie narzekać, tylko wyciągać z tej podróży to, co najlepsze. Uczestniczki „Azja Express” przyznają, że nie mogły się przekonać do miejscowego jedzenia, ale za to zachwyciła je aromatyczna kawa. W bagażu zabrakło miejsca na moskitierę, dlatego też z czasem przyzwyczaiły się także do spania w jednym pomieszczeniu z karaluchami.