Komunikaty PR

Kulturalne rozmowy o współczesnym świecie

2021-01-29  |  15:00
Biuro prasowe

Artyści nieustannie komentują i interpretują zmieniający się świat. Podczas spotkań z cyklu #premieraonline internauci mogą wymienić się spostrzeżeniami z czołowymi twórcami. W wirtualnym studiu Empiku tym razem zagoszczą zespół Kwiat Jabłoni, który powraca z drugim albumem „Mogło być nic” oraz Laura Lane i Ellen Haun, które w książce „Kopciuszek i szklany sufit” opowiedziały znane baśnie na nowo. Ponadto, z okazji premiery lutowego numeru „Pisma. Magazynu Opinii”, o miłości w czasach narcyzmu porozmawiają Justyna Dąbrowska, Małgorzata Halber, Karolina Lewestam i Grzegorz Ptaszek.

Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy.

Kwiat Jabłoni – wtorek, 2 lutego, godz. 18:00

Z okazji premiery wyczekiwanego, drugiego albumu Kwiatu Jabłoni „Mogło być nic” (Agora) Kasia i Jacek Sienkiewiczowie odpowiedzą na pytania fanów podczas spotkania online. Rozmowę z jednym z najważniejszych i najpopularniejszych zespołów młodego pokolenia poprowadzi Agnieszka Szydłowska.

Zespół Kwiat Jabłoni dał się poznać szerszej publiczności za sprawą singla „Dziś późno pójdę spać”, który do tej pory w serwisie YouTube został wyświetlony ponad 22 miliony razy. Każda kolejna opublikowana kompozycja także zdobyła uznanie słuchaczy. Świetnie przyjęte utwory znalazły się na debiutanckim albumie „Niemożliwe” wydanym w lutym 2019 r. Krążek uzyskał status platynowej płyty i do dziś znajduje się w zestawieniach najlepiej sprzedających się płyt w Polsce. 

Duet ponownie zaprasza słuchaczy do świata pełnego mądrych i ważnych przemyśleń. Na nowym albumie „Mogło być nic” znalazło się jedenaście autorskich kompozycji, które powstawały pod okiem producenta Wojtka Urbańskiego.

Laura Lane i Ellen Haun – środa, 3 stycznia, godz. 18:00

Znane baśnie właśnie nabrały bardziej feministycznego wymiaru. Laura Lane i Ellen Haun przekonują, że nadszedł czas kobiet, które potrafią być prawdziwymi głównymi bohaterkami swoich własnych opowieści. O łamiącej stereotypy książce „Kopciuszek i szklany sufit”(Wydawnictwo Albatros) autorki opowiedzą polskim czytelnikom podczas spotkania online. Rozmowę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, a tłumaczem konsekutywnym będzie Taida Meredith.

Laura Lane i Ellen Haun opowiedziały historie znane z dzieciństwa na nowo, z dużą dozą humoru. Mulan odnosi sukcesy w wojsku, ale gdy dowiaduje się, że zarabia mniej niż inni kapitanowie, wypowiada własną wojnę. Wendy uczy się, by nigdy nie ufać mężczyźnie, który co noc puka w jej okno. A książę od Śpiącej Królewny dowiaduje się, czym jest świadoma zgoda. W tej złośliwości tkwi mądrość, która zmienia nasze czasy. Dowcipne parodie klasycznych baśni przynoszą nowoczesne znaczenie słów „Długo i szczęśliwie” – takie, w którym obie strony są sobie równe.

Justyna Dąbrowska, Małgorzata Halber, Karolina Lewestam i Grzegorz Ptaszek – czwartek, 4 lutego, godz. 18:00

Premiera lutowego wydania „Pisma. Magazynu Opinii”posłuży jako punkt wyjścia do dyskusji o miłości w czasach narcyzmu. W rozmowie wezmą udział psycholożka i psychoterapeutka Justyna Dąbrowska, pisarka i rysowniczka Małgorzata Halber, dziennikarka Karolina Lewestam oraz psycholog i językoznawca dr hab. Grzegorz Ptaszek. Spotkanie poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.

Eksperci zastanowią się, czy mamy do czynienia z epidemią samouwielbienia. Spróbują odpowiedzieć na pytanie, jak opierać się kulturze cyfrowego narcyzmu i gdzie leży granica między zdrowym egoizmem a egocentryzmem. Porozmawiają o miłości, związkach i rodzinie w czasach hołdujących rozwijaniu „ja” i pielęgnowaniu miłości do siebie samego. Premiera „Pisma” jest okazją do tego, żeby pomówić o kluczowych problemach współczesnego człowieka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.