Odkrycia Empiku – Literatura – live z jurorami i nominowanymi

Odkrycia Empiku to wyróżnienia dla zdolnych artystów, którzy w minionym roku szczególnie zaznaczyli swoją obecność w świecie literatury, muzyki i filmu, a ich fenomen doceniło eksperckie jury. Łączy ich odważna i oryginalna wizja artystyczna, zmieniająca optykę patrzenia na świat i wyznaczająca możliwe kierunki rozwoju rodzimej kultury.
Spotkania z cyklu „Odkrycia Empiku 2021” pozwolą lepiej poznać nominowanych twórców i ich dzieła. Pierwsze wydarzenie z serii poświęcone będzie literaturze. W debacie wezmą udział członkowie jury Marcin Meller i Witold Szabłowski oraz nominowani w tej kategorii pisarze: Łukasz Barys, Maciej Jakubowiak, Dorota Kotas, Mateusz Pakuła oraz Aleksandra Zbroja.
Dotychczas nagroda Odkrycie Empiku w kategorii literatura trafiła do Dominiki Słowik (2019, „Zimowla”) i Igora Jarka (2020, „Halny”). Kogo eksperci wyróżnią tym razem? Werdykt zostanie ogłoszony 15 lutego, podczas gali Bestsellery Empiku 2021. Transmisję na żywo będzie można śledzić w TVN od godz. 20.15, a także w streamingu w kanałach social media (FB, IG, Tik Tok, YT) i na stronie Empik.com oraz w aplikacji Empik od godz. 19.45.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.