„Piwnica”, w której przeszłość dominuje teraźniejszość czyli nowa powieść Magdal
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Magdalena Zimniak powraca z wciągającą tajemnicą. Tym razem czytelnicy zejdą do „Piwnicy” i poznają prawdę sprzed lat, która sprawiła, że budynek nawiedza duch. Czy śledztwo Anety i Rafała potwierdzi ich podejrzenia? Jak wydarzenia z przeszłości wpłyną na współczesnych bohaterów? Pisarka, po raz kolejny, w sposób mistrzowski tworzy powieść psychologiczną namalowaną na tle wydarzeń historycznych, a także wplątuje w nią ważne i przełomowe, a czasem kontrowersyjne wydarzenia z teraźniejszości.
Autorka powieści „Białe róże dla Matyldy”, „Żywa i martwa” czy „Protest”, w której pisarka buduje fabułę wokół orzeczenia trybunału w sprawie aborcji z 2020 roku wraca z nową porcją zbrodni i nierozwiązanych spraw z przeszłości. Tym razem w opowieści czytelnicy będą mogli znaleźć nawiązanie do nadal trwającej wojny w Ukrainie.
Aneta i Rafał, dwójka młodych ochroniarzy starego budynku spółdzielni mieszkaniowej, podczas jednej ze swoich zmian stają się świadkami serii paranormalnych zdarzeń. Z każdą kolejną zmianą mierzą się z coraz bardziej przerażającymi sytuacjami. Postanawiają podjąć się śledztwa w celu rozwiązania zagadki ducha nawiedzającego budynek. Zagłębianie się w przeszłość, by zrozumieć teraźniejszość coraz bardziej zbliża dwójkę młodych ludzi do siebie.
Poszukiwania doprowadzają ich do historii sióstr, które w latach 40. XX wieku zmuszone były do ucieczki z Warszawy i porzucenia swoich bliskich w stolicy w trudnych realiach kończącej się wojny. Aneta i Rafał odkrywają prawdę o zaginięciu jednej z kobiet i podejrzewają, że jej ciało zostało zamurowane w piwnicy budynku spółdzielni mieszkaniowej na ulicy 3 Maja. Mają tylko jedno wyjście – dotrzeć do całej prawdy na temat tragedii sprzed 40 lat.
Zagadka z przeszłości przeplata się z problemami współczesnych bohaterów, rodzinne tajemnice mieszają z wielką historią. Miłość z dawnych lat nadaje nowego znaczenia uczuciom przeżywanym w teraźniejszości. Magdalena Zimniak w mistrzowski sposób łączy czasy akcji, nadając im nawzajem nowego znaczenia. W książce umieszcza wciągające intrygi, elementy paranormalne, historię realiów powojennych oraz wątki romansowe w taki sposób, by każdy czytelnik znalazł coś dla siebie.
Autorce udaje się spoić mroczność thrillera, emocjonalność powieści psychologicznej i zagadkowość kryminału, zapewniając czytelnikowi dreszczyk emocji – tajemnica, elementy kryminału i horroru sprawiają, że książki nie sposób odłożyć, dopóki nie pozna się zakończenia.
Sprawdź, jaka tajemnica kryje się w ciemności…
Więcej na temat książki znajdziesz tutaj ->
https://www.skarpawarszawska.pl/shop/kryminal/piwnica.html

Jak w obliczu morderstwa postępuje dama?

Ukryty potencjał siostry wirtuoza

Po „Głodzie” i „Wojnie” czas na „Exodus”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.
Handel
Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i klimatu.
Handel
WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.