Komunikaty PR

Podczas kwarantanny Polacy kupują więcej książek

2020-04-08  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.11 MB )

Analiza decyzji zakupowych konsumentów w trakcie pandemii pozwala sprawdzić, w jaki sposób spędzamy czas zamknięci w czterech ścianach. Ciekawe dane przynoszą nam w tym temacie księgarnie internetowe. Jak podaje TaniaKsiazka.pl, tylko w marcu liczba zamówień wzrosła u nich aż o 120% w porównaniu do roku poprzedniego.

Ograniczenie działalności galerii handlowych, kin, restauracji czy ośrodków kultury sprawiło, że głównym centrum rozrywki są dla Polaków ich własne domy. Podstawowym kanałem, za pośrednictwem którego staramy się organizować sobie czas, stały się sklepy internetowe. Szczególnie odczuwają to księgarnie – dobra lektura jest dzisiaj na wagę złota. Które kategorie cieszą się największym wzięciem i jak obecną sytuację ocenia Łukasz Kierus, właściciel TaniaKsiazka.pl – jednego z największych e-commerce w tej kategorii w Polsce?

Coś dla dzieci, coś na wieczór

Okazuje się, że w czasie epidemii najchętniej wybieramy książeczki edukacyjne dla dzieci – druga połowa marca przyniosła wzrost udziału tej kategorii aż o 34% (w zestawieniu z analogicznym okresem z lutego br.). Ma to bezpośredni związek z zamknięciem placówek oświatowych i rozpoczęciem nauki zdalnej. Większą popularnością cieszą się także lektury szkolne oraz opracowania. Niektórzy uczniowie nie marnują więc czasu i mimo niesprzyjających warunków, samodzielnie realizują podstawę programową czy przygotowują się do egzaminów.

Jeśli chodzi o wybory dorosłych czytelników, tutaj niekwestionowanym liderem zostały romanse ex aequo z kategorią sensacja, które w ostatnim czasie zyskały o 32% większe zainteresowanie. Na drugim miejscu z wynikiem 26% plasują się kryminały. Najniżej na podium z 20% wzrostem udziału znajduje się literatura fantasy. Ciekawostką jest ponadto fakt, że Polacy zdecydowanie chętniej sięgają po książki, które zawierają w tytule słowa takie jak np.: wirus, czy epidemia – tutaj obserwujemy wzrost aż trzykrotny niezależnie od kategorii, w jakiej znajduje się książka.

Ogólnokrajowa kwarantanna przyniosła także zmianę konsumenckich zachowań. Klienci poświęcaj więcej czasu na przeglądanie oferty w TaniaKsiazka.pl. Średnio użytkownicy spędzają na stronie księgarni blisko 20% więcej czasu niż normalnie. Częściej korzystają również z wyszukiwarki na stronie – robią to w poszukiwaniu inspiracji.

Liczby cieszą, nie brak jednak obaw

W normalnych warunkach nagły wzrost, jaki notują dzisiaj niektóre sklepy internetowe, byłby nie tylko dużym sukcesem, ale też wyzwaniem. Nic więc dziwnego, że branża e-commerce specjalizująca się w dostarczaniu rozrywki, zmaga się z wieloma wyzwaniami wynikającymi z obecnej sytuacji.

– Musieliśmy zmienić sposób działania, jednak szybko przystosowaliśmy się jako organizacja. Teraz priorytetem jest dla nas zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom – mówi Łukasz Kierus, właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl i dodaje: – Nasze podstawowe obawy są związane przede wszystkim z możliwością realizacji zamówień przez zespół logistyki. Jego specyfika pracy sprawia, że osoby te są najbardziej narażone, mimo wprowadzonych rygorystycznych procedur ochronnych. Kolejny obszar stanowią firmy kurierskie. Ewentualne trudności w zakresie ich funkcjonowania również mogą negatywnie wpłynąć na nasz biznes.

Łukasz Kierus podkreśla, że wszyscy pracownicy czują na sobie dużo większą odpowiedzialność.

 Mamy bardzo zaangażowany zespół, który staje na wysokości zadania. Czujemy olbrzymią odpowiedzialność , jaka na nas spoczywa, tym większą, ponieważ oprócz  dostarczania rozrywki klientom księgarni TaniaKsiazka.pl, mamy w naszej grupie też sklep z żywnością i niezbędnymi produktami dla całej rodziny, czyli Bee.pl. Nasi klienci na nas liczą, a to dodatkowo motywuje i pozwala radzić sobie z wszelkimi trudnościami, takimi jak braki produktów czy opóźnienia u dostawców – podsumowuje właściciel księgarni i sklepu z żywnością Łukasz Kierus.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.