Ponad 1,2 miliona uczestników drugiej edycji BookTargu
lubimyczytać.pl
Juliusza Słowackiego 45
60-521 Poznań
m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl| |m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl
518839665
https://lubimyczytac.pl/
9 bloków tematycznych, ponad 60 spotkań autorskich, paneli dyskusyjnych i seminariów, 520 tys. sprzedanych książek, a przede wszystkim ponad 1,2 mln uczestników i uczestniczek. To najkrótsze podsumowanie odbywającej się między 12 a 18 listopada drugiej edycji BookTargu, czyli wirtualnych targów książki.
Na sukces jesiennego BookTargu, współorganizowanego ponownie przez Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi pod patronatem Polskiej Izby Książki, złożyły się przede wszystkim zróżnicowane grono zaproszonych gości oraz atrakcyjne oferty książkowe, przygotowane przez kilkudziesięciu wydawców podczas trwającej już przedświątecznej gorączki zakupowej.
- Od lat najpopularniejszymi prezentami, kupowanymi pod choinkę, są w Polsce książki. Jednocześnie to właśnie targi są tradycyjnie okazją dla łowców książkowych okazji. Nie dziwi więc zainteresowanie czytelników i czytelniczek booktargową ofertą. Analizując listę bestsellerów widać, jak różnymi kryteriami kierujemy się, dokonując zamówień. Sięgamy po tytuły poruszające tematy obecne w przestrzeni publicznej, czego dowodem pierwsze miejsce „Sodomy” Frederica Martela, poświęconej patologii w kościele katolickim. Efektem Nobla można nazwać drugą pozycję, na której znalazł się niedawno wydany „Czuły narrator” Olgi Tokarczuk. O sile literackiej klasyki świadczy zaś trzecie miejsce nieśmiertelnego „Hobbita” – podsumowała sprzedażową część targów Jacek Weichert, dyrektor działu Kultura i Rozrywka oraz Kolekcje i Sztuka w Allegro.
Uwagę czytelniczej społeczności przykuwały również booktargowe spotkania. Nic dziwnego, nieczęsto zdarza się okazja nie tylko do wysłuchania, ale i zadawania pytań tak poczytnym pisarzom, jak Harlan Coben, Pierre Lemaitre, czy też Guillaume Musso. Nowością, związaną ze zwiększoną liczbą gości drugiej edycji BookTargu, było podzielenie poszczególnych wydarzeń w większe bloki tematyczne.
- Świat literatury to nie tylko pisarze i pisarki, ale również osoby będące nieco w cieniu. To bohaterowie jak najbardziej zasługujący na uwagę, gdyż w dużym stopniu decydujący o finalnym kształcie trafiających do nas książek. Stąd decyzja o utworzeniu choćby BookTargu językowego, skupiającego się na tłumaczach i tłumaczkach książek i komiksów – skomentowała Iza Sadowska, prezeska zarządu Lubimyczytać.pl.
Spośród ponad 60 wydarzeń online największą popularnością cieszyło się spotkanie z Michałem Nogasiem. Niewiele mniejszą publiczność przyciągnął Harlan Coben, a na trzecim miejscu znalazła się rozmowa z Anitą Werner i Michałem Kołodziejczykiem.
Podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, odbył się BookTarg branżowy, czyli blok poświęcony rynkowi wydawniczemu, skierowany do profesjonalistów i profesjonalistek działających na rynku książki. Wydarzenie to, organizowane we współpracy z Literacka sp. z o.o., skupiało się na dostarczeniu merytorycznej wiedzy, przydatnej nie tylko w warunkach kryzysu pandemicznego.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie wydawniczym, historie sukcesu, sposoby małych wydawnictw na zaistnienie na trudnym rynku książki, to tylko niektóre z zagadnień poruszanych podczas branżowej części BookTargu. Komentarze w trakcie i po jego zakończeniu jednoznacznie wskazują, że tego rodzaju spotkania i dzielenie się wiedzą jest bardzo pożądane w świecie ludzi książki – podsumował Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
Za pośrednictwem mediów, które objęły patronat nad BookTargiem (Onet, RMF FM), a także m.in. Polityki i Filmweb.pl informacje o wydarzeniach targowych dotarły do ponad 6,6 mln osób. Dzięki patronatowi Polskiej Izby Książki zaś skutecznie rozpropagowano spotkania branżowe. Łączny zasięg BookTargu był o ponad 140% większy niż podczas pierwszej edycji. Podobnie jak w przypadku wiosennego BookTargu organizatorzy przekazali 50 tys. zł na rzecz wsparcia ludzi kultury.
![Jak groźny prokurator został twórcą kryminałów? Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_666147015,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Jak groźny prokurator został twórcą kryminałów?
![Złap lekturę na urlop, czyli Wielki Antykwariat po raz kolejny w Blue City](/files/_uploaded/glownekonf_437193803,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Złap lekturę na urlop, czyli Wielki Antykwariat po raz kolejny w Blue City
![Odkryj praktyczną moc feng shui – poradnik, jakiego jeszcze nie było](/files/_uploaded/glownekonf_913120243,w_254,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Odkryj praktyczną moc feng shui – poradnik, jakiego jeszcze nie było
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1922771799/fleming-otoczenie-2-foto-1-ram,w_274,r_png,_small.png)
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
![](/files/1922771799/191-herbus-joga-foto,w_133,_small.jpg)
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.