Ponad 1,2 miliona uczestników drugiej edycji BookTargu
lubimyczytać.pl
Juliusza Słowackiego 45
60-521 Poznań
m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl| |m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl
518839665
https://lubimyczytac.pl/
9 bloków tematycznych, ponad 60 spotkań autorskich, paneli dyskusyjnych i seminariów, 520 tys. sprzedanych książek, a przede wszystkim ponad 1,2 mln uczestników i uczestniczek. To najkrótsze podsumowanie odbywającej się między 12 a 18 listopada drugiej edycji BookTargu, czyli wirtualnych targów książki.
Na sukces jesiennego BookTargu, współorganizowanego ponownie przez Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi pod patronatem Polskiej Izby Książki, złożyły się przede wszystkim zróżnicowane grono zaproszonych gości oraz atrakcyjne oferty książkowe, przygotowane przez kilkudziesięciu wydawców podczas trwającej już przedświątecznej gorączki zakupowej.
- Od lat najpopularniejszymi prezentami, kupowanymi pod choinkę, są w Polsce książki. Jednocześnie to właśnie targi są tradycyjnie okazją dla łowców książkowych okazji. Nie dziwi więc zainteresowanie czytelników i czytelniczek booktargową ofertą. Analizując listę bestsellerów widać, jak różnymi kryteriami kierujemy się, dokonując zamówień. Sięgamy po tytuły poruszające tematy obecne w przestrzeni publicznej, czego dowodem pierwsze miejsce „Sodomy” Frederica Martela, poświęconej patologii w kościele katolickim. Efektem Nobla można nazwać drugą pozycję, na której znalazł się niedawno wydany „Czuły narrator” Olgi Tokarczuk. O sile literackiej klasyki świadczy zaś trzecie miejsce nieśmiertelnego „Hobbita” – podsumowała sprzedażową część targów Jacek Weichert, dyrektor działu Kultura i Rozrywka oraz Kolekcje i Sztuka w Allegro.
Uwagę czytelniczej społeczności przykuwały również booktargowe spotkania. Nic dziwnego, nieczęsto zdarza się okazja nie tylko do wysłuchania, ale i zadawania pytań tak poczytnym pisarzom, jak Harlan Coben, Pierre Lemaitre, czy też Guillaume Musso. Nowością, związaną ze zwiększoną liczbą gości drugiej edycji BookTargu, było podzielenie poszczególnych wydarzeń w większe bloki tematyczne.
- Świat literatury to nie tylko pisarze i pisarki, ale również osoby będące nieco w cieniu. To bohaterowie jak najbardziej zasługujący na uwagę, gdyż w dużym stopniu decydujący o finalnym kształcie trafiających do nas książek. Stąd decyzja o utworzeniu choćby BookTargu językowego, skupiającego się na tłumaczach i tłumaczkach książek i komiksów – skomentowała Iza Sadowska, prezeska zarządu Lubimyczytać.pl.
Spośród ponad 60 wydarzeń online największą popularnością cieszyło się spotkanie z Michałem Nogasiem. Niewiele mniejszą publiczność przyciągnął Harlan Coben, a na trzecim miejscu znalazła się rozmowa z Anitą Werner i Michałem Kołodziejczykiem.
Podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, odbył się BookTarg branżowy, czyli blok poświęcony rynkowi wydawniczemu, skierowany do profesjonalistów i profesjonalistek działających na rynku książki. Wydarzenie to, organizowane we współpracy z Literacka sp. z o.o., skupiało się na dostarczeniu merytorycznej wiedzy, przydatnej nie tylko w warunkach kryzysu pandemicznego.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie wydawniczym, historie sukcesu, sposoby małych wydawnictw na zaistnienie na trudnym rynku książki, to tylko niektóre z zagadnień poruszanych podczas branżowej części BookTargu. Komentarze w trakcie i po jego zakończeniu jednoznacznie wskazują, że tego rodzaju spotkania i dzielenie się wiedzą jest bardzo pożądane w świecie ludzi książki – podsumował Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
Za pośrednictwem mediów, które objęły patronat nad BookTargiem (Onet, RMF FM), a także m.in. Polityki i Filmweb.pl informacje o wydarzeniach targowych dotarły do ponad 6,6 mln osób. Dzięki patronatowi Polskiej Izby Książki zaś skutecznie rozpropagowano spotkania branżowe. Łączny zasięg BookTargu był o ponad 140% większy niż podczas pierwszej edycji. Podobnie jak w przypadku wiosennego BookTargu organizatorzy przekazali 50 tys. zł na rzecz wsparcia ludzi kultury.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.