Komunikaty PR

Ponad 1,2 miliona uczestników drugiej edycji BookTargu

2020-12-11  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Kozakiewicz
lubimyczytać.pl

Juliusza Słowackiego 45
60-521 Poznań
m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl| |m.kozakiewicz|lubimyczytac.pl
518839665
https://lubimyczytac.pl/

9 bloków tematycznych, ponad 60 spotkań autorskich, paneli dyskusyjnych i seminariów, 520 tys. sprzedanych książek, a przede wszystkim ponad 1,2 mln uczestników i uczestniczek. To najkrótsze podsumowanie odbywającej się między 12 a 18 listopada  drugiej edycji BookTargu, czyli wirtualnych targów książki.

            Na sukces jesiennego BookTargu, współorganizowanego ponownie przez Allegro, Lubimyczytać.pl i Legimi pod patronatem Polskiej Izby Książki, złożyły się przede wszystkim zróżnicowane grono zaproszonych gości oraz atrakcyjne oferty książkowe, przygotowane przez kilkudziesięciu wydawców podczas trwającej już przedświątecznej gorączki zakupowej.

            - Od lat najpopularniejszymi prezentami, kupowanymi pod choinkę, są w Polsce książki. Jednocześnie to właśnie targi są tradycyjnie okazją dla łowców książkowych okazji. Nie dziwi więc zainteresowanie czytelników i czytelniczek booktargową ofertą. Analizując listę bestsellerów widać, jak różnymi kryteriami kierujemy się, dokonując zamówień. Sięgamy po tytuły poruszające tematy obecne w przestrzeni publicznej, czego dowodem pierwsze miejsce „Sodomy” Frederica Martela, poświęconej patologii w kościele katolickim. Efektem Nobla można nazwać drugą pozycję, na której znalazł się niedawno wydany „Czuły narrator” Olgi Tokarczuk. O sile literackiej klasyki świadczy zaś trzecie miejsce nieśmiertelnego „Hobbita” – podsumowała sprzedażową część targów Jacek Weichert, dyrektor działu Kultura i Rozrywka oraz Kolekcje i Sztuka w Allegro.

            Uwagę czytelniczej społeczności przykuwały również booktargowe spotkania. Nic dziwnego, nieczęsto zdarza się okazja nie tylko do wysłuchania, ale i zadawania pytań tak poczytnym pisarzom, jak Harlan Coben, Pierre Lemaitre, czy też Guillaume Musso. Nowością, związaną ze zwiększoną liczbą gości drugiej edycji BookTargu, było podzielenie poszczególnych wydarzeń w większe bloki tematyczne.

            - Świat literatury to nie tylko pisarze i pisarki, ale również osoby będące nieco w cieniu. To bohaterowie jak najbardziej zasługujący na uwagę, gdyż w dużym stopniu decydujący o finalnym kształcie trafiających do nas książek. Stąd decyzja o utworzeniu choćby BookTargu językowego, skupiającego się na tłumaczach i tłumaczkach książek i komiksów – skomentowała Iza Sadowska, prezeska zarządu Lubimyczytać.pl.

             Spośród ponad 60 wydarzeń online największą popularnością cieszyło się spotkanie z Michałem Nogasiem. Niewiele mniejszą publiczność przyciągnął Harlan Coben, a na trzecim miejscu znalazła się rozmowa z Anitą Werner i Michałem Kołodziejczykiem.

            Podobnie jak w przypadku pierwszej edycji, odbył się BookTarg branżowy, czyli blok poświęcony rynkowi wydawniczemu, skierowany do profesjonalistów i profesjonalistek działających na rynku książki. Wydarzenie to, organizowane we współpracy z Literacka sp. z o.o., skupiało się na dostarczeniu merytorycznej wiedzy, przydatnej nie tylko w warunkach kryzysu pandemicznego.

            - Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie wydawniczym, historie sukcesu, sposoby małych wydawnictw na zaistnienie na trudnym rynku książki, to tylko niektóre z zagadnień poruszanych podczas branżowej części BookTargu. Komentarze w trakcie i po jego zakończeniu jednoznacznie wskazują, że tego rodzaju spotkania i dzielenie się wiedzą jest bardzo pożądane w świecie ludzi książki – podsumował Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi. 

            Za pośrednictwem mediów, które objęły patronat nad BookTargiem (Onet, RMF FM), a także m.in. Polityki i Filmweb.pl informacje o wydarzeniach targowych dotarły do ponad 6,6 mln osób. Dzięki patronatowi Polskiej Izby Książki zaś skutecznie rozpropagowano spotkania branżowe. Łączny zasięg BookTargu był o ponad 140% większy niż podczas pierwszej edycji. Podobnie jak w przypadku wiosennego BookTargu organizatorzy przekazali 50 tys. zł na rzecz wsparcia ludzi kultury.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: lubimyczytać.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Dążę do tego, by żyć w autentyczności. Stawiam więc granice w relacjach z innymi

Wokalistka podkreśla, że życie w zgodzie z własnym wnętrzem wymaga nie tylko autorefleksji, ale także odważnego wyrażania siebie i dbania o własne potrzeby. Taki sposób funkcjonowania pomaga utrzymać komfort emocjonalny, pozwala maksymalnie wykorzystać drzemiący w nas potencjał i jest fundamentem szczęśliwego życia. Mika Urbaniak zwraca też uwagę na konieczność wyznaczania granic w relacjach z innymi i budowanie zdrowych relacji.

Ochrona środowiska

Mężczyźni generują dużo wyższy ślad węglowy z transportu i konsumpcji niż kobiety. Główne powody to spożycie czerwonego mięsa i jazda samochodem

Ślad węglowy generowany przez kobiety, liczony na podstawie diety i wykorzystania środków transportu, jest o jedną czwartą niższy w porównaniu do mężczyzn – donoszą francuscy i brytyjscy naukowcy na podstawie badań przeprowadzonych we Francji. Nawet po skorygowaniu wyników, na przykład o różnice płciowe w zapotrzebowaniu na kalorie, luka pozostaje bardzo duża. Tym, co w większości odpowiada za te różnice, są czerwone mięso i samochody – oba wysokoemisyjne i oba powiązane ze stereotypowym wizerunkiem mężczyzny.

Gwiazdy

Marcelina Zawadzka: Kiedyś sama decydowałam o swoim życiu i nie byłam od nikogo zależna. Teraz już przy opiece nad synkiem jestem zdana na pomoc innych

Prezenterka przyznaje, że bycie mamą to ciągłe wykraczanie poza swoją strefę komfortu, bo od momentu narodzin dziecka jest się całkowicie odpowiedzialnym za tę małą istotę i trzeba ustawić wszystko pod jej potrzeby. Każdego dnia macierzyństwo uczy ją pokory i pokazuje, że nie na wszystko ma wpływ i nie wszystkiemu jest w stanie zapobiec. Często nie pozostaje nic innego, jak przyjąć trudne doświadczenia i wyciągnąć z nich odpowiednią lekcję. Marcelina Zawadzka zdradza, że jej dziewięciomiesięczny syn już stawia pierwsze kroki i jest niezwykle ciekawy świata. Czasami towarzyszy jej także w pracy.