Premiery na początek 2020. Najbardziej oczekiwane audiobooki
Nowy Harlan Coben, kolejna pozycja zdobywczyni Paszportu Polityki czy głośne „Prostytutki” – to tylko kilka nowości na rynku wydawniczym audiobooków. Który z tytułów warto czytać w czasie ferii? Poniżej przedstawiamy zestawienie nowości 2020 roku, które zostało opracowane przez platformę Empik Go.
Kryminalne nowości wydawnicze
Początek roku będzie stał pod znakiem mrocznych historii. Okrutne tajemnice, przygody mrożące krew w żyłach oraz niewyjaśnione zagadki będą stanowiły główne tematy gorących premier, które pojawią się na wirtualnych półkach.KategoriaKryminał, sensacja, thrillerw aplikacji Empik Go poszerzyła się o m.in. o nową audioksiążkę Harlana Cobena„O krok za daleko” w interpretacji Janusza Zadury. Jeszcze w tym roku będziemy mogli także obejrzeć na Netflixie serial „W głębi lasu”, który powstał na postawie jednej z poprzednich powieści pisarza. Do grona mrocznych tytułów dołączyła nowość od Remigiusza Mroza „Głosy z zaświatów” w interpretacji Andrzeja Chyry. Dzieło jest kontynuacją „Listów zza grobu”, które wstrząsnęły fanami autora. Kolejną nowością, na którą warto zwrócić uwagę jest„Magazyn” Roba Hartaprzeczytany przez Macieja Więckowskiego. Ten dystopijny thriller pokazuje, jak może wyglądać nasze świat już całkiem niedługo.
Wielkie powroty autorów
Kolejna nowość to niespodzianka dla fanów Jacka Piekary. „Ja, inkwizytor. Przeklęte krainy” to długo wyczekiwana pozycja, która po pięciu latach przerwy ukazuje kontynuacje losów kultowego inkwizytora. Historię Mordimera Madderdine przeczyta Janusz Zadura. Wśród premier 2020 roku warto zwrócić także uwagę na „Ulgę”autorstwa Natalii Fiedorczuk przeczytana przez Joannę Domańską. Laureatka Paszportu Polityki w swojej powieści pokazuje rozmaite sposoby poszukiwania ulgi – od leków po religię. Na nową odsłonę mogą liczyć także fani Janusza Leona Wiśniewskiego i jego kultowej „S@motności w Sieci”, z którą prawie dwadzieścia lat temu debiutował autor. Powieść jest jednym z największych bestsellerów ostatnich lat. Po wersji papierowej, kinowej i serialowej, przyszedł czas na audiobook przedstawiający losy dwójki ludzi, którzy znajdują miłość i ukojenie w Internecie. Lektorami zostali Anna Kerth oraz Filip Kosior.
Rekordy odtworzeń
Ferie w trakcie – czas, w którym możemy skupić się na naszych ulubionych kulturalnych czynnościach. Wśród nich coraz częściej występuje słuchanie audiobooków. Dane zebrane przez Empik Go w 2019 roku ujawniają, że trzej najaktywniejsi użytkownicy aplikacji przesłuchali w zeszłym roku łącznie ponad 5 tysięcy tytułów! Natomiast wszyscy odbiorcy dodali do swoich bibliotek aż 745 tysięcy książek w wersji audio. Dane jednoznacznie wskazują, że aż 55,3% słuchaczy to kobiety. Słuchaczki w wieku 35-44 stanowią nieco ponad 20% wszystkich konsumentów literatury.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.