Rok Szymborskiej: wyjątkowe róże na 100. rocznicę urodzin noblistki

SIGMA International (Poland)
SIGMA International (Poland)
ul. Olesińska 2
02-548 Warszawa
sigma|sigma.com.pl| |sigma|sigma.com.pl
+48 22 626 96 74
sigma.com.pl
Już za niecałe dwa tygodnie, 2 lipca, przypada setna rocznica urodzin Wisławy Szymborskiej! Podkreślając wagę jubileuszu, Senat RP ogłosił poetkę patronką całego roku 2023. W obchody wydarzenia włączyła się m.in. marka ekskluzywnych róż, nawiązując do twórczości polskiej noblistki.
Trwający Rok Wisławy Szymborskiej został ustanowiony przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej już pod koniec listopada 2022. W uchwale podnoszono, że to „jedna z najbardziej znanych polskich poetek, zarazem jedna z nielicznych polskich noblistek”, a „jej twórczość spotyka się wciąż z żywym odbiorem zarówno w Polsce, jak i za granicą”. Do włączenia się w obchody jubileuszu szeroko zachęcała również Fundacja Wisławy Szymborskiej.
Na zaproszenie odpowiedziały m.in. stołeczna agencja public relations, SIGMA International (Poland), wraz z reprezentowaną przez siebie marką niderlandzkich, luksusowych róż ciętych, Avalanche+®. Kwiat ten był bowiem motywem powtarzającym się w wierszach poetki – m.in. w słynnym „Nic dwa razy” czy „Próba”. Sama marka również koresponduje z rangą wydarzenia – pastelowe róże Avalanche+® tradycyjnie używane są do dekoracji ślubów koronowanych głów oraz oprawy podniosłych wydarzeń polityczno-kulturalnych.
Specjalna aranżacja wykonana z tych ekskluzywnych kwiatów przez Monikę Kudłacz, krakowską mistrzynię i nauczycielkę akademicką florystyki oraz międzynarodową sędzię sztuki florystycznej, pojawi się w dzień urodzin Wisławy Szymborskiej, 2 lipca 2023, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie. Kilka dni później, 8 lipca, podczas uroczystej gali, różany bukiet zostanie wręczony tegorocznej laureatce bądź laureatowi Nagrody im. Wisławy Szymborskiej. Patronat medialny nad każdym z projektów objął portal pasjonatów kwiatów i roślin, www.zakochaniwkwiatach.pl.
O Fundacji
Fundacja Wisławy Szymborskiej powstała w kwietniu 2012 roku, na mocy testamentu pozostawionego przez noblistkę. Zgodnie z wolą poetki, w skład zarządu Fundacji weszli Michał Rusinek, Teresa Walas i Marek Bukowski. Fundacja zajmuje się opieką nad spuścizną literacką Wisławy Szymborskiej oraz prowadzi działalność popularyzatorską i edukacyjną w zakresie propagowania polskiej kultury, twórczości literackiej, naukowej i czytelnictwa w Polsce oraz za granicą. Do zadań fundacji należy też wspieranie idei tolerancji oraz kultury dialogu w życiu publicznym. Począwszy od roku 2013 Fundacja przyznaje Nagrodę im. Wisławy Szymborskiej za tom poetycki wydany w języku polskim lub przełożony na język polski. W ramach Funduszu Zapomogowego udziela także pomocy finansowej pisarzom i tłumaczom w trudnej sytuacji materialnej oraz przyznaje Nagrodę im. Adama Włodka młodym pisarzom, tłumaczom oraz literaturoznawcom.
O agencji
SIGMA International (Poland), jedna z pierwszych polskich agencji PR, od 2000 roku jest zaangażowana w komunikację sektora kwiatów i roślin w Polsce. Portfolio jej klientów tworzą m.in.: stowarzyszenie producentów chryzantem Just Chrys, stowarzyszenie producentów hortensji doniczkowych Hydrangea World czy stowarzyszenie producentów kalanchoe – Kalanchoe.nl. Od 2018 roku SIGMA International (Poland) obsługuje Dümmen Orange, jednego z wiodących producentów kwiatów ciętych na świecie. Działania agencji obejmują komunikację marki luksusowych róż Avalanche+®, znanych z dekoracji ślubów koronowanych głów i celebrytów.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.