Romans oparty na faktach: Iwona Kulwicka o tym, jak zakochać się na Tinderze
Poszukiwanie miłości przez Internet stało się coraz bardziej popularne. Choć ograniczenia związane z pandemią zostały zniesione, wiele osób nadal korzysta z aplikacji randkowych. O tym jak znaleźć miłość w sieci, przekonała się Iwona Kulwicka, autorka powieści „Miłość po 40. Jak zakochać się na Tinderze. Książka dla kobiet, które nie wierzą w miłość”. Jej powieść dostępna jest już w księgarniach.
Najpopularniejszymi aplikacjami randkowymi w Polsce są Tinder i Badoo (Badanie Mediapanel). Randkowanie online, dla coraz większej ilości osób, stanowi wygodny sposób, by bez wychodzenia z domu poznawać ludzi z całego świata. Aplikacje są proste w użyciu, wymagają podawania niewielkiej ilości danych, a większość z nich jest bezpłatna. W dodatku umożliwiają randkowanie z osobami z całego świata. Przekonała się o tym również autorka, Iwona Kulwicka, która za pomocą aplikacji randkowej nawiązała gorący romans z Włochem.
Dlaczego Polacy chętnie randkują on-line?
Korzystanie z aplikacji randkowych daje możliwość wyboru, umożliwia poznawanie nowych osób w szybkim czasie. Dzięki nim otwieramy się na drugą osobę, niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.
– Do założenia aplikacji randkowej zachęciła mnie siostra. Początkowo nie byłam otwarta na tego typu rozwiązania, ale pomyślałam, że warto spróbować czegoś zupełnie nowego. Wówczas byłam w przełomowym momencie mojego życia. Zakończyłam poprzedni związek, miałam już dorosłe dzieci i chciałam znaleźć miłość. O tym, co mi dało założenie profilu na Tinderzei jak potoczyło się moje życie dzięki aplikacji opowiadam w najnowszej książce – mówi Iwona Kulwicka.
Zdaniem psycholog Anny Bialous-Griffiths podczas randkowania przez Internet należy mieć otwarte serce, ale także zwrócić uwagę na tak zwane „czerwone flagi”, czyli to, co powinno nas zaniepokoić.
– Na początku warto mieć sprecyzowane oczekiwania wobec kandydata, ale także być otwartym na zupełnie różne od nas osoby. Ponadto, zwróćmy uwagę, że nie każdy może mieć wobec nas dobre intencje. Z aplikacji randkowych korzystają także żonate czy zamężne osoby. Zdarzają się także oszuści, którzy próbują wykorzystywać otwartość innych. Dlatego ważne jest, aby poprowadzić rozmowę w odpowiedni sposób. Zacznijmy od niezobowiązujących pytań o stan cywilny, wiek czy miejsce zamieszkania. Istotne jest także, aby przed spotkaniem umówić się na rozmowę online, za pomocą komunikatora wyposażonego w kamerkę. W ten sposób możemy uniknąć rozczarowania, a także sprawdzić, czy rozmowa z drugą osobą jest dla nas interesująca. Zanim zdecydujemy się na spotkanie, uzyskajmy, jak największą ilość informacji – mówi Anna Bialous-Griffiths.
Kto korzysta z aplikacji randkowych?
Jak wynika z raportu Aplikacje randkowe realizowanego na zlecenie Spicy Mobilie, z Badoo oraz z Sympatii korzysta więcej mężczyzn niż kobiet – 57 proc. do 43 proc.
44 proc. użytkowników portali randkowych stanowią osoby w wieku 15 do 24 lat. Kolejną co do liczebności grupą są 20 i 30-latkowie – blisko co trzecia osoba na Badoo jest właśnie w tym przedziale wiekowym. Osoby w wieku 45+ to grupa najmniej liczna, a jeśli już decyduje się na randkowanie online, najczęściej korzysta z Sympatii.
– Poszukiwanie miłości w dzisiejszych czasach to ogromne wyzwanie, ale warto korzystać z nowych technologii. Słyszałam, że wiele osób wybiera Tindera i ja zdecydowałam się na skorzystanie z właśnie tej aplikacji. Założenie konta jest bardzo proste. Spotkałam się z dużą otwartością ze strony pozostałych użytkowników, choć wiem, że nie zawsze tak jest. W Internecie, tak samo jak w realnym życiu, możemy spotkać różne osoby – nie zawsze z dobrymi zamiarami. Niemniej jednak udało mi się znaleźć szczęście. W ciągu czterech miesięcy mojego życia byłam w stanie głębokiego zakochania i nie przypuszczałam, że czeka mnie jeszcze miłość pełna pasji i namiętności – mówi Iwona Kulwicka.
Książka „Miłość po 40. Jak zakochać się na Tinderze. Ksiązka dla kobiet, które nie wierzą w miłość” została napisana, by dać odwagę wszystkim dojrzałym osobom, które pragną posmakować miłości. Książkę w wersji papierowej oraz e-book zakupić można za pomocą strony: https://miloscpo40.pl/, a także w sieci sklepów Empik i innych księgarniach internetowych.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.