Rusza druga edycja TargiKsiazki.Online!
Od 5 do 31 października wszyscy miłośnicy literatury będą mogli wziąć udział w TargiKsiazki.Online vol. 2. Podobnie jak podczas pierwszej edycji, na uczestników czekają wywiady live z autorami, konkursy, a także wiele promocji na setki tytułów. I to wszystko bez wychodzenia z domu!
Na wirtualnej scenie targów zobaczymy m.in. Katarzynę Bondę, Jakuba Małeckiego, Wojciecha Chmielarza, Ałbenę Grabowską, Magdę Knedler czy Adriana Bednarka. Nie zabraknie też spotkań z autorami książek dla dzieci – Anitą Głowińską (autorką serii o Kici Koci), Grzegorzem Kasdepke (“Ale kosmos! To znowu Bodzio i Pulpet”) oraz Renatą Piątkowską (“Po prostu mama”).
Organizatorzy zapraszają ponadto na Nockę z Książką (17-18 października), w której wezmą udział popularni influencerzy: Agnieszka Jarosławska RudaCzyta, Olga Kowalska Wielki Buk, Karolina Borkowska ComeBook, Marcin Okoniewski Okoń w Sieci oraz Paula Sieczko Rude Recenzuje.
TargiKsiazki.Online vol. 2 wspiera wiele polskich wydawnictw, m.in. Media Rodzina, SQN, Burda Książki. Wśród nich jest także Wydawnictwo Kobiece, które organizuje wirtualny Zlot Fanek Niegrzecznych Książek.
– Targi w formule online dają nam możliwość zapewnienia większej liczby spotkań z autorami i dotarcia do szerszego grona czytelników oraz tych, którzy dopiero przekonują się do sięgnięcia po książki – mówi Magdalena Ignaciuk, kierownik ds. marketingu w Wydawnictwie Kobiecym i dodaje: – Bierzemy w nich udział, bo to fantastyczna okazja do wspólnego świętowania premier oraz solidna dawka inspiracji i energii do dalszego działania – bo jak wiadomo targi to nie miejsce, a ludzie i książki!
Setki tysięcy uczestników i mnóstwo ciekawych wydarzeń
Pierwsza edycja TargiKsiazki.Online odbyła się w czerwcu tego roku i przyciągnęła aż 400 tysięcy uczestników! Organizatorzy mają nadzieję, że i tym razem uda im się powtórzyć ten ogromny sukces. Tym bardziej, że w programie znalazły się propozycje dla fanów różnych gatunków literatury – kryminałów, young adult, powieści obyczajowych, a nawet poradników.
– Wiemy, że wśród polskich czytelników istnieje duża potrzeba wydarzeń, podczas których mogą oni spotkać swoich ulubionych autorów i tak po prostu porozmawiać o książkach. Obecna sytuacja epidemiczna ogranicza możliwość organizacji stacjonarnych imprez, dlatego przeniesienie się do świata online stało się naturalną koleją rzeczy. Od dłuższego czasu obserwujemy, jak silnie rynek książki rozwija się w internecie. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego rozwoju. Mamy nadzieję, że TargiKsiazki.Online na stałe wpiszą się w kalendarz imprez naszej branży i będą dla niej dodatkowym motorem napędowym – komentuje Łukasz Kierus, współwłaściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl, organizatora TargiKsiazki.Online vol.2.
Jak wziąć udział w targach?
Aby być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami w ramach TargiKsiazki.Online vol. 2, wystarczy dołączyć do dwóch wydarzeń na Facebooku. W opisach znajduje się także harmonogram imprezy.
1. TargiKsiazki.Online vol. 2 CZĘŚĆ #1
2. TragiKsiazki.Online vol. 2 CZĘŚĆ #2
Warto także zapisać się do targowego newslettera. Można to zrobić, klikając tutaj: NEWSLETTER

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.