Rusza pierwsza edycja TargiKsiazki.Online
Spotkania z pisarzami, wieczorynki dla dzieci czytane przez autorów, konkursy, warsztaty, szkolenia dla wydawnictw czy panel poświęcony literaturze erotycznej – to tylko mały przedsmak tego, co czeka na miłośników książek podczas wydarzenia TargiKsiazki.Online 2020. Impreza rusza już w poniedziałek 1 czerwca i potrwa aż trzy tygodnie.
– TargiKsiazki.Online to nasza odpowiedź na niezwykłą potrzebę obcowania z książkami, autorami, ludźmi literatury, bez względu na to, gdzie żyjemy – nie tylko w wymiarze ogólnopolskim, ale ogólnoświatowym. Pragniemy, aby każdy mógł poczuć atmosferę targów książki w nowoczesnej formie – mówi Łukasz Kierus właściciel księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl.
Wydarzenia zaplanowane w ramach TargiKsiazki.Online odbędą się za pośrednictwem portali społecznościowych oraz specjalnego portalu internetowego TargiKsiazki.Online. To najdłuższy tego typu event w polskiej branży. Podczas gdy tradycyjne targi trwają zazwyczaj zaledwie kilka dni, formuła internetowa wymaga rozciągnięcia w czasie – wszystko dla wygody uczestników. Jednak jak podkreślają organizatorzy, epidemia, a tym samym odwołanie stacjonarnych imprez, nie były powodem rozpoczęcia tego projektu, a jedynie jego katalizatorem.
– Pomysł na taką formułę mieliśmy w głowach od dłuższego czasu. Dostrzegamy, jak szybko zmienia się rynek, dlatego pragniemy być w awangardzie i centrum tego dynamicznego rozwoju. Uruchamiamy format, jakim są TargiKsiazki.Online dla wszystkich, równocześnie myśląc bardzo mocno o najmłodszym pokoleniu. Głęboko wierzymy, że dzięki temu wzmacniamy czytelnictwo w naszym kraju – tłumaczy Łukasz Kierus.
Branża jednoczy siły
Inicjatorem projektu jest księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl, ale w rzeczywistości format ten to efekt bliskiej kooperacji różnych przedstawicieli branży: wydawców, autorów, influencerów oraz księgarni internetowej.
– Wspieramy akcje związane z promocją czytelnictwa, dlatego w związku z zaistniałą sytuacją i brakiem stacjonarnych targów książki z wielką radością zareagowaliśmy na propozycję udziału w imprezie online. Sami czujemy też targowy głód. W kwietniu powinniśmy gościć w Białymstoku, pod koniec maja w Warszawie. Wydarzenie jakim są TargiKsiazki.Online, jest jedyną w tym momencie namiastką na spotkanie z autorami – mówi Tomasz Nowiński z Wydawnictwa SQN i dodaje: – Z naszej strony we wtorek Adam Higginbotham, autor bestsellerowego reportażu “O Północy w Czarnobylu”, udzieli wyjątkowego wywiadu. W czwartek, 4 czerwca zapraszamy natomiast na Instragram na spotkanie z Jakubem Małeckim, które poprowadzi niezastąpiona Agnieszka Jarosławska. Spotkanie będzie nosiło tytuł “Twórczość nie do herbaty – czyli rozmowy o książkach Jakuba Małeckiego”. Dla czytelników przygotowaliśmy ponadto atrakcyjne rabaty na publikacje Wydawnictwa SQN.
Uczestnicy mogą liczyć również na cykl wywiadów “W kuchni od kuchni o kuchni”, m.in. z Katarzyną Bosacką, czat z Piotrem C., spotkanie live z Alkiem Rogozińskim, wywiady z Pawłem Kapustą (“Gad. Spowiedź klawisza”), Jackiem Galińskim (“Kratki się pani odbiły”), Romanem Klasą (“Operator 112”) czy Katarzyną Błażejewską-Stuhr (“Dziecko pełne zdrowia”).
Targi wspiera liczne grono polskich influencerów książkowych, a wśród nich: @wielkibuk (Olga Kowalska), @marcin.okoniewski (Okoń w Sieci), @jeleenka (Anita Jeleń), @come.book (Karolina Borkowska) czy @ruda_czyta (Agnieszka Jarosławska).
– Targi książki to coś, co kocham pod każdą postacią, bez względu na to jak i gdzie się odbywają. Przeniesienie tego typu wydarzenia do strefy online daje szereg możliwości. Spotkania z ulubionymi autorami, bez konieczności przełamywania barier geograficznych. Wygoda związana z możliwością uczestniczenia w dowolnej liczbie spotkań i stale dostępne promocje i zniżki to świetna sprawa. I co najważniejsze, stosu nowych książek nie trzeba targać na własnych barkach, tylko wygodnie są dostarczane przesyłką pod same drzwi. Po prostu bajka! Wymarzona przestrzeń dla prawdziwego książkoholika! – komentuje Agnieszka Jarosławska, @ruda_czyta.
Jak być na bieżąco?
Na stronie https://targiksiazki.online można zapisać się do newslettera, który przypomni o szczegółach programu, a zapisani będą mieli dostęp do oferty darmowej dostawy przez cały okres trwania targów oraz możliwość skorzystania ze specjalnych promocji książkowych.
Podobnie na Facebooku każdy zainteresowany może dołączyć do wydarzeń zorganizowanych w tygodniowe cykle. Co ważne, materiały będzie można odtworzyć także w późniejszym czasie, nawet te, które odbędą się na żywo.
TargiKsiazki.Online na Facebooku – wydarzenia:
- Tydzień Targów https://www.facebook.com/events/301997774160085/
- Tydzień Targów https://www.facebook.com/events/295486468110247/
- Tydzień Targów https://www.facebook.com/events/1436114286574896/

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.