Komunikaty PR

Skarpa Warszawska – wydawnictwo misji, którą od dekady jest stolica i czytelnicy

2022-12-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

To już 10 lat istnienia wydawnictwa Skarpa Warszawska na polskim rynku. Mimo ogromnego sukcesu i ciągłego rozwoju firma nie zapomina o swoich korzeniach, starając się pielęgnować wspomnienia o dawnej, (nie)znanej czy też (nie)poznanej Warszawie. Łącząc misję z potrzebami i oczekiwaniami czytelników od 10 lat publikuje pozycje zdobywające uznanie wśród krytyków nie tylko z dziedziny literatury. Jakie wyzwania stoją przed wydawnictwem teraz?

Warszawskie fundamenty

Wszystko zaczęło się w czasach liceum, kiedy to Rafał Bielski, założyciel i redaktor naczelny wydawnictwa, zaczął kolekcjonować stare karty pocztowe przedstawiające przedwojenne widoki Warszawy. Gdy kolekcja urosła powstał pomysł na przygotowanie z niej publikacji książkowej w formie albumu. Sukces książki spowodował, że autor zaczął myśleć o publikacjach w sposób bardziej profesjonalny. Po zawarciu w 2011 roku znajomości z wybitną varsavianistką, śp. Panią Danutą Szmit-Zawieruchą w głowach obojga miłośników stolicy zrodził się pomysł założenia wydawnictwa i kontynuacji powojennego magazynu zajmującego się sprawami miasta. I tak 10 lat temu do rąk warszawiaków trafił pierwszy numer nowej Skarpy Warszawskiej.

Od tamtego czasu profil wydawnictwa, również w odpowiedzi na potrzeby rynku, mocno się rozszerzył, ale kwestie warszawskie dalej są dla nas wyjątkowo ważne. To jest nasz fundament, na którym postanowiłem budować szerszą strukturę. Chęć rozwoju spowodowała wejście w inne segmenty, ale misją założycielską, wówczas jedynie naszego magazynu, było to, że chcemy kształcić ludzi, uwrażliwiać i uświadamiać w kwestiach chociażby estetyki, architektury, planowania przestrzennego naszego miasta, które dramatycznie zmieniło się na przestrzeni lat. Widzimy duże zainteresowanie tymi tematami. Warszawiacy chcą wiedzieć więcej o swoim mieście i jego przeszłości. W czasie Powstania Warszawskiego miasto poniosło olbrzymie straty nie tylko w tkance miejskiej, ale przede wszystkim ludzkiej. I to właśnie ten drugi człon, czyli odbudowa człowieka, wydaje mi się kluczowe. Chcemy poniekąd zrekonstruować warszawiaka-człowieka, który będzie tutaj zakorzeniony i  poczuje wspólnotę z mieszkańcami miasta – mówi Rafał Bielski.

Duma z dziesięciolatka

Niedawno wydawnictwo otrzymało dwie prestiżowe nagrody biznesowe – Lwy Biznesu oraz Tuzy Biznesu. Na koncie Skarpy Warszawskiej znajdziemy również nagrody Clio, nazywane polskim Noblem dla historyków, a oprócz tego nagrodę miasta stołecznego Warszawy i  ZAiKS-u za książki dotyczące historii architektury i historii stolicy. Uznaniem może pochwalić się również wiele publikacji beletrystycznych wydanych przez Skarpę Warszawską.

Tych nagród jest coraz więcej, co bardzo nas cieszy, ponieważ  zależało nam, żeby ten komercyjny charakter wydawnictwa połączyć z wartościami, które są dla nas ważne, jednocześnie tworząc coraz bardziej jakościowe książki, gazety i magazyny. Nagrody te pozwalają mi spojrzeć na wydawnictwo z pewnego dystansu i docenić wszystkie osiągnięcia naszego zespołu – ludzi, którzy uwierzyli w ten projekt i którzy przez 10 lat, dzień w dzień, dalej go rozwijają. Mimo tych wszystkich nagród nie osiadamy na laurach. Cały czas obserwujemy rzeczywistość, obecne czasy i panujące trendy, by dostarczać naszym czytelnikom najlepsze i najciekawsze publikacje – dodaje założyciel.

Krok w przyszłość

Ostatnie 3 lata nauczyły wydawnictwo bardzo dużo pokory w świecie biznesowym. Wiele planów legło w gruzach w wyniku pandemii oraz wojny w Ukrainie, dlatego firma stara się dopasowywać do sytuacji rynkowej na bieżąco, dostarczając przy tym czytelnikom najlepsze treści z możliwych. Aby dalej się rozwijać Skarpa Warszawska podjęła decyzję o przejęciu jednej z najstarszych księgarni internetowych w Polsce – Inbook.pl.

Jest to projekt, na którym będziemy na pewno w przyszłości skupiać się w dużym stopniu, bo widzimy, że synergia wydawnictwa z własnym dużym e-commercem przynosi najlepsze efekty. Nie możemy sobie pozwolić, żeby zostać gdzieś w tyle, musieliśmy wykonać krok naprzód, bo Książka jako taka generalnie przenosi się do Internetu. Stawiamy na rozwój, sięgając po nowe rozwiązania, nie zapominając na jakich fundamentach powstało wydawnictwo Skarpa Warszawska – tłumaczy Rafał Bielski, redaktor naczelny i założyciel.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka Polska gra polityczna na tle trawionego konfliktami Półwyspu Arabskiego Biuro prasowe
2024-02-22 | 01:00

Polska gra polityczna na tle trawionego konfliktami Półwyspu Arabskiego

Ogarnięty od dziesięcioleci licznymi konfliktami Półwysep Arabski nieprzerwanie od zakończenia II Wojny Światowej pozostaje w stanie napięcia, trawiony ogniem z różnych stron.
Książka Najstarszy debiut literacki w Polsce!
2024-01-18 | 07:00

Najstarszy debiut literacki w Polsce!

90-letnia Jadwiga Kalinowska sięgnie po Rekord Polski w kategorii „Najstarszy debiut literacki”. W październiku 2023 roku Towarzystwo Przyjaciół Ostrołęki
Książka Jak zachęcić do poznawania historii Warszawy?
2023-12-27 | 17:00

Jak zachęcić do poznawania historii Warszawy?

W grudniu w Galerii Delfiny na warszawskim Powiślu odbyła się debata, podczas której eksperci rozmawiali na temat wyzwań związanych z popularyzacją wiedzy dotyczącej historii

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner Serwisu Zdrowie

Viatris

Gwiazdy

Gwiazdy

Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać

Aktor zaznacza, że lubi wręczać prezenty i obserwować reakcję osób, którym je wręcza. Raczej nie zdarzyło mu się w tej kwestii nieprzyjemnie kogoś zaskoczyć. On sam również nie dostał czegoś, co szybko wylądowało w koszu.

Gwiazdy

Enej: Wielkanoc musi być w rodzinnym gronie. Nie jesteśmy fanami wyjazdów do hoteli, żeby spędzać święta z obcymi ludźmi

Muzycy zespołu Enej przyznają, że lubią i celebrują święta, dlatego cieszą się na nadchodzącą Wielkanoc. Zamierzają wtedy zwolnić tempo, odłożyć na bok pracę i poświęcić czas rodzinie. Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha zdradzają, że ich popisowym, a jednocześnie ulubionym świątecznym przysmakiem jest sałatka jarzynowa. Sami też z przyjemnością ją przygotowują.