Skarpa Warszawska – wydawnictwo misji, którą od dekady jest stolica i czytelnicy
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
To już 10 lat istnienia wydawnictwa Skarpa Warszawska na polskim rynku. Mimo ogromnego sukcesu i ciągłego rozwoju firma nie zapomina o swoich korzeniach, starając się pielęgnować wspomnienia o dawnej, (nie)znanej czy też (nie)poznanej Warszawie. Łącząc misję z potrzebami i oczekiwaniami czytelników od 10 lat publikuje pozycje zdobywające uznanie wśród krytyków nie tylko z dziedziny literatury. Jakie wyzwania stoją przed wydawnictwem teraz?
Warszawskie fundamenty
Wszystko zaczęło się w czasach liceum, kiedy to Rafał Bielski, założyciel i redaktor naczelny wydawnictwa, zaczął kolekcjonować stare karty pocztowe przedstawiające przedwojenne widoki Warszawy. Gdy kolekcja urosła powstał pomysł na przygotowanie z niej publikacji książkowej w formie albumu. Sukces książki spowodował, że autor zaczął myśleć o publikacjach w sposób bardziej profesjonalny. Po zawarciu w 2011 roku znajomości z wybitną varsavianistką, śp. Panią Danutą Szmit-Zawieruchą w głowach obojga miłośników stolicy zrodził się pomysł założenia wydawnictwa i kontynuacji powojennego magazynu zajmującego się sprawami miasta. I tak 10 lat temu do rąk warszawiaków trafił pierwszy numer nowej Skarpy Warszawskiej.
Od tamtego czasu profil wydawnictwa, również w odpowiedzi na potrzeby rynku, mocno się rozszerzył, ale kwestie warszawskie dalej są dla nas wyjątkowo ważne. To jest nasz fundament, na którym postanowiłem budować szerszą strukturę. Chęć rozwoju spowodowała wejście w inne segmenty, ale misją założycielską, wówczas jedynie naszego magazynu, było to, że chcemy kształcić ludzi, uwrażliwiać i uświadamiać w kwestiach chociażby estetyki, architektury, planowania przestrzennego naszego miasta, które dramatycznie zmieniło się na przestrzeni lat. Widzimy duże zainteresowanie tymi tematami. Warszawiacy chcą wiedzieć więcej o swoim mieście i jego przeszłości. W czasie Powstania Warszawskiego miasto poniosło olbrzymie straty nie tylko w tkance miejskiej, ale przede wszystkim ludzkiej. I to właśnie ten drugi człon, czyli odbudowa człowieka, wydaje mi się kluczowe. Chcemy poniekąd zrekonstruować warszawiaka-człowieka, który będzie tutaj zakorzeniony i poczuje wspólnotę z mieszkańcami miasta – mówi Rafał Bielski.
Duma z dziesięciolatka
Niedawno wydawnictwo otrzymało dwie prestiżowe nagrody biznesowe – Lwy Biznesu oraz Tuzy Biznesu. Na koncie Skarpy Warszawskiej znajdziemy również nagrody Clio, nazywane polskim Noblem dla historyków, a oprócz tego nagrodę miasta stołecznego Warszawy i ZAiKS-u za książki dotyczące historii architektury i historii stolicy. Uznaniem może pochwalić się również wiele publikacji beletrystycznych wydanych przez Skarpę Warszawską.
Tych nagród jest coraz więcej, co bardzo nas cieszy, ponieważ zależało nam, żeby ten komercyjny charakter wydawnictwa połączyć z wartościami, które są dla nas ważne, jednocześnie tworząc coraz bardziej jakościowe książki, gazety i magazyny. Nagrody te pozwalają mi spojrzeć na wydawnictwo z pewnego dystansu i docenić wszystkie osiągnięcia naszego zespołu – ludzi, którzy uwierzyli w ten projekt i którzy przez 10 lat, dzień w dzień, dalej go rozwijają. Mimo tych wszystkich nagród nie osiadamy na laurach. Cały czas obserwujemy rzeczywistość, obecne czasy i panujące trendy, by dostarczać naszym czytelnikom najlepsze i najciekawsze publikacje – dodaje założyciel.
Krok w przyszłość
Ostatnie 3 lata nauczyły wydawnictwo bardzo dużo pokory w świecie biznesowym. Wiele planów legło w gruzach w wyniku pandemii oraz wojny w Ukrainie, dlatego firma stara się dopasowywać do sytuacji rynkowej na bieżąco, dostarczając przy tym czytelnikom najlepsze treści z możliwych. Aby dalej się rozwijać Skarpa Warszawska podjęła decyzję o przejęciu jednej z najstarszych księgarni internetowych w Polsce – Inbook.pl.
Jest to projekt, na którym będziemy na pewno w przyszłości skupiać się w dużym stopniu, bo widzimy, że synergia wydawnictwa z własnym dużym e-commercem przynosi najlepsze efekty. Nie możemy sobie pozwolić, żeby zostać gdzieś w tyle, musieliśmy wykonać krok naprzód, bo Książka jako taka generalnie przenosi się do Internetu. Stawiamy na rozwój, sięgając po nowe rozwiązania, nie zapominając na jakich fundamentach powstało wydawnictwo Skarpa Warszawska – tłumaczy Rafał Bielski, redaktor naczelny i założyciel.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.