Spotkania autorskie online z Rebeccą F. Kuang i Agnieszką Grzelak
Finał bestsellerowej trylogii fantasy inspirowanej XX-wieczną historią Chin wreszcie w Polsce! Z tej okazji autorka „Trylogii wojen makowych”, Rebecca F. Kuang, weźmie udział w spotkaniu autorskim z cyklu Premiera online. W studiu Empiku zagości również Agnieszka Grzelak, która na starcie sezonu urlopowego proponuje pasjonatom zwiedzania interaktywny dziennik podróży.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy. Partnerem cyklu Premiera online jest mBank.
Rebecca F. Kuang – wtorek, 6 lipca, godz. 18:00
Fani „Trylogii wojen makowych” wreszcie doczekali się ostatniego tomu serii. Jak zakończy się historia Rin, sieroty wojennej, która pomimo doświadczanych tragedii wciąż pozostaje nieugięta i pełna siły woli? Z okazji premiery książki„Płonący bóg. Trylogia wojen makowych. Tom 3”(Wydawnictwo Fabryka Słów) Rebecca F. Kuang weźmie udział w spotkaniu online z polskimi czytelnikami. To okazja dla fanów trylogii, aby zadać autorce nurtujące ich pytania i podzielić się wrażeniami z lektury z innymi miłośnikami cyklu. Rozmowę z pisarką poprowadzi Katarzyna Borowiecka, a tłumaczenie na język polski zapewni Anna Rosiak.
Żyć z dawnymi występkami można jedynie, jeśli ukryje się je w głębokich zakamarkach umysłu, w czarnych odmętach duszy. Rin wciąż żyje. Mogła przyjąć wyciągniętą dłoń Cesarzowej, zdławić rebelię i poprowadzić wojsko prosto na południe. Tam, gdzie w czerwonym pyle, wśród zapomnianych kapliczek i wykopanych w ziemi grobów czekają cierpliwie jej korzenie, jej Dom. Wolała bawić się w rewolucję, z której wyniosła tylko kolejne blizny i gorycz kolejnej porażki. Została sama. Z okaleczonym ciałem, rozbitą duszą, łaknąca pokuty i rozgrzeszenia niemal tak samo, jak walki i zniszczenia. I oto prawdziwy wróg wkracza na scenę. Tym razem Rin nie będzie walczyć w obronie Cesarstwa, Republiki czy życia swoich przyjaciół. Tym razem stawką jest cały znany Rin świat. Ten ludzki i ten boski.
Opis pochodzący od wydawcy
Agnieszka Grzelak – czwartek, 8 lipca, godz. 18:00
Agnieszka Grzelak, jedna z najpopularniejszych polskich youtuberek, prezentuje interaktywny dziennik podróży, który wzbogaci doświadczenie odkrywania nowych miejsc. O tym, jakie przygody zainspirowały ją do stworzenia książki „Travel Challenge” (Wydawnictwo YA!), autorka opowie podczas spotkania online. Rozmowę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.
Agnieszka Grzelak przekonuje, że można podróżować inaczej. „Travel Challenge” to dziennik czekający na zapełnienie niezapomnianymi wspomnieniami i niespodziewanymi wydarzeniami z podróży. Łączy funkcje notatnika, poradnika, który pomaga w najbardziej nieoczekiwanych sytuacjach i activity bookapełnego wyzwań, którymi można dzielić się w mediach społecznościowych.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.