Spotkania online z laureatem Pulitzera oraz gwiazdami polskiego futbolu
Choć Wirtualne Targi Książki dobiegają końca, na miłośników literatury czekają kolejne okazje do kontaktu z autorami. W najbliższą środę, 2 czerwca, ukażą się dwie książki, którym poświęcone zostaną spotkania z cyklu Premiera online. Z polskimi czytelnikami połączy się laureat Nagrody Pulitzera William Finnegan, który opowie o nagrodzonej pozycji „Dni barbarzyńców. Życie na fali”. Kilka godzin później w studiu Empiku pojawią się Jacek Janczewski i Emil Kopański, autorzy książki „Moje najważniejsze 90 minut” oraz goście specjalni – piłkarze Sebastian Mila oraz Wojciech Kowalewski.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy. Partnerem cyklu Premiera online jest mBank.
William Finnegan – środa, 2 czerwca, godz. 18:00
Bohaterem spotkania z cyklu Premiera online będzie William Finnegan, autor nagrodzonej Pulitzerem książki „Dni barbarzyńców. Życie na fali” (Wydawnictwo Znak Literanova). Rozmowę z amerykańskim pisarzem poprowadzi Katarzyna Borowiecka, a tłumaczyć ją będzie Anna Rosiak.
Surfing to dla tych, przyglądających się z boku sport. Dla wtajemniczonych jest czymś znacznie więcej: pięknym nałogiem, wymagającym nauczycielem, niebezpiecznym zajęciem, sposobem na życie. „Dni barbarzyńców" to oldschoolowa historia przygodowa, literackie kino drogi, a także niezwykła opowieść o samodoskonaleniu. William Finnegan, amerykański pisarz i korespondent wojenny, wieloletni publicysta „New Yorkera”, w „Dniach barbarzyńców” składa hołd swojej największej pasji, jaką jest surfing, oraz zdaje intymną relację z życia, którego rytm podyktowały fale.
Jacek Janczewski, Emil Kopański, Sebastian Mila, Wojciech Kowalewski – środa, 2 czerwca, godz. 20:00
Mecze reprezentacji Polski zawsze wyzwalają ogromne emocje. Niektóre spotkania mają wyjątkowe znaczenie i są wspominane latami. Także przez tych, którzy odegrali w nich główne role. Z okazji 100-lecia Polskiego Związku Piłki Nożnej stu piłkarzy, którzy występowali w drużynie narodowej, odsłania kulisy najważniejszych w ich życiu meczów. W dniu premiery książki „Moje najważniejsze 90 minut” (Wydawnictwo SQN) w studiu Empiku zawitają autorzy książki - Jacek Janczewski i Emil Kopański. W rozmowie udział wezmą też piłkarze: Sebastian Mila oraz Wojciech Kowalewski.
„Moje najważniejsze 90 minut” pozwala kibicom zajrzeć do piłkarskiej szatni. Jak wyglądały mistrzostwa świata w 1974 roku z perspektywy Orłów Górskiego? Który mecz w kadrze najlepiej wspomina Zbigniew Boniek? Dlaczego Wojciech Kowalczyk dostał przed Igrzyskami Olimpijskimi w Barcelonie bramkarską koszulkę? Jakie pomysły na świętowanie awansu na mundial mieli piłkarze Jerzego Engela? Bohaterowie największych widowisk w historii polskiego futbolu zabierają czytelników w podróż przez piękne, chwalebne, ale czasami także bolesne chwile.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.