Spotkanie autorskie online z Remigiuszem Mrozem

Bohaterem poniedziałkowego spotkania z cyklu Premiera online będzie jeden z najpopularniejszych pisarzy w Polsce, Remigiusz Mróz. Z Katarzyną Borowiecką porozmawia o kulisach powstawania premierowej powieści „Projekt Riese” (Wydawnictwo Filia).
Riese to kryptonim nadany największemu projektowi nazistowskich Niemiec, którego przeznaczenie do tej pory pozostaje nieznane. Według teorii mogło niegdyś być podziemnym miastem, arką przetrwania bądź fabryką, w której trwały prace nad bronią jądrową. Dziś to atrakcja turystyczna w Górach Sowich, którą postanawia odwiedzić grupa pięciu osób, zupełnie nieświadomych tragedii, która ma ich spotkać. Podczas eksploracji tuneli dochodzi do trzęsienia. Stropy ulegają zawaleniu, odcinając turystów od świata i pozbawiając ich szans na ratunek. Ci natomiast starają się zrobić wszystko, by przeżyć.
Książce towarzyszyć będzie produkcja oryginalna w gwiazdorskiej obsadzie, której premiera zaplanowana jest na 26 stycznia w aplikacji Empik Go. W rolach głównych m.in. Michał Żurawski, Kornelia Strzelecka oraz Karolina Gorczyca. Za reżyserię projektu odpowiadają Krzysztof Czeczot oraz Wojciech Pątkiewicz (Studio Osorno).
Na spotkanie zaprasza Empik Go wspólnie z wydawnictwem Filia.
Widzowie, którzy chcieliby zadać pytanie pisarzowi bądź go w oryginalny sposób pozdrowić, proszeni są o nagranie wypowiedzi w formie krótkiego video i przesłanie na adres premiera@empik.com. Wybrane materiały zostaną wyemitowane podczas spotkania, a ich autorzy otrzymają nagrody. Partnerem cyklu Premiera online jest mBank.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.