Spotkanie autorskie online z Tomaszem Strzelczykiem

Tomasz Strzelczyk, uczestnik 4. edycji Masterchef Polska i jeden z najpopularniejszych blogerów kulinarnych w kraju, wydaje swoją pierwszą książkę kucharską – „Oddasz fartucha” (Wydawnictwo Znak Horyzont). O swojej przygodzie z gotowaniem, które przerodziła się w prawdziwą pasję, autor opowie podczas spotkania z cyklu Premiera online. Rozmowę poprowadzi Katarzyna Borowiecka.
Ma być tanio, prosto, pysznie i domowo, bo wtedy smakuje najlepiej – przekonuje Tomasz Strzelczyk. Kucharz zaprasza miłośników dobrego jedzenia do swojej kuchni, pachnącej ziołami i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. W książce „Oddasz fartucha” znajdą mnóstwo inspiracji, aby przygotować proste i smaczne potrawy, które wywołają uśmiech na twarzach bliskich. Strzelczyk zdaje sobie sprawę, że większość osób nie chce tracić czasu na wielogodzinne gotowanie czy długotrwałe szukanie składników na wypełnionych po brzegi sklepowych półkach. Dlatego dzieli się swoimi pomysłami na pyszne i łatwe w przygotowaniu dania, które nawet laikom nie sprawią trudności.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.