Spotkanie online z autorką „Pieśni o Achillesie” Madeline Miller
Madeline Miller, autorka bestsellerowej „Kirke”, dekadę temu debiutowała świetnie przyjętą powieścią „Pieśń o Achillesie”. W tym roku książka ponownie trafiła do polskich księgarń w zupełnie nowym wydaniu. Z okazji wznowienia tytułu, Madeline Miller weźmie udział w spotkaniu z cyklu Premiera online, podczas którego odsłoni kulisy 10-letniej pracy nad książką i odpowie na pytania czytelników.
To opowieść o bogach, królach, nieśmiertelnej sławie i ludzkich uczuciach. Madeline Miller „Pieśń o Achillesie” pisała przez 10 lat, pracując w tym czasie jako nauczycielka greki i łaciny. Debiutancka powieść przyniosła jej Orange Prize for Fiction, przez wiele tygodni utrzymywała się także na liście bestsellerów „New York Timesa”.
We wtorek, 20 lipca, odbędzie się spotkanie z cyklu Premiera online wokół książki, która właśnie ukazała się nakładem Wydawnictwa Albatros. Rozmowę z pisarką poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge. Interaktywna transmisja rozpocznie się o godz. 18:00 na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzenia możliwe będzie zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem.
Historia miłości silniejszej od śmierci
Nad Achillesem, synem króla i pięknej nimfy, ciąży straszliwe fatum. Tylko on może zapewnić Grecji wygraną w wyniszczającej wojnie. Zwycięstwo dopełni się jednak tylko wtedy, gdy zginie. Zapowiedź tej tragedii nie opuszcza go ani na krok, lecz Achilles nie żyje w jej cieniu. Jest najpiękniejszym, najsilniejszym i najbardziej utalentowanym synem Grecji, złotym dzieckiem, które z czasem przeistacza się w największego bohatera swoich czasów.
Patroklosowi brakuje wszystkiego, co ma Achilles. Jest wygnańcem – dziwnym, słabym i nic nieznaczącym. A jednak pewnego dnia między chłopcami zadzierzga się nić przyjaźni… Kiedy po latach Grecję obiega wieść o porwaniu do Troi pięknej Heleny, Achilles, uwiedziony obietnicą nieśmiertelnej sławy, z innymi bohaterami gotuje się do walki. Razem z nim rusza Patroklos. Jeszcze nie wiedzą, że na polach pod Troją los upomni się o swoje – niezależnie od prób, które podejmą, by go oszukać.
Na wirtualne spotkanie z pisarką zaprasza Empik. Patronem cyklu Premiera online jest mBank.
„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty
O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.