Komunikaty PR

SZLACHECKIE GNIAZDO. OGIEŃ BUNTU Z tęsknoty za minionymi czasami…

2020-04-08  |  10:00
Biuro prasowe

Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu”  pióra Moniki Rzepieli, które ukaże się 21 kwietnia nakładem Wydawnictwa Szara Godzina, to kolejna część cyklu „Saga Polska”, a równocześnie  kontynuacja bestsellerowej  powieści „Szlacheckie gniazdo”.

W książce „Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu”  czytelnicy poznają dalsze dzieje mlecznych sióstr - chłopki Marysi i szlachcianki  Leontyny, które los zetknął po narodzinach,  a potem rozdzielił.  Pierwsza z nich nosi dziecko dziedzica Pawłówki. Zrozpaczona, z obawy przed ludzką pogardą, próbuje odebrać sobie życie. Okazuje się jednak, że śmierć nie jest jej pisana. Czy zazna jeszcze miłości? Tymczasem Leontyna  zostaje zmuszona do poślubienia warszawskiego notariusza Aleksandra Sokołowskiego. Czy, nieszczęśliwa, znajdzie odwagę, by opuścić męża? 

W radościach, smutkach, rozczarowaniach, dobrych i złych wyborach bohaterów możemy odnaleźć siebie. Fascynujące są jednak nie tylko ludzkie losy, ale również  codzienne życie na szlacheckim dworze i w wiejskiej zagrodzie w drugiej połowie XVIII i na początku XIX wieku,  w dramatycznych czasach zaborów i powstań. Wir historii nie omija bowiem Pawłowskich,  Oryńskich, Robaków, Niezgułów…  

Na kartach książki fikcyjni bohaterowie spotykają się z postaciami historycznymi, jak choćby Jan Henryk Dąbrowski i Tadeusz Kościuszko.   Biorą udział w bitwie pod Racławicami podczas insurekcji kościuszkowskiej, są świadkami upadku Rzeczypospolitej, walczą o niepodległość u boku Napoleona w Legionach Polskich.   

Monika Rzepiela jest z pochodzenia zamościanką, z wykształcenia humanistką, a  z zamiłowania pisarką. Ma  dwóch dorastających synów.  Oprócz czytania  i pisania lubi pracować w ogrodzie i zajmować się domem i rodziną. Jest autorką cyklu „Saga Polska”, w którym ukazało się dotychczas sześć tomów. Debiutowała powieścią
„Dwór  w Czartorowiczach”.

Monika Rzepiela i Wydawnictwo Szara Godzina zapraszają do czytania. „Szlacheckie gniazdo. Ogień buntu” będzie dostępne w księgarniach stacjonarnych i internetowych od 21 kwietnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.