TargiKsiazki.Online i TaniaKsiazka.pl odniosły kolejny sukces
36 wirtualnych spotkań, ponad 73 tysiące komentarzy i reakcji (ponad 5 razy więcej niż w poprzedniej edycji), zasięg 1,8 mln użytkowników i 180 tysięcy sprzedanych książek – tak w liczbach wygląda podsumowanie TargiKsiazki.Online vol. 2. Ich organizatorem była TaniaKsiazka.pl, jedna z największych księgarni internetowych w Polsce.
Przez blisko cztery tygodnie (5-31 października) miłośnicy dobrej literatury mieli swój raj na ziemi. W tym czasie odbyła się kolejna odsłona książkowych targów w internetowej formie. Były spotkania live z autorami, konkursy, wirtualny Zlot Fanek Niegrzecznych Książek i Nocka z Książką, którą poprowadzili popularni influencerzy. Czytelnicy spędzili na targach łącznie 281 dni, czyli 3,5 razy więcej niż podczas czerwcowej edycji.
– Kiedy zakończyliśmy i podsumowaliśmy czerwcowe targi, nikt nie miał najmniejszych wątpliwości, że musimy je powtórzyć. Jednak kolejna odsłona przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Liczba uczestników była o 45 procent wyższa niż w czerwcu, a już wtedy odnieśliśmy ogromny sukces – mówi Łukasz Kierus, współwłaściciel księgarni TaniaKsiazka.pl. – Dane z października pokazują przede wszystkim zdecydowanie większe zaangażowanie użytkowników i nas jako markę, która robi wysokiej jakości targi z najciekawszymi materiałami w branży.
Promocje i spotkania live
Przez cały październik uczestnicy TargiKsiążki.Online vol.2 mieli możliwość zakupu książek w bardzo atrakcyjnych cenach. To zaowocowało liczbą 180 tysięcy sprzedanych egzemplarzy wśród 46 wydawnictw uczestniczących w targach. Najlepiej sprzedawały się powieści obyczajowe, kryminały, poradniki oraz książki dla dzieci i młodzieży.
Największym zainteresowaniem cieszyły się wywiady live i wirtualne stoiska, na których zaprezentowało się prawie 50 różnych wydawnictw. Uczestnicy mogli spotkać się z wybitnymi pisarzami polskiej literatury, m.in z : Katarzyną Bondą, Jakubem Małeckim, Anetą Jadowską, Wojciechem Chmielarzem, Alicją Sinicką czy Rafałem Paczesiem.
Wirtualnie, czyli owocnie i inspirująco
Podczas wirtualnego spotkania z Jakubem Małeckim, autorem “schizofrenicznych fabuł” czytelnicy zostawili blisko 2 tysiące komentarzy! Autor powieści, takich jak: „Saturnina”, „Horyzont”, „Nikt nie idzie”, „Rdza”, tak podsumował swój udział w tym wydarzeniu:
– Kiedy po raz pierwszy wziąłem udział w TargiKsiążki.Online, nie mogłem uwierzyć, że tak wiele osób zechciało poświęcić czas na to, aby zobaczyć się ze mną "na odległość". Przy drugim spotkaniu, które znowu pobiło rekord popularności, miałem już wrażenie, że to po prostu sen. Tania Książko, dziękuję za to wspaniałe doświadczenie – mówił po spotkaniu z czytelnikami.
Agnieszka Lingas – Łoniewska na TargiKsiazki.Online vol. 2 prezentowała swoją najnowszą powieść „Molly” i dziś nie ukrywa, że spotkania, choć wirtualne, były bardzo owocne i budujące.
– Świetnie, że są organizowane takie spotkania, które w dobie pandemii umożliwiają nam, autorom, promowanie naszych książek, a czytelnikom live'y z ulubionymi pisarzami. Dziękuję za zaproszenie, to była świetna przygoda! – mówiła pisarka.
Jednak rekordzistą pod względem zasięgów okazał się Rafał Pacześ. Na spotkaniu z jednym z najpopularniejszych polskich stand-uperów zameldowało się aż 48 tysięcy użytkowników!
Smakowite opinie blogerów
W wydarzenie, oprócz autorów i wydawnictw, zaangażowali się także popularni influencerzy. Wśród nich były m.in. Olga Kowalska z WielkiBuk oraz Natalia Miśkowiec z Prostymi Słowami, które tak komentowały atmosferę targów:
– Moc pysznych spotkań autorskich, wspaniałe wyprzedaże, same smakowite książki i konkursy, czyli TargiKsiazki.Online z księgarnią TaniaKsiazka.pl z perspektywy kanapy i miękkich kapciochów to był cudowny i wyjątkowy czas! W tych niepewnych dniach taka bliskość książkowego świata (choćby z ekranu telefonu czy komputera) jest na wagę złota, a doświadczenia jedyne w swoim rodzaju. To była sama przyjemność ambasadorować temu wydarzeniu! Dziękuję! – podsumowała Olga Kowalska z WielkiBuk.com.
A Natalia Miśkowiec dodaje:
– I ja bawiłam się świetnie i już nie mogę doczekać się kolejnej edycji!
Na deser – Zlot Fanek Niegrzecznych Książek
W ramach TargiKsiazki.Online vol. 2 odbył się także drugi Zlot Fanek Niegrzecznych Książek. Rok temu entuzjastki powieści romantycznych i erotyków spotkały się na inauguracyjnym spotkaniu w stolicy, gdzie bawiły się w towarzystwie literackich gwiazd gatunku.
Tym razem ze względu na pandemię, Zlot przeniósł się do świata wirtualnego. Jego uczestniczki wzięły udział w spotkaniach online, panelach dyskusyjnych oraz konkursach. Na Zlocie pojawiły się zarówno polskie, jak i zagraniczne autorki, m.in. Vi Keeland, Laurelin Paige, T.M Frazier czy K.N. Haner.
– Popularność wydarzenia przerosła wszelkie nasze oczekiwania. Już wielkie otwarcie panelu "Czytaj bez cienia wstydu" to blisko 2 tysiące komentarzy naszych fanek, zaciekłe dyskusje i mnóstwo pozytywnych interakcji. Fala komentarzy nie przestawała płynąć do godziny 22.00, czyli zamknięcia pierwszego dnia zlotu. Fanki nie odstępowały live'ów na krok także drugiego dnia eventu. Pasja do książek połączyła nas wszystkich i pokazała, że czytelniczki potrafią się zjednać bez względu na okoliczności – podsumowała Milena Buszkiewicz, szefowa marki Niegrzecznie Książki.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.