TargiKsiazki.Online i TaniaKsiazka.pl odniosły kolejny sukces
36 wirtualnych spotkań, ponad 73 tysiące komentarzy i reakcji (ponad 5 razy więcej niż w poprzedniej edycji), zasięg 1,8 mln użytkowników i 180 tysięcy sprzedanych książek – tak w liczbach wygląda podsumowanie TargiKsiazki.Online vol. 2. Ich organizatorem była TaniaKsiazka.pl, jedna z największych księgarni internetowych w Polsce.
Przez blisko cztery tygodnie (5-31 października) miłośnicy dobrej literatury mieli swój raj na ziemi. W tym czasie odbyła się kolejna odsłona książkowych targów w internetowej formie. Były spotkania live z autorami, konkursy, wirtualny Zlot Fanek Niegrzecznych Książek i Nocka z Książką, którą poprowadzili popularni influencerzy. Czytelnicy spędzili na targach łącznie 281 dni, czyli 3,5 razy więcej niż podczas czerwcowej edycji.
– Kiedy zakończyliśmy i podsumowaliśmy czerwcowe targi, nikt nie miał najmniejszych wątpliwości, że musimy je powtórzyć. Jednak kolejna odsłona przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Liczba uczestników była o 45 procent wyższa niż w czerwcu, a już wtedy odnieśliśmy ogromny sukces – mówi Łukasz Kierus, współwłaściciel księgarni TaniaKsiazka.pl. – Dane z października pokazują przede wszystkim zdecydowanie większe zaangażowanie użytkowników i nas jako markę, która robi wysokiej jakości targi z najciekawszymi materiałami w branży.
Promocje i spotkania live
Przez cały październik uczestnicy TargiKsiążki.Online vol.2 mieli możliwość zakupu książek w bardzo atrakcyjnych cenach. To zaowocowało liczbą 180 tysięcy sprzedanych egzemplarzy wśród 46 wydawnictw uczestniczących w targach. Najlepiej sprzedawały się powieści obyczajowe, kryminały, poradniki oraz książki dla dzieci i młodzieży.
Największym zainteresowaniem cieszyły się wywiady live i wirtualne stoiska, na których zaprezentowało się prawie 50 różnych wydawnictw. Uczestnicy mogli spotkać się z wybitnymi pisarzami polskiej literatury, m.in z : Katarzyną Bondą, Jakubem Małeckim, Anetą Jadowską, Wojciechem Chmielarzem, Alicją Sinicką czy Rafałem Paczesiem.
Wirtualnie, czyli owocnie i inspirująco
Podczas wirtualnego spotkania z Jakubem Małeckim, autorem “schizofrenicznych fabuł” czytelnicy zostawili blisko 2 tysiące komentarzy! Autor powieści, takich jak: „Saturnina”, „Horyzont”, „Nikt nie idzie”, „Rdza”, tak podsumował swój udział w tym wydarzeniu:
– Kiedy po raz pierwszy wziąłem udział w TargiKsiążki.Online, nie mogłem uwierzyć, że tak wiele osób zechciało poświęcić czas na to, aby zobaczyć się ze mną "na odległość". Przy drugim spotkaniu, które znowu pobiło rekord popularności, miałem już wrażenie, że to po prostu sen. Tania Książko, dziękuję za to wspaniałe doświadczenie – mówił po spotkaniu z czytelnikami.
Agnieszka Lingas – Łoniewska na TargiKsiazki.Online vol. 2 prezentowała swoją najnowszą powieść „Molly” i dziś nie ukrywa, że spotkania, choć wirtualne, były bardzo owocne i budujące.
– Świetnie, że są organizowane takie spotkania, które w dobie pandemii umożliwiają nam, autorom, promowanie naszych książek, a czytelnikom live'y z ulubionymi pisarzami. Dziękuję za zaproszenie, to była świetna przygoda! – mówiła pisarka.
Jednak rekordzistą pod względem zasięgów okazał się Rafał Pacześ. Na spotkaniu z jednym z najpopularniejszych polskich stand-uperów zameldowało się aż 48 tysięcy użytkowników!
Smakowite opinie blogerów
W wydarzenie, oprócz autorów i wydawnictw, zaangażowali się także popularni influencerzy. Wśród nich były m.in. Olga Kowalska z WielkiBuk oraz Natalia Miśkowiec z Prostymi Słowami, które tak komentowały atmosferę targów:
– Moc pysznych spotkań autorskich, wspaniałe wyprzedaże, same smakowite książki i konkursy, czyli TargiKsiazki.Online z księgarnią TaniaKsiazka.pl z perspektywy kanapy i miękkich kapciochów to był cudowny i wyjątkowy czas! W tych niepewnych dniach taka bliskość książkowego świata (choćby z ekranu telefonu czy komputera) jest na wagę złota, a doświadczenia jedyne w swoim rodzaju. To była sama przyjemność ambasadorować temu wydarzeniu! Dziękuję! – podsumowała Olga Kowalska z WielkiBuk.com.
A Natalia Miśkowiec dodaje:
– I ja bawiłam się świetnie i już nie mogę doczekać się kolejnej edycji!
Na deser – Zlot Fanek Niegrzecznych Książek
W ramach TargiKsiazki.Online vol. 2 odbył się także drugi Zlot Fanek Niegrzecznych Książek. Rok temu entuzjastki powieści romantycznych i erotyków spotkały się na inauguracyjnym spotkaniu w stolicy, gdzie bawiły się w towarzystwie literackich gwiazd gatunku.
Tym razem ze względu na pandemię, Zlot przeniósł się do świata wirtualnego. Jego uczestniczki wzięły udział w spotkaniach online, panelach dyskusyjnych oraz konkursach. Na Zlocie pojawiły się zarówno polskie, jak i zagraniczne autorki, m.in. Vi Keeland, Laurelin Paige, T.M Frazier czy K.N. Haner.
– Popularność wydarzenia przerosła wszelkie nasze oczekiwania. Już wielkie otwarcie panelu "Czytaj bez cienia wstydu" to blisko 2 tysiące komentarzy naszych fanek, zaciekłe dyskusje i mnóstwo pozytywnych interakcji. Fala komentarzy nie przestawała płynąć do godziny 22.00, czyli zamknięcia pierwszego dnia zlotu. Fanki nie odstępowały live'ów na krok także drugiego dnia eventu. Pasja do książek połączyła nas wszystkich i pokazała, że czytelniczki potrafią się zjednać bez względu na okoliczności – podsumowała Milena Buszkiewicz, szefowa marki Niegrzecznie Książki.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.