Komunikaty PR

TargiKsiazki.Online - to trzeba powtórzyć!

2020-06-30  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.04 MB )

To były trzy tygodnie literackiej uczty. TaniaKsiazka.pl, jedna z największych internetowych księgarni w Polsce i organizator wydarzenia TargiKsiazki.Online, może ogłosić sukces. 76 wirtualnych wydarzeń odwiedziło blisko 400 000 czytających internautów. Komentarze są wyłącznie pozytywne.

Impreza trwała od 1 do 21 czerwca. Przewidywała aż sześć różnorodnych formuł spotkań w świecie wirtualnym - wieczorynki, live, wywiady, czaty, szkolenia, warsztaty dla dzieci. Czytelnicy spędzili na targach łącznie 38 godzin i 15 minut!  

To było przedsięwzięcie dość wymagające organizacyjnie i technicznie - mówi Łukasz Kierus, właściciel księgarni TaniaKsiazka.pl. - Postanowiliśmy zrobić najdłuższe i najbardziej zróżnicowane pod względem treści wirtualne wydarzenie czytelnicze w Polsce. I udało się. Wszystkie propozycje okazały się trafione. Największym powodzeniem, co było do przewidzenia, cieszyły się spotkania z pisarzami. Natomiast inaczej niż na tradycyjnych wieczorkach czytelnicy wprost zasypali autorów pytaniami, komentarzami. Policzyliśmy, było ich dokładnie 13 686! Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność. Daje nam to paliwo do organizacji kolejnych wydarzeń.

Jakub Małecki prawie spadł z krzesła

Z pewnością wielu czytelników przyciągnęły na TargiKsiazki.Online nazwiska pisarzy. Spotkanie z Wojciechem Chmielarzem oraz Jakubem Ćwiekiem obejrzało 16 tys. osób. Pod wydarzeniem pojawiło się ponad 1000 komentarzy. Na wieczór z Jakubem Małeckim, autorem popularnych powieści obyczajowych i fantasy zajrzało aż 50 tys. internautów.

To było ogromnie miłe spotkanie. A kiedy się dowiedziałem, że czytelnicy zadali w trakcie ponad 1100 pytań, prawie spadłem z krzesła. Dziękuję!

- powiedział po spotkaniu Jakub Małecki.

Tym, co wyróżniało TargiKsiazki.Online była też ogromna różnorodność tematów i gatunków: od sensacyjno-kryminalnych przez kulinarne, kobiece, aż po pozycje dla dzieci, które cieszyły się szczególnym zainteresowaniem.

Hitem sprzedażowym targów okazała się książka kucharska "Jadłonomia po polsku" autorstwa zadeklarowanej weganki Marty Dymek. W czołówce znalazły się również dwie pozycje dla dzieci, takie jak: "Niezłe ziółko" Barbary Kosmowskiej i "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" Justyny Bednarek - podsumowuje Edyta Niewińska, koordynator PR w księgarni TaniaKsiazka.pl.

Strefa niegrzecznych książek

Mimo powszechnego przekonania, że bezpośredniego kontaktu z autorem nic nie jest w stanie zastąpić (i oczywiście tak jest!) okazało się, że niektóre tematy w formule online mają większy potencjał, ponieważ wyzwalają w czytelnikach śmiałość. Tak było w przypadku panelu dotyczącego polskiej literatury erotycznej, działu zazwyczaj pomijanego w literackich dyskusjach. Pomysł jego organizacji wyszedł od Wydawnictwa Kobiecego. W spotkaniu wzięło udział 4 panelistów: Agnieszka Stankiewicz-Kierus, szefowa Wydawnictwa Kobiecego, Agnieszka Lingas-Łoniewska, bestsellerowa autorka romansów, Zuzanna Burkowska - prowadząca blog Kulturalna Szafa i Robert Ziębiński – pisarz, dziennikarz i były redaktor naczelny polskiej edycji „Playboya”.

Obawialiśmy się, czy internetowa dyskusja w większym gronie się sprawdzi, ale już w trakcie spotkania padły rekordy reakcji i komentarzy. Podczas live było ich 2,5 tysiąca. Większość wyrażała po prostu uznanie, że się tym tematem bez żadnej pruderii zajęliśmy - mówi Magdalena Ignaciuk, kierownik do spraw marketingu w Wydawnictwie Kobiecym. - Okazało się, że miłośniczki tego rodzaju literatury często czują się wykluczone, nawet wstydzą się tego, że czytają “romansidła”. Tymczasem ta literatura zaspokaja bardzo ważne potrzeby, pozwala na przełamywanie tabu i poznawanie siebie także od tej intymnej strony. Podczas rozmowy online nie bały się o tym mówić.

Dostrzegli to także organizatorzy, dlatego w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl pojawił się nowy dział “Strefa niegrzecznych książek”, a w nim takie kategorie jak: “Mundurowi”, ‘Różnica wieku”, “Romans biurowy”, “Second chance”.

Trudno zignorować fakt, że jest popyt na erotyczną literaturę i już chyba czas wyjść z szafy - komentuje Magdalena Ignaciuk.

Wyjątkowa atmosfera

Impreza miała także swój biznesowy wymiar, a efekt przeszedł oczekiwania organizatorów. TaniaKsiazka.pl odnotowała trzycyfrowy  wzrost wartości transakcji w porównaniu z analogicznym okresem w 2019.

TargiKsiazki.Online to wspólna inicjatywa branży książkowej. Zaangażowali się w nią wydawcy, pisarze oraz influencerzy. Wszyscy są zgodni: “To trzeba powtórzyć!”. Wydarzenia w przestrzeni wirtualnej umożliwiają uczestnictwo nowym grupom odbiorców, którzy do tej pory nie chodzili na wieczorki autorskie - mieszkańcom małych miejscowości, osobom mających ograniczenia w poruszaniu się czy zwyczajnie nie lubiących tłumów na tradycyjnych wydarzeniach.

Wszyscy są pod wrażeniem sprawności organizacyjnej TaniaKsiazka.pl. Przy takiej ilości wydarzeń łatwo było o techniczne spięcia, ale wszystko poszło nadzwyczaj gładko. W komentarzach podkreślany jest przyjazny klimat wydarzenia.

Wyjątkowa atmosfera, moc wspaniałych spotkań, inspirujące rozmowy, tony książek, a wszystko to... bez wychodzenia z domu! Trzymam kciuki, by TargiKsiazki.Online stały się już coroczną tradycją. Ja na pewno wrócę. - podsumowuje Olga Kowalska, blogerka z WielkiBuk.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.