Komunikaty PR

Wielki Antykwariat pod kopułą, czyli stare książki i winyle w Blue City

2024-04-12  |  11:05
Biuro prasowe

Od czwartku 11 kwietnia aż do soboty 13 kwietnia, w centrum handlowym Blue City można będzie poczuć się przez chwilę jak na brzegu Sekwany, gdzie rezydują paryscy bukiniści. Przez trzy dni przy fontannie na poziomie -1 swoje stanowiska będą mieli warszawscy antykwariusze, osoby prowadzące sklepy z płytami winylowymi, ale też prywatni kolekcjonerzy.

Mimo popularności wszelkiego typu czytników czy “muzyki z telefonu” wciąż nie brakuje ludzi odkrywających przyjemność płynącą z kontaktu z muzyką gramofonową czy kartkami książki. O modzie na vintage - czyli po prostu niepowtarzalnymi, nieprodukowanymi jeszcze masowo przedmiotami z historią nie wspominając.

Właśnie dla takich osób Blue City razem z jednym z czołowych warszawskich antykwariatów – Unikatem – organizuje co kilka miesięcy Wielki Antykwariat. Twórcy Unikatu połączyli siły z kolegami i koleżankami po fachu, by odpowiedzieć na potrzeby współczesnych nabywców. Osób, które kochają stare książki, albumy i szukanie okazji, ale niekoniecznie mają czas, by przemierzać miasto w poszukiwaniu białych kruków. 

Wielki Antykwariat to “wszystko w jednym miejscu” - najciekawsze i najrzadsze pozycje wydawnicze i muzyczne w jednym miejscu - i to aż przez trzy dni. 

Niebagatelny wyróżnik tego typu eventów stanowią też sami antykwariusze, kolekcjonerzy i melomani. Takiego zawodu nie wybiera się wszak z przypadku, ale z pasji. Wystawcy Wielkiego Antykwariatu są więc w stanie nie tylko doradzić na podstawie preferencji co do lektur i muzyki, ale też opowiedzieć wiele ciekawych historii. 

Dodatkowo kupując książkę z drugiej ręki, dajemy jej nowe życie w duchu zero-waste. Oprócz aspektu ekologicznego rolę odgrywa i ten ekonomiczny. Zapaleni czytelnicy z pewnością nie od dziś orientują się, że ceny książek prosto z drukarni stale idą w górę. Kupując książki czy płyty z drugiej ręki, możemy liczyć, że dostęp do kultury nie nadszarpnie szczególnie naszego budżetu. Oczywiście, o ile nie poszukujemy egzemplarzy kolekcjonerskich.

Kolejnym - i być może największym - plusem Wielkiego Antykwariatu jest fakt, że nie ma tu ograniczeń. Może tu znaleźć coś dla siebie tak nastolatek, jak osoba na emeryturze - zarówno tematycznie, jak i cenowo. 

Wydarzenie odbywa się w dniach 11-13 kwietnia, w godzinach funkcjonowania centrum handlowego (10-22). 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.