Komunikaty PR

Wspólnie z Arkadami Wrocławskimi stwórz Zaczytaną Bibliotekę!

2022-01-24  |  16:15

Arkady Wrocławskie dołączają do ogólnopolskiej akcji Zaczytane Biblioteki, dzięki której około dwóch tysięcy książek trafi do Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Każdy może pomóc – wystarczy tylko przynieść nowe lub używane egzemplarze do centrum handlowego od 27 stycznia do 10 lutego.

Pomysłodawcą akcji jest Fundacja Zaczytani.org, która od 2012 zajmuje się popularyzowaniem czytelnictwa wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, zwiększaniem dostępu do literatury oraz edukacją społeczną. Dzięki inicjatywie „Zaczytane Biblioteki” podopieczni szpitali oraz placówek opiekuńczych i pomocowych mogą cieszyć się z lektury nowych tytułów.

Tym razem punkt zbiórki stanie w Arkadach Wrocławskich. Książki będzie można przynosić w dniach 27 stycznia – 10 lutego i umieszczać je na oznaczonym regale w łezce eventowej na poziomie 0. Zebrane tytuły trafią do Wrocławskiego Hospicjum dla Dzieci. Centrum handlowe zamierza przekazać na rzecz Fundacji ok. 2 tysięcy egzemplarzy.

- Czytanie niesie za sobą wiele cennych wartości. Książki poszerzają wiedzę, rozwijają funkcje pamięciowe, umiejętność koncentracji i wyobraźnię, poprawiają naszą empatię, wzbogacają słownictwo czy po prostu relaksują. Zapaleni czytelnicy osiągają lepsze wyniki w szkole i w pracy. Zdajemy sobie jednak sprawę, że jest wśród nas wiele osób, które ze względu na swoją sytuację życiową mają ograniczony dostęp do literatury. Dlatego zdecydowaliśmy się zostać Mecenasem Zaczytanych Bibliotek. W ramach dwutygodniowej kampanii społecznej planujemy zebrać około dwóch tysięcy pozycji książkowych. Zachęcamy wszystkich odwiedzających nasze centrum handlowe do włączenia się w tę szlachetną akcję – komentuje Jagoda Najwer, Specjalista ds. marketingu Develia S.A.

Zbierane będą książki zarówno nowe, jak i używane. Istotne jest, aby były napisane w języku polskim oraz wydane po 2000 roku. Po zakończeniu akcji, tytuły będą segregowane i porządkowane w księgozbiory, zanim trafią do placówki przejdą kwarantannę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.