Komunikaty PR

Wybór Krytyków Live

2022-01-24  |  08:00
Biuro prasowe

Wybór Krytyków to wspólny projekt Empiku i Unii Literackiej, który wystartował w czerwcu. Trójka zaproszonych krytyków: Łukasz Grzymisławski, Paulina Małochleb i Olga Wróbel, przez cały rok co miesiąc rekomenduje najciekawsze tytuły, które ukazały się w ostatnich tygodniach lub miesiącach. Przez te pogłębione recenzje wskazujemy szerokiej publiczności ważnych twórców, nadających ton polskiej literaturze. Równocześnie jest to próba przywrócenia pozycji wartościowej krytyki literackiej, coraz częściej zastępowanej krótkimi notkami promocyjnymi.

Podczas spotkania przedstawicielka Unii Literackiej: Katarzyna Boni, przedstawicielka krytyków: Olga Wróbel oraz autorzy recenzowanych w styczniu książek: Magdalena Grochowska „Różewicz Rekonstrukcja. Tom 1” (Fundacja Instytut Reportażu), Agnieszka Jelonek „Trzeba być cicho” (Wydawnictwo Cyranka) oraz Jarosław Maślak „Liczby ostatnie” (Państwowy Instytut Wydawniczy) porozmawiają o samym projekcie i o najlepszej polskiej literaturze współczesnej.

- Niestety nie jest prawdą, że „dobra literatura sama się obroni”. Świetne książki często przepadają bez wieści, a czytelnicy, narzekający, że „nic dobrego się u nas nie pisze”, często po prostu nie mieli okazji, by się o nich dowiedzieć. Nie wystarczy bowiem wydać książkę, żeby trafiła do czytelników - żeby tak się stało, musi ją wesprzeć albo potężna machina marketingowa, albo poważna krytyczna dyskusja, która w Polsce przez lata zamierała. Czas jej pomóc, a przy okazji - pomóc książkom i ich czytelnikom – Jacek Dehnel, prezes Unii Literackiej o projekcie Wybór Krytyków.

Dotychczasowe oraz nowe recenzje udostępniane są na stronie: https://www.empik.com/wybor-krytykow.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.