Komunikaty PR

Wybór Krytyków Live

2022-01-24  |  08:00
Biuro prasowe

Wybór Krytyków to wspólny projekt Empiku i Unii Literackiej, który wystartował w czerwcu. Trójka zaproszonych krytyków: Łukasz Grzymisławski, Paulina Małochleb i Olga Wróbel, przez cały rok co miesiąc rekomenduje najciekawsze tytuły, które ukazały się w ostatnich tygodniach lub miesiącach. Przez te pogłębione recenzje wskazujemy szerokiej publiczności ważnych twórców, nadających ton polskiej literaturze. Równocześnie jest to próba przywrócenia pozycji wartościowej krytyki literackiej, coraz częściej zastępowanej krótkimi notkami promocyjnymi.

Podczas spotkania przedstawicielka Unii Literackiej: Katarzyna Boni, przedstawicielka krytyków: Olga Wróbel oraz autorzy recenzowanych w styczniu książek: Magdalena Grochowska „Różewicz Rekonstrukcja. Tom 1” (Fundacja Instytut Reportażu), Agnieszka Jelonek „Trzeba być cicho” (Wydawnictwo Cyranka) oraz Jarosław Maślak „Liczby ostatnie” (Państwowy Instytut Wydawniczy) porozmawiają o samym projekcie i o najlepszej polskiej literaturze współczesnej.

- Niestety nie jest prawdą, że „dobra literatura sama się obroni”. Świetne książki często przepadają bez wieści, a czytelnicy, narzekający, że „nic dobrego się u nas nie pisze”, często po prostu nie mieli okazji, by się o nich dowiedzieć. Nie wystarczy bowiem wydać książkę, żeby trafiła do czytelników - żeby tak się stało, musi ją wesprzeć albo potężna machina marketingowa, albo poważna krytyczna dyskusja, która w Polsce przez lata zamierała. Czas jej pomóc, a przy okazji - pomóc książkom i ich czytelnikom – Jacek Dehnel, prezes Unii Literackiej o projekcie Wybór Krytyków.

Dotychczasowe oraz nowe recenzje udostępniane są na stronie: https://www.empik.com/wybor-krytykow.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.