Wybór Krytyków Live

Wybór Krytyków to wspólny projekt Empiku i Unii Literackiej, który wystartował w czerwcu. Trójka zaproszonych krytyków: Łukasz Grzymisławski, Paulina Małochleb i Olga Wróbel, przez cały rok co miesiąc rekomenduje najciekawsze tytuły, które ukazały się w ostatnich tygodniach lub miesiącach. Przez te pogłębione recenzje wskazujemy szerokiej publiczności ważnych twórców, nadających ton polskiej literaturze. Równocześnie jest to próba przywrócenia pozycji wartościowej krytyki literackiej, coraz częściej zastępowanej krótkimi notkami promocyjnymi.
Podczas spotkania przedstawicielka Unii Literackiej: Katarzyna Boni, przedstawicielka krytyków: Olga Wróbel oraz autorzy recenzowanych w styczniu książek: Magdalena Grochowska „Różewicz Rekonstrukcja. Tom 1” (Fundacja Instytut Reportażu), Agnieszka Jelonek „Trzeba być cicho” (Wydawnictwo Cyranka) oraz Jarosław Maślak „Liczby ostatnie” (Państwowy Instytut Wydawniczy) porozmawiają o samym projekcie i o najlepszej polskiej literaturze współczesnej.
- Niestety nie jest prawdą, że „dobra literatura sama się obroni”. Świetne książki często przepadają bez wieści, a czytelnicy, narzekający, że „nic dobrego się u nas nie pisze”, często po prostu nie mieli okazji, by się o nich dowiedzieć. Nie wystarczy bowiem wydać książkę, żeby trafiła do czytelników - żeby tak się stało, musi ją wesprzeć albo potężna machina marketingowa, albo poważna krytyczna dyskusja, która w Polsce przez lata zamierała. Czas jej pomóc, a przy okazji - pomóc książkom i ich czytelnikom – Jacek Dehnel, prezes Unii Literackiej o projekcie Wybór Krytyków.
Dotychczasowe oraz nowe recenzje udostępniane są na stronie: https://www.empik.com/wybor-krytykow.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.