Z okazji 75-lecia działalności państwowy instytut wydawniczy zaprasza do udział

Anna Karczewska
Anna Karczewska
Kochanowskiego 6 m.106
01-864 Warszawa
ann.karczewska|gmail.com| |ann.karczewska|gmail.com
505716882
www.piw.pl
W tym roku Państwowy Instytut Wydawniczy obchodzi jubileusz 75-lecia. Z tej okazji w księgarniach partnerskich w całej Polsce zaplanowano uruchomienie Klubów Czytelniczych. Do wspólnej rozmowy o literaturze dołączyć będzie można w Bydgoszczy, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie i Gdańsku.
Misją Państwowego Instytutu Wydawniczego jest, nie tylko wydawanie dobrej literatury, ale też jej promocja i podnoszenie kompetencji czytelniczych. W roku jubileuszowym, wspólnie z partnerskimi księgarniami, wydawnictwo postanowiło uruchomić w kilku miastach w Polsce Kluby Czytelnicze Państwowego Instytutu Wydawniczego. Od września 2021 w dziesięciu księgarniach w kraju, raz w miesiącu będą odbywały się spotkania wokół tytułów z oferty PIW-u. Wybór lektur i moderatorów Klubów Czytelniczych wydawca pozostawia księgarzom. Uczestniczki i uczestnicy otrzymają cyfrowe wersje omawianych tekstów.
Jako jedno z najstarszych wydawnictw w kraju chcemy nie tylko prezentować czytelnikom wartościowe tytuły, ale angażujemy się też w promocję czytelnictwa. Uważamy, że rozmowa o tym, co się przeczytało, jest ważnym elementem kształtowania nawyków czytelniczych. Mamy nadzieję, że nasze Kluby Książkowe staną się miejscami żywych dyskusji i zainspirują literacko bywalców księgarń – mówi Agnieszka Wróblewska, redaktor naczelna wydawnictwa.
Na liście lektur znajdą się m.in. tytuły z serii Proza światowa, popularnej „czarnej serii”, prezentującej literaturę azjatycką czy współczesne tomiki poetyckie. Gospodarzami klubów będą: księgarnia LOKATOR i Księgarnia Pod Globusem z Krakowa, Tarabuk z Warszawy, Do dzieła z Łodzi, Dosłowna z Lublina, Sztuka Wyboru z Gdańska, To nie bajka z Bydgoszczy i Bookowski z Poznania.
Lista księgarń wraz z kontaktami do koordynatorów i szczegóły dotyczące spotkań dostępne są na stronie piw.pl/pl/kluby-czytelnicze-piw-u

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.