Zaproś światowych pisarzy do domu
Już w przyszłym tygodniu Empik zapewni miłośnikom dobrej literatury prawdziwą gratkę. Dwoje światowej sławy autorów – Jo Nesbø i Anne Applebaum – będą gośćmi popularnego cyklu #premieraonline. Okazją do spotkań są polskie premiery ich najnowszych książek – „Królestwa” i „Matki Polki”. Podczas relacji na żywo na profilu Empiku na Facebooku widzowie będą mieli możliwość zadawania pisarzom pytań. Wszystkie rozmowy będą tłumaczone na język polski, a także język migowy.
Anne Applebaum – wtorek, 1 września, godz. 18:00
Anne Applebaum to autorka nagradzanych tytułów politycznych i historycznych. W 2003 roku została laureatką prestiżowej nagrody Pulitzera za „Gułag”, w którym opisała historię systemu obozów pracy przymusowej w ZSRR. W swojej najnowszej książce, „Matka Polka” (Wydawnictwo OsnoVa), absolwentka prestiżowych uczelni – Uniwersytetu Yale i London School of Economics – postanowiła po raz pierwszy opowiedzieć o sobie, swoich przemyśleniach, motywacjach i wyborach życiowych. Rozmowę z amerykańską autorką, prywatnie żoną byłego ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, która od lat 90. nazywa Polskę swoim domem, poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka Radia Zet.
Jo Nesbø – piątek, 4 września, godz. 20:00
Na całym świecie książki norweskiego pisarza sprzedały się w ponad 30 milionach egzemplarzy. Do trzymających w napięciu bestsellerów Jo Nesbø przekonały się również kolejne pokolenia czytelników nad Wisłą. Podczas spotkania organizowanego przez Empik pisarz przedstawi swoją najnowszą, wyczekiwaną powieść „Królestwo” (Wydawnictwo Dolnośląskie).
Kryminał osadzony w klimatycznej norweskiej wiosce opowiada historię mechanika Roya, który musi się zmierzyć z mrocznymi rodzinnymi sekretami z dzieciństwa i czasu dorastania. Widzowie rozmowy prowadzonej przez Adama Szaję będą mieli okazję zapytać Jo Nesbø nie tylko o jego twórczość literacką, ale i karierę muzyczną – autor ma na koncie siedem płyt z zespołem Di Derre oraz jeden solowy krążek.
Transmisje wszystkich spotkań odbywają się na stronie www.Facebook.com/Empikcom.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.