Zaproś światowych pisarzy do domu
Już w przyszłym tygodniu Empik zapewni miłośnikom dobrej literatury prawdziwą gratkę. Dwoje światowej sławy autorów – Jo Nesbø i Anne Applebaum – będą gośćmi popularnego cyklu #premieraonline. Okazją do spotkań są polskie premiery ich najnowszych książek – „Królestwa” i „Matki Polki”. Podczas relacji na żywo na profilu Empiku na Facebooku widzowie będą mieli możliwość zadawania pisarzom pytań. Wszystkie rozmowy będą tłumaczone na język polski, a także język migowy.
Anne Applebaum – wtorek, 1 września, godz. 18:00
Anne Applebaum to autorka nagradzanych tytułów politycznych i historycznych. W 2003 roku została laureatką prestiżowej nagrody Pulitzera za „Gułag”, w którym opisała historię systemu obozów pracy przymusowej w ZSRR. W swojej najnowszej książce, „Matka Polka” (Wydawnictwo OsnoVa), absolwentka prestiżowych uczelni – Uniwersytetu Yale i London School of Economics – postanowiła po raz pierwszy opowiedzieć o sobie, swoich przemyśleniach, motywacjach i wyborach życiowych. Rozmowę z amerykańską autorką, prywatnie żoną byłego ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, która od lat 90. nazywa Polskę swoim domem, poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka Radia Zet.
Jo Nesbø – piątek, 4 września, godz. 20:00
Na całym świecie książki norweskiego pisarza sprzedały się w ponad 30 milionach egzemplarzy. Do trzymających w napięciu bestsellerów Jo Nesbø przekonały się również kolejne pokolenia czytelników nad Wisłą. Podczas spotkania organizowanego przez Empik pisarz przedstawi swoją najnowszą, wyczekiwaną powieść „Królestwo” (Wydawnictwo Dolnośląskie).
Kryminał osadzony w klimatycznej norweskiej wiosce opowiada historię mechanika Roya, który musi się zmierzyć z mrocznymi rodzinnymi sekretami z dzieciństwa i czasu dorastania. Widzowie rozmowy prowadzonej przez Adama Szaję będą mieli okazję zapytać Jo Nesbø nie tylko o jego twórczość literacką, ale i karierę muzyczną – autor ma na koncie siedem płyt z zespołem Di Derre oraz jeden solowy krążek.
Transmisje wszystkich spotkań odbywają się na stronie www.Facebook.com/Empikcom.

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.