Komunikaty PR

ZOŚKA. Dopóki bije serce

2020-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania news ( 0.18 MB )

„Zośka. Dopóki bije serce” pióra Anny Stryjewskiej to oparta na faktach  powieść rozgrywająca się w latach 60., która ukaże się nakładem Wydawnictwa Szara Godzina 25 sierpnia.  Jej bohaterka miała odwagę, mimo sprzeciwu otoczenia,  rozwijać swój talent i spełniać marzenia.  

Niewielka wieś w latach 60. w Polsce. I młoda dziewczyna, która nie pasuje do tego świata. Zośka. W snach przemierza  szkarłatne pola maków, pije kawę z porcelanowej filiżanki, dotyka szlachetnych tkanin.

W rzeczywistości pracuje na gospodarstwie i kuli się pod nieprzyjaznym spojrzeniem matki. Pragnie miłości i akceptacji.  Marzy o projektowaniu mody.

Przypadkowe spotkania oraz wsparcie  ciotki i nauczycielki pomagają jej zrozumieć, że   musi wyrwać się ze swojego środowiska. Czy zdoła pokonać lęk przed nieznanym?  Czy potrafi pogodzić się z poniesionymi porażkami i podążyć za głosem serca?  Czy podejmie właściwą decyzję we właściwym czasie?

„Zośka. Dopóki bije serce”  to jednak nie tylko historia pewnej dziewczyny, ale również realistyczny obraz codziennego życia  niewielkiej społeczności wiejskiej lat 60., kiedy  świece i lampy naftowe zastąpiły żarówki i słuchano szlagierów  Mieczysława Fogga i Sławy Przybylskiej. Świat tak niedawny, a równocześnie tak odległy od dzisiejszego.

W przygotowaniu drugi tom: Zośka. Przepustka do szczęścia.

Nakładem Wydawnictwa Szara Godzina ukazało się dotąd pięć powieści Anny Stryjewskiej. Są to: „Pocałunek morza”, „Mistrzowie życia”, „Kochankowie miasta” i „Chłopiec z ulicy Wschodniej”. Wydawnictwo Szara Godzina i autorka powieści „„Zośka. Dopóki bije serce”  zapraszają do czytania. Książka jest dostępna w internetowych i stacjonarnych księgarniach w całej Polsce. Premiera 25 sierpnia 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Książka „Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty Biuro prasowe
2024-12-09 | 11:00

„Powstanie Bohaterów” – wyjątkowa książka 9-letniej Ali i jej taty

Młoda wyobraźnia, wielkie marzenia i wsparcie najbliższych – właśnie te trzy elementy stworzyły „Powstanie Bohaterów”, niezwykłą książkę napisaną przez
Książka O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?
2024-11-14 | 01:00

O agresji w książkach Young Adult - rzeczywistość czy przesada?

„Czemu w książkach Young Adult jest tyle agresji?” To temat wspólnej debaty radiowej Czwórki i Big Book Cafe. To kolejna już w cyklu debata pokazująca różne
Książka Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe
2024-10-28 | 15:00

Młode głosy. Co by było, gdyby nie Wattpad? - debata Czwórki i Big Book Cafe

Radiowa Czwórka oraz Big Book Cafe zapraszają na drugą wspólną debatę poświęconą czytelnictwu wśród młodzieży. Justyna Dżbik – Kluge, dyrektorka –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.