KTO WAMPIREM? KTO OFIARĄ? KTO POGROMCĄ? CASTING DO MUSICALU „DRAKULA”
KTO WAMPIREM? KTO OFIARĄ? KTO POGROMCĄ?
CASTING DO MUSICALU „DRAKULA”
To będzie wymagające wyzwanie aktorskie, wokalne i taneczne. Na najlepszych czeka miejsce w obsadzie autorskiego musicalu, jakiego w Polsce jeszcze nie było. W Teatrze Muzycznym w Łodzi trwa casting do „Drakuli” w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
Kiedy młody prawnik, Jonathan Harker, przybywa do Transylwanii, by sfinalizować zakup domu w Londynie przez hrabiego Drakulę, dokonuje serii przerażających odkryć, co przypłaca ciężką chorobą. Wkrótce potem w Anglii dochodzi do dziwnych wydarzeń: bezzałogowy statek rozbija się u wybrzeży Whitby, młoda kobieta traci siły i wkrótce umiera, dzieci znikają na noc z domów, a odnalezione, mają na szyi ślady po dziwnych ukłuciach.
Oparta na słynnej powieści Brama Stokera opowieść o wampirze-arystokracie, za sprawą libretta Jakuba Szydłowskiego i muzyki Jakuba Lubowicza trafi na deski Teatru Muzycznego w Łodzi wiosną przyszłego roku. O tym, kogo zobaczymy w tym autorskim musicalu w rolach głównych i epizodycznych zdecyduje trwający właśnie casting, do którego zgłosiło się 160 artystów z całego kraju. Teatr szuka m.in. wykonawców, którzy najlepiej sprawdzą się w rolach Hrabiego Drakuli, prawnika Jonathana Harkera, Miny Murray, profesora Abrahama van Helsinga, czy Lucy Westenra.
– Drakula to najpopularniejszy wampir w popkulturze, dlatego do tej roli oprócz umiejętności muzycznych i tanecznych potrzebny będzie określony sceniczny temperament, który nada tej postaci nowego wymiaru – mówi Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny Teatru Muzycznego w Łodzi, reżyser spektaklu.
Do przesłuchań w teatrze zakwalifikowanych zostało 70 artystów. Tego, kto ostatecznie znajdzie się w obsadzie musicalu dowiemy się pod koniec października.
Premiera zaplanowana jest na 18 maja 2024 roku.
URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
Night Fever Dinner Show w Manuarte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Handel
Co jedenasta osoba na świecie głoduje, a jednocześnie gwałtownie przybywa ludzi otyłych. Dużym problemem jest marnowanie żywności
W 2023 roku głodowało 733 mln ludzi, a ponad 2,3 mld zmagało się z umiarkowanym bądź poważnym brakiem bezpieczeństwa żywnościowego, czasami nie jedząc przez cały dzień lub dłużej. Z powodu ostrego niedożywienia każdego roku umiera około miliona dzieci – pokazuje nowy raport „Stan bezpieczeństwa żywnościowego i żywienia na świecie”, opracowany przez pięć wyspecjalizowanych agend ONZ. Z publikacji wynika, że w walce z głodem i niedożywieniem świat cofnął się o kilkanaście lat, do poziomu notowanego w latach 2008–2009. – System żywnościowy potrzebuje głębokich, strukturalnych zmian, ponieważ w tej chwili jest zorientowany na maksymalizację zysków, a nie wyżywienie ludzi – wskazują eksperci.
Media
Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
Zdaniem Rafała Zawieruchy, żeby zostać aktorem, trzeba poczuć w sobie powołanie do wykonywania tego zawodu, mieć talent i charyzmę, ale też być świadomym tego, że niesie on ze sobą wiele trudności i niełatwych decyzji. Na dobrą rolę i na sukces trzeba ciężko zapracować, ale sława jest ulotna, konkurencja duża i szybko można zostać zapomnianym. Artysta sądzi też, że nawet zdobywając dużą popularność i będąc na szczycie, nie wolno się wywyższać, uważać się za wyrocznię i dyktować innym, co mają robić i jak żyć.