Które trendy z 2019 r. będą obowiązywały także w tym roku?
Zeszły rok obfitował w wiele ciekawych trendów. Część z nich z pewnością zostanie z nami na dłużej, o innych wolałybyśmy jak najszybciej zapomnieć. Które inspiracje skradły nasze serca, a które przejdą do niechlubnej historii mody?
Kobiecość górą
W 2019 r. projektanci i największe domy mody postawiły przede wszystkim na kobiecość. Sukienki w kwiaty, koszule z bufiastymi rękawami, żakiety czy podkreślające sylwetkę garnitury – te wszystkie propozycje z pewnością będziemy chciały wykorzystywać także w roku 2020.
- W ubiegłym roku coraz śmielej wybierałyśmy także naturalne materiały, które oprócz pięknego wyglądu, zapewniały nam komfort, nawet podczas upałów. Te wszystkie elementy – kwieciste wzory, podkreślające sylwetkę kroje i wysokiej jakości tkaniny składają się na ultrakobiecy styl, który z pewnością będzie modny także w 2020 r. Możemy go znaleźć w kolekcjach takich marek, jak Deni Cler, Guess, Lidia Kalita, Solar czy Taranko – mówi Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.
Więc chodź, pomaluj mój świat…
Chociaż początek roku nie zapowiadał szaleństwa w kolorach stylizacji – wiosnę 2019 przywitałyśmy w bardzo modnych, beżowych trenczach - to kolejne miesiące były już pełne barw. Projektanci, w myśl zasady im więcej - tym lepiej, proponowali multikolorowe sztuczne futerka, t-shirty, a nawet rajstopy. Ciekawą barwą był także tzw. millenial purple, czyli bardzo jasny fiolet. Już wiemy, że kolorem roku 2020 według Pantone jest classic blue.
Moda jest zmienna
W ubiegłym roku mieliśmy także do czynienia z trendami, które były mocno dyskusyjne. Należała do nich m.in. moda na wielkie sneakersy, stylizacje nawiązujące do wędkarstwa czy logomania. Te kierunki w modzie 2020 zostają wyparte przez zupełnie nowe - królować będą m.in. asymetryczne kroje, styl safari czy tropikalne wzory.
- Marki dostępne w Designer Outlet Sosnowiec nie pozostają w tyle za trendami. Za chwilę do naszych sklepów trafią kolekcje na sezon wiosna – lato 2020. Wśród nich znajdą się na pewno trendy proponowane przez największe domy mody. Kolekcje dopasowane do sezonu są oferowane każdego dnia, zawsze w cenach niższych o minimum 30% niż w sklepach regularnych – dodaje Elżbieta Zygmunt.
Designer Outlet Sosnowiec to największe centrum outletowe w regionie, położone w Sosnowcu przy drodze S1 i autostradzie A4 (ul. Orląt Lwowskich 138). Dzięki ponad 100 markom (takim jak np. Nike, 4F, New Balance, Puma, Salomon, Adidas, Umbro, Pepe Jeans, Levi’s czy Guess) i cenom niższym od 30 do 70% przez cały rok, daje najlepsze możliwości robienia zakupów. Część restauracyjna i plac zabaw dla dzieci uzupełniają wyjątkowe wrażenia zakupowe. Architektura outletu przypomina XIX-wieczną wiktoriańską uliczkę. Darmowy parking może pomieścić 1200 samochodów.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.