LATO W KATO, czyli oferta rozrywkowa Galerii Katowickiej
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Zmiana wakacyjnych planów i wizja urlopu spędzanego w mieście? Z Katowicką to nic straconego! W letniej rozrywkowej ofercie Galerii znajdują się m.in. bezpłatne ekowarsztaty w Miejskiej Farmie czy konkurs filmowy „Halo Śląskie – jak nas słychać?” z atrakcyjnymi nagrodami. Dodatkowo zgarnąć można bilety na Letnie Brzmienia i najnowsze kinowe hity.
Okres letni to nie tylko czas wypoczynku, ale też realizacji zupełnie nowych pasji i odkładanych „na później” planów. Na Śląsku wszyscy szukający sposobu na kreatywne i aktywne spędzenie urlopu powinni odwiedzić Katowicką. Dla swoich gości Galeria przygotowała szereg ciekawych propozycji, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie.
– Staramy się, by organizowane przez nas wydarzenia wpisywały się w życie kulturalne regionu i aktywizowały mieszkańców. Dlatego, również w tym roku, nie mogło zabraknąć naszych nietuzinkowych propozycji. Zależy nam na tym, aby wszystkim tym aktywnościom, oprócz rozrywki, towarzyszył także wymiar społeczny i ekologiczny, a ich uczestnicy mogli zyskać nowe umiejętności oraz doświadczenia – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej. – Serdecznie zapraszamy do sprawdzenia naszej wakacyjnej oferty – dodaje.
Konkurs „Halo Śląskie – jak nas słychać?”
Do 31 lipca, w ramach akcji „Halo Śląskie – jak nas słychać?”, Katowicka szuka odpowiedzi na pytanie: „Jak brzmi Twoje miasto?”. Zadaniem biorących udział jest stworzenie krótkiego klipu (30 sek. – 4 min.) składającego się z dźwięków i ujęć z aglomeracji. Ważne, aby jedna ze scen nagrana została w Galerii. W puli nagród znajdują się wartościowe karty podarunkowe: Złota Gwiazda – o wartości 6 000 zł, Srebrny Spodek – o wartości 3 000 zł, Brązowy Szyb – o wartości 1 000 zł oraz nagroda publiczności, Głos Miasta, o wartości 4 000 zł. Konkurs dedykowany jest wszystkim pełnoletnim mieszkańcom aglomeracji śląskiej. Nie ma znaczenia doświadczenie uczestników, liczy się jedynie twórcze podejście do tematu. Szczegóły znaleźć można pod adresem: https://galeriakatowicka.eu/haloslaskie/.
Darmowe warsztaty na terenie Miejskiej Farmy
Do końca sierpnia na placu przed Galerią funkcjonuje Miejska Farma, czyli niepowtarzalna zielona przestrzeń w centrum miasta, z której plonów niebawem korzystać będą mogli katowiczanie. Organizowane są tu też darmowe warsztaty poświęcone tematyce prośrodowiskowej. Najbliższe, poświęcone budowie domków i poidełek dla pszczół, odbędą się już 24 lipca. Wstęp jest bezpłatny. Link do zapisów: https://galeriakatowicka.eu/miejska-farma-w-katowickiej/.
Przypomnijmy, że na miejscu rośnie aż 2300 sztuk brokułów, dyni, pomidorów koktajlowych, cukinii, truskawek, poziomek, mięty, melisy, tymianku, pelargonii, surfinii i wielu innych roślin. Do zbudowania Miejskiej Farmy w Katowickiej użyto 63 drewnianych skrzyń i 30 ton ziemi.
Katowicka podkręca Letnie Brzmienia
Sporo dzieje się także w social mediach Galerii. Na Facebooku regularnie organizowane są konkursy nawiązujące do koncertów z cyklu Letnie Brzmienia, którego Katowicka jest sponsorem. W ostatnim czasie można było zgarnąć bilety na koncerty MIOUSHA i Krzysztofa Zalewskiego, a także dedykowane zniżki do salonów najemców. Przed każdym koncertem na fanpag’u Katowickiej organizowany jest konkurs, w którym do wygrania są bilety na najbliższy weekend!
Akcja „Kolekcja prezentów”
Nieprzerwanie trwa też całoroczna akcja „Kolekcja Prezentów. Zgarniaj łupy za zakupy”, w ramach której co miesiąc, za zakupy, odebrać można designerskie gadżety lub karty podarunkowe do Galerii. Inicjatywa powstała we współpracy z lokalnymi artystami. W puli nagród każdej z 12 edycji będą znajdowały się inne upominki. W lipcu były to jedyne w swoim rodzaju ręczniki plażowe z grafiką Justyny Frąckiewicz. Najbliższa okazja do wzięcia udziału w akcji już na 13 i 14 sierpnia – do zdobycia karty podarunkowe na kwotę 50 zł!
Marka M&M’S® wspiera budowanie inkluzywności i tolerancji w Polsce
Przejazdy FREENOW wspierają powodzian.
Odkryj tajniki snu w Porcie Łódź!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Podróże
Ewa Wachowicz: W listopadzie chciałabym wyjechać na pustynię Atakama w Chile i zdobyć kolejny szczyt. Planuję wejść na sześciotysięcznik
Restauratorka zaznacza, że Atakama w Ameryce Południowej zrobiła na niej ogromne wrażenie, dlatego chce tam wrócić i odkrywać kolejne fascynujące krajobrazy, wulkany i gejzery. Tym razem Ewa Wachowicz postawiła sobie za cel zdobycie kolejnego szczytu Atakamy i choć ze względu na panujące tam warunki zadanie nie będzie łatwe, to zamierza mu sprostać.
Transport
Przyszłość motoryzacji to niekoniecznie auta bateryjne. Zainteresowanie kierowców mniejsze niż oczekiwane
W 2023 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 1,5 mln nowych elektrycznych samochodów osobowych zasilanych wyłącznie akumulatorem. Łącznie jest ich już 4,5 mln, wciąż jednak to zaledwie 1,7 proc. wszystkich samochodów w UE. – Widać, że upowszechnianie samochodów bateryjnych nie odbędzie się tak szybko, jak jeszcze kilka lat temu się wydawało. Podstawowy problem dotyczy ceny pojazdów – ocenia prof. dr hab. Wojciech Paprocki ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. To może oznaczać konieczność weryfikacji unijnych planów elektryfikacji transportu.
Media
Katarzyna Dowbor: Po rewolucji telewizja publiczna już staje na wszystkie nogi. Dobrze sobie teraz radzimy i wierzymy, że część osób wróci do nas
Prezenterka wierzy, że odświeżona formuła „Pytania na śniadanie” nadawana z imponującego studia przełamie nie najlepszą passę porannego programu i wreszcie uda się odzyskać zaufanie tych widzów, którzy byli rozczarowani zmianami i odeszli do konkurencji. Katarzyna Dowbor wie, że każda rewolucja w danym formacie telewizyjnym niesie ze sobą ryzyko. Jej zdaniem w tym przypadku antidotum mogą być chociażby ciekawe cykle skierowane do osób w różnym wieku i o różnym statusie społecznym.