Komunikaty PR

Lodowe trendy 2021. Co królowało w tym sezonie?

2021-09-06  |  01:00
Biuro prasowe

Mijający sezon umocnił pozycję lodów rzemieślniczych. Klienci od lat cenią sobie ich naturalne składniki, brak chemicznych dodatków oraz metody produkcji oparte na tradycyjnych recepturach. Mimo że klasyczne smaki, jak śmietanka, truskawka czy pistacja nadal są na topie, to goście coraz częściej decydują się na bardziej wyszukane propozycje. Stąd w ofertach lodziarni pojawiają się połączenia z innymi deserami, nietypowe owoce czy wytrawne akcenty.

– Jeszcze kilka lat temu, gdy klient szedł do lodziarni, dokładnie wiedział, czego może się spodziewać. Czekolada, śmietanka, truskawka, bakalie, cytryna. Dzisiaj każda wizyta, szczególnie w naszych punktach, niesie za sobą element zaskoczenia. Menu zmienia się tak dynamicznie, że zawsze można spróbować czegoś innego – tłumaczy Paulina Daniłowicz z “u Lodziarzy” Wytwórni Lodów Polskich. – Naszym gościom bardzo podoba się taka formuła – są otwarci na poznawanie i poszukiwanie nowości.

W tym sezonie w sieci franczyzowej zadebiutowały desery przywodzące na myśl czasy dzieciństwa. Stąd w menu pojawiły się lody ryż na mleku z pistacją i malinami czy starkowana marchewka z jabłkiem. Był także kefir z czerwoną porzeczką – lody powstałe na bazie prawdziwego, cennego w składniki odżywcze kefiru. Popularnością cieszyły się ponadto połączenia z dobrze znanymi ciastami i wypiekami – lody o smaku sernika, chałwy, keksa, chałki czy sękacza.

Osobne miejsce w ofercie zajmują sorbety. Przygotowywane z soczystych, dojrzałych owoców są orzeźwiającą alternatywą dla lodów mlecznych. Wybierają je osoby poszukujące lżejszych deserów oraz klienci zmagający się z alergiami pokarmowymi lub eliminujący z diety składniki pochodzenia zwierzęcego.

 Trend wege silnie toruje sobie miejsce wśród tradycyjnych propozycji. Wiąże się to z coraz większym przywiązaniem do kwestii zdrowotnych. Sporą rolę odgrywa tu też światopogląd i zwrot ku szeroko rozumianej ekologii. Branża lodowa odpowiada na te potrzeby, proponując desery z mniejszą zawartością cukru lub jego zamiennikami, na bazie napojów roślinnych (np. “mleka” ryżowego), bez glutenu itd. Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców, pokazując, że lody nie muszą kojarzyć się wyłącznie ze słodką, kaloryczną przekąską. Odpowiednio dobrane mogą być elementem zrównoważonej diety  – tłumaczy Paulina Daniłowicz.

Wśród polskich konsumentów nie brakuje też miłośników lodów wytrawnych. Choć tego typu smaki nadal traktowane są jako propozycje dla koneserów, to warzywne, ziołowe czy słone elementy z powodzeniem łączą się ze słodką bazą. Stąd w ofercie hit ostatnich lat, czyli słony karmel, ale też ser koryciński z brzoskwinią i czarnuszką, rokitnik z jarzębiną czy lody sezamowe.

 Trendy na najbliższy czas? To dalszy rozwój nurtu wege, głębsze odkrywanie ziół, nowych owoców, poszukiwanie nietypowych miksów czy składników prozdrowotnych. W tych kierunkach tkwi największy potencjał, który zamierzamy wykorzystać w kolejnym sezonie  – podsumowuje przedstawicielka “u Lodziarzy”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.