Lodowi pływacy zmierzą się w Gdyni
Gdynia Winter Swimming Cup 2021 to międzynarodowe zawody pływackie odbywające się w wyjątkowych warunkach. Uczestnicy będą ścigać się na wyznaczonych w Zatoce Gdańskiej torach, w wodzie o temperaturze poniżej 5 stopni Celsjusza. Partnerem wydarzenia jest marka HAMMER.
Podczas gdy morsowanie stało się bardzo popularne, o lodowym pływaniu wciąż mało kto słyszał.
Tutaj nie wystarczy wejść do wody w czapce i rękawiczkach z rękami założonymi nad głową. W trakcie zimowego pływania zanurzone musi być całe ciało, a do przepłynięcia jest kilkanaście metrów, co dla wielu jest wyzwaniem nawet przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Woda w basenie
na standardowej pływalni ma około 24-25 stopni Celsjusza, w przypadku lodowego pływania temperatura musi być pięciokrotnie niższa! Zdarza się nawet, że temperatura wody spada praktycznie do zera. Za to, aby powierzchnia tafli nie zamarzała, odpowiedzialne są specjalne maszyny i podbieraki usuwające drobne kawałki lodu.
Najważniejsze i największe tego typu zawody odbywają się w Rosji. W Polsce popularyzatorem
tej dyscypliny jest Piotr Biankowski - sportowiec ekstremalny, triathlonista oraz przede wszystkim pływak. W 2019 r. zdobył on złoto w sztafecie oraz brąz na dystansie 500 m na Mistrzostwach Świata
w zimowym pływaniu, które odbywały się w Murmańsku. Dzięki jego zaangażowaniu w Gdyni
po raz pierwszy zmierzą się najwytrwalsi i najbardziej doświadczeni zawodnicy, którzy będą rywalizować ze sobą na bardzo wymagającym dystansie 1 km. Najlepszy z nich otrzyma tytuł Baltic Cold Beast.
- Lodowe pływanie to nie sport dla każdego. Oprócz odpowiednich uwarunkowań i siły fizycznej konieczna jest także determinacja i pokonywanie trudnych do przewidzenia reakcji organizmu pojawiających się na skutek wychłodzenia. Wymaga to ogromnego skupienia, samoświadomości
i żmudnych przygotowań. Cieszę się, że ta dyscyplina zdobywa coraz większą popularność nie tylko wśród zawodników, ale i kibiców, którzy chętnie przyglądają się naszym zmaganiom i treningom- mówi Piotr Biankowski.
Jednym z patronów zawodów oraz wieloletnim partnerem wspomagającym promowanie lodowego pływania w Polsce jest HAMMER, marka wzmocnionych smartfonów przystosowanych do użytkowania w trudnych warunkach i doceniana przez sportowców ekstremalnych.
- Zawody w Gdyni organizowane są po raz drugi, w tym roku zostały rozbudowane o kolejne kategorie - zarówno dla początkujących, jak i bardzo doświadczonych pływaków. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać takie inicjatywy i zawodników takich jak Piotr, który każdy swój start w zawodach łączy ze zbiórką charytatywną. Urządzenia naszej marki są dedykowane dla osób aktywnych, chcemy pokazywać, szczególnie młodym, alternatywne sposoby na spędzanie czasu na świeżym powietrzu – mówi Agnieszka Szczerbik, przedstawicielka marki HAMMER.
Międzynarodowe zawody w pływaniu zimowym odbędą się w Gdyńskim Porcie Jachtowym w dniach 19-21 lutego. Oprócz koronnego wyścigu na dystansie 1 km, zawodnicy zmierzą się także w rywalizacji na 25, 50, 100, 200 i 450 m oraz w sztafetach 4x25 m. Przygotowano także specjalną kategorię dla nowicjuszy. Zgłoszeni do niej zawodnicy będą musieli przepłynąć długość basenu, czyli 25 m stylem dowolnym, bez limitu czasu – każdy, komu uda się to osiągnąć otrzyma tytuł Morświna lub Morświnicy. Do zawodów mogą przystąpić również dzieci, które wspomnianą długość będą mogły przepłynąć
w asyście rodziców.
Więcej informacji można znaleźć na stronie zawodów: www.gwsc.pl
O marce HAMMER:
Marka HAMMER działa z sukcesem od 2014 roku. Jest krajowym liderem wśród wzmocnionych telefonów odpornych na wodę, pył i wstrząsy. W portfolio znajdują się zarówno modele z klasycznymi przyciskami jak i smartfony o różnej specyfikacji oferowane w trzech subliniach: HAMMER Adventure, HAMMER Athlete, HAMMER Industrial. HAMMER był partnerem cyklu największych biegów przeszkodowych w Polsce - Runmageddon, sponsorem Mountainboardowych Mistrzostw Świata 2019.

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Bieganie zimą? Marka Montis proponuje latarkę czołową

Świąteczna niespodzianka od siatkarek KSG Warszawa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.