Lokalnie i międzynarodowo – „Galeria na Płocie” w Białymstoku
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Krajobrazy Podlasia, a obok „wodne” zdjęcia uczestników międzynarodowego projektu „Every Drop counts” - tak wygląda „Galeria na Płocie” w najnowszym wydaniu. W wernisażu uczestniczyli uczniowie i nauczyciele z Czech, Włoch, Łotwy, Litwy i Hiszpanii, partnerzy projektu.
Zespół Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10” już po raz 17 przygotował niezwykłą, uliczną wystawę fotografii.
- Bardzo cieszymy się, że nasz szkolny projekt, wspierany przez profesjonalnych fotografów i grafików z KUBA -STUDIO, kolejny rok zaistnieje w przestrzeni miasta Białegostoku i będzie celem spacerów wielu osób – mówi Ewa Drozdowska, dyrektorka szkoły.
Główną część wystawy stanowią „Obrazki z Podlasia” czyli 52 zdjęcia, których autorem jest Łukasz Horoszko, pasjonat fotografii, zatrzymujący w obiektywie ciekawe chwile i najpiękniejsze krajobrazy regionu.
– To już kolejna ekspozycja z cyklu „Obrazki z Podlasia”, która prezentuje dorobek moich fotograficznych podróży – mówi Łukasz Horoszko. – A Podlasie jest na tyle piękne, że warto je zwiedzać rowerem lub pieszo, bo tylko wtedy jesteśmy w stanie poznać je od podszewki i uwiecznić najciekawsze momenty, spotkania ze zwierzętami czy unikatowe piękne krajobrazy.
Zdjęcia są tak różnorodne, jak samo Podlasie – są tu więc malownicze rozlewiska Biebrzy i Narwi, białowieskie leśne ostępy, a także sceny z życia zwierząt – karmiący dudek czy odpoczywający łoś.
- Fotografowanie tych ulotnych obrazów daje możliwość wyrażania siebie i dzielenia się nimi z innymi, a Galeria na Płocie, stworzona przez przyjaznych i otwartych ludzi, jest idealnym miejscem do takiej prezentacji – dodaje fotografik.
„Woda” w ujęciu międzynarodowym
Tegoroczna wystawa ma szczególny charakter również dlatego, że w wernisażu uczestniczyła 30-osobowa grupa uczniów i nauczycieli z Czech, Włoch, Łotwy, Litwy i Hiszpanii, którzy odwiedzili białostocką szkołę w ramach edukacyjnego projektu „Every Drop Counts” (Liczy się każda kropla). To prace uczestników projektu z pięciu szkół partnerskich i SLO pokazane zostały w ramach dodatkowej wystawy „Woda”.
- Tak jak zakłada projekt, 20 zdjęć zaprezentowanych w galerii dotyczy szeroko pojętego tematu wody - mówi Agata Ratkiewicz, koordynatorka projektu. – Z każdego kraju partnerskiego otrzymaliśmy po trzy zdjęcia tematycznie związane z projektem, z ciekawymi tytułami w językach ojczystych i po angielsku. Dodaliśmy do nich swoje najciekawsze prace – i tak powstała ciekawa międzynarodowa ekspozycja, podejmująca ważny temat wody, jej roli w przyrodzie i życiu człowieka w różnych jej aspektach – nie tylko w ekologicznym, ale też w rekreacyjnym, sportowym, czy krajobrazowym.
To pierwsza po przerwie, spowodowanej pandemią, międzynarodowa wizyta uczestników, realizowanego w ramach Erasmus +, projektu w białostockiej szkole. W wernisażu wzięli też udział nauczyciele ze szkoły w Vigo (Hiszpania), uczestniczący w szkoleniu edukacyjnym - Job shadowing w ramach innego unijnego programu - Power. Niekłamany zachwyt zebranych wzbudził występ wyjątkowego gościa - Xaime Esteves Vila, hiszpańskiego nauczyciela muzyki i znawcy muzyki galicyjskiej, grającego na gaicie – galicyjskim instrumencie ludowym, kształtem i brzmieniem przypominającym dudy.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.