Komunikaty PR

Magdalena Różczka apeluje o pomoc dla organizacji dobroczynnych

2020-11-03  |  11:30
Biuro prasowe
Do pobrania Film ( 37.06 MB )

Ośrodki preadopcyjne, hospicja, schroniska dla zwierząt i dziesiątki organizacji w całej Polsce nieustannie potrzebują naszego wsparcia – apeluje Magdalena Różczka w spocie kampanii #dobrokontrawirus.

W czasie epidemii COVID-19 wiele organizacji społecznych boryka się z brakiem wolontariuszy, utratą darczyńców i sponsorów, ograniczających swoje wydatki. Setki organizacji musi przerywać trwające projekty, warsztaty, spotkania edukacyjne, kursy zawodowe itp.  Dla niektórych stowarzyszeń i fundacji pracujących z dziećmi, jest to szczególnie trudny czas. Ich działalność wymaga bezpośrednich kontaktów z opiekunami, rehabilitantami czy wolontariuszami. Gdy opiekunowie trafiają na kwarantannę, wtedy brakuje ludzi do pracy. To właśnie spotkało w październiku wspieranych przez Magdalenę Różczkę małych podopiecznych Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Otwocku. Dzieci musiały być rozmieszczone w domach opiekunów i przyjaciół ośrodka.

Wiele fundacji i stowarzyszeń na co dzień zdobywało pieniądze na działania organizując pikniki, bale charytatywne, aukcje dobroczynne spotkania darczyńców lub prowadząc zbiórki pieniędzy w terenie. W tej chwili jest to praktycznie niemożliwe.

Pandemia to czas wielkiej niepewności dla nas wszystkich, również dla organizacji dobroczynnych. Z całego serca apelujemy, aby pamiętać o ich misji pomagania potrzebującym. Nawet w czasie pandemii można się zaangażować w wolontariat lub e-wolontariat, dokonywać co miesiąc drobnej wpłaty na wybraną fundację. Można dostarczyć paczkę pieluch, maseczki, rękawiczki, środki higieny do hospicjum lub ośrodka preadopcyjnego, posiłki seniorom, zrobić Facebookową zbiórkę urodzinową na rzecz wybranej organizacji lub zorganizować internetowe wyzwanie tzw. „challenge”. Pomysłów jest naprawdę bardzo wiele – mówi Katarzyna Kunert z Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”.

Magdalena Różczka: zróbcie pierwszy krok, pierwszy gest

W wywiadzie udzielonym portalowi plejada.pl w 2012 roku, Magdalena Różczka powiedziała, że nigdy nie odmawia pomocy. Nie tylko daje swoją „twarz” organizacjom społecznym, ale także angażuje się na wielu polach: wolontariatu, promocji 1% czy zobowiązywania reklamodawców z którymi współpracuje, do jednoczesnego wspierania wybranych przez nią inicjatyw. Takie podejście jest niezwykle wartościowe i realnie pomaga organizacjom pozarządowym.  

Aktorka wie, że Polacy potrafią i chcą pomagać, tylko często nie mają pomysłu. Jak sama mówi: zawsze namawiam i będę namawiała: jeśli ktoś ma za dużo pieniędzy, może wpłacić na konto fundacji, jeśli ktoś ma za dużo czasu, może się nim podzielić; jeśli ktoś ma dwie zdrowe ręce, może zostać wolontariuszem. A jeśli ktoś twierdzi, że nic nie może, niech zbiera zakrętki od butelek. 

Magdalena Różczka od lat wspiera Interwencyjny Ośrodek Preadopcyjny w Otwocku (Fundacja Rodzin Adopcyjnych), Fundację Spełnionych Marzeń, akcję BohaterON, Fundację Sensoria, Klub Gaja, Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia, Fundację KIDS Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, WOŚP. Jest Honorową Ambasadorką UNICEF Polska, trzykrotną laureatką Plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności, "Bursztynowej Róży", którą otrzymała także za działalność charytatywną oraz nagrody specjalnej Róż Gali 2016 za zaangażowanie społeczne. 

O kampanii

Kampania #dobrokontrawirus ma zwrócić uwagę na moc dobra, którego nie powstrzymał nawet Covid-19 i zachęcać Polaków do długofalowego zaangażowania się w wolontariat, wspierania zbiórek pieniędzy, akcji dobroczynnych czy dbania o codzienną, zwykłą pomoc sąsiedzką, bez względu na okoliczności czy czas pandemii. 

Organizatorem kampanii jest Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Partnerzy: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Magazyn Olivia i Jet Line.

Więcej na www.gwiazdydobroczynnosci.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gwiazdy “25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:30

“25 lat minęło…” - fenomen sukcesu Teatru Sabat

Już od ćwierć wieku Teatr Sabat, założony przez Małgorzatę Potocką – wybitną tancerkę, choreografkę i reżyserkę – zachwyca widzów w centrum Warszawy. To miejsce,
Gwiazdy Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło
2024-12-16 | 10:00

Kolacja pełna smaku i dobroci w Aspen Prime Ski & Bike Resort – 212 tysięcy zło

W sobotni wieczór, 7 grudnia, w Aspen Prime Ski & Bike Resort odbyła się kolacja charytatywna, której celem było wsparcie Hospicjum Domowego dla Dzieci w Opolu. W wydarzeniu
Gwiazdy Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!
2024-12-09 | 16:00

Wybierz się na kolację z ulubioną gwiazdą i pomóż chorym dzieciom!

Od 2 do 22 grudnia już po raz 11. wylicytować można kolację z gwiazdą i dzięki temu wesprzeć podopiecznych Fundacji Mam Marzenie. Projekt organizowany jest wspólnie z Allegro i w tym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Media

Przygotowania do Polsat Hit Festiwal trwają cały rok. To olbrzymie przedsięwzięcie logistyczne

Już dziś wieczorem w Operze Leśnej w Sopocie startuje Polsat Hit Festiwal. Maciej Rock, jeden z prowadzących to wydarzenie, podkreśla, że w przygotowanie takiego projektu angażują się setki osób, którym powierzone są określone zadania. By w stu procentach zrealizować założony scenariusz, trzeba włożyć wiele wysiłku, bo przy tak prestiżowej imprezie nie ma miejsca na przypadek. Prezenter nie urywa, że mimo wieloletniego doświadczenia zawodowego, przed wyjściem na scenę towarzyszy mu stres.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.