Komunikaty PR

10 najpopularniejszych miast na Facebooku

2021-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Niemal każde miasto w Polsce ma swoje oficjalne konto na Facebooku. Ale które z nich ma najwięcej fanów i obserwatorów? Nie zawsze wiąże się to wprost z liczbą mieszkańców. Przykładem może być Łódź, która zgromadziła na swoim profilu większe audytorium niż Warszawa.

Z najnowszego raportu firmy Hootsuite wynika, że w styczniu 2021 roku najpopularniejszymi platformami społecznościowymi w Polsce były w kolejności: YouTube, Facebook, Instagram i dopiero dalej Twitter. Przy czym, o ile z Facebookiem miało do czynienia 89% internautów w wieku od 16 do 64 lat, o tyle z Instagrama korzystało blisko 61% użytkowników, a z Twittera – 37,5%.

Jeśli weźmiemy pod uwagę aktywnych użytkowników, rozdźwięk będzie jeszcze większy. Twitter to ulubieniec polityków i mediów, natomiast „zwykli” Polacy zdecydowanie chętniej zaglądają na Facebook, a dalej – na Instagram.

Samorządy stawiają na Facebooka

Biorąc to pod uwagę, fakt wyboru przez urzędy miast i gmin przede wszystkim Facebooka jako społecznościowego kanału komunikacji z mieszkańcami wydaje się w pełni uzasadniony. Warto być tam, gdzie można najłatwiej dotrzeć do mieszkańców.

Ci zaś chętnie odwdzięczają się swoimi „lajkami”. Oficjalne profile największych polskich miast mogą pochwalić się audytorium, jakiego pozazdrościć mogłoby wiele firm, walczących o fanów pokaźnymi budżetami reklamowymi. Dlaczego? Ponieważ mieszkańcy chcą być blisko ważnych dla nich spraw. Mają nadzieję, że właśnie profil urzędu stanie się dla nich rzetelnym źródłem najważniejszych lokalnych informacji.

Nie każdemu urzędowi udaje się jednak przykuć uwagę równie skutecznie. Firma Empemedia, która specjalizuje się w szkoleniach dla instytucji samorządowych i pozarządowych przygotowała zestawienie 10 najpopularniejszych profili miast wojewódzkich. Fanpage zostały uszeregowane pod względem liczby osób obserwujących dany profil.

- Obserwatorzy to nie to samo co fani. Każdy, kto polubi dany profil staje się automatycznie jego obserwatorem, ale w drugą stronę tak to nie działa. Można więc zostać tylko obserwatorem, nie będąc fanem. W efekcie, liczba obserwujących jest zawsze nieco wyższa niż liczba fanów i to tę wartość wzięliśmy pod uwagę w rankingu – wyjaśnia Marcin Pietraszek z firmy Empemedia. - Różnica między liczbą fanów, a liczbą obserwujących nie przekracza jednak zazwyczaj kilku procent, np. w przypadku Łodzi jest to nieco ponad 2%.

Czy Łódź jest większa niż Warszawa?

 

No właśnie – Łódź! To zdecydowany lider tego zestawienia. To, jak dużą popularnością cieszy się oficjalny profil tego miasta, najlepiej widać w porównaniu z Warszawą.

Łódź, która ma ok. 697 tys. mieszkańców, może pochwalić się internetową społecznością składającą się z 410 tys. osób. Oficjalny profil Miasta Stołecznego Warszawa znalazł się „dopiero” na czwartym miejscu zestawienia z wynikiem 290 tys. obserwatorów, podczas gdy w Warszawie mieszka 1 mln 765 tys. mieszkańców. 

Widać więc wyraźnie, że liczba obserwatorów nie wynika bezpośrednio z populacji danego miasta. Ważne jest to, na ile interesujący jest dany fanpage z punktu widzenia mieszkańców, ale i czy jest on w stanie przyciągnąć uwagę osób spoza miasta. Na pewno na popularność profilu wpływ może mieć także atrakcyjność turystyczna – częściowo może to tłumaczyć wysokie wyniki Krakowa, Wrocławia czy Gdańska. Znaczenie może mieć też to, na ile intensywnie dany samorząd promuje swoje social media.

Trzeba przyznać, że nie wszystkie wojewódzkie miasta radzą sobie równie dobrze. Na najniższej pozycji wśród miast wojewódzkich znalazł się profil Zielonej Góry, który na koniec czerwca miał mniej niż 1000 obserwujących. W tym przypadku może to jednak wynikać z krótkiego stażu profilu miasta na Facebooku – fanpage został utworzony dopiero w listopadzie 2020 roku.

A więc staż także ma znaczenie – te samorządy, które wcześniej dostrzegły potencjał mediów społecznościowych, miały więcej czasu, by zgromadzić wokół swojego profilu większą społeczność.

Które polskie miasta mają najwięcej obserwatorów?

Średnia liczba obserwujących, z uwzględnieniem urzędów miejskich we wszystkich miastach w rankingu wyniosła około 144 tys. osób, co potwierdza dużą popularność, jaką cieszą się samorządowe social media.

W przypadku miast, w których władze wojewódzkie podzielone są pomiędzy dwoma miastami, uwzględnione zostały obydwa – tzn. Bygdoszcz i Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) oraz Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra (woj. lubuskie).

Oto, jak prezentował się ranking Top 10 na początku lipca 2021 roku. Oficjalne profile miast wojewódzkich zostały uszeregowane pod względem liczby obserwujących. Wartości zostały zaokrąglone do pełnych tysięcy.

1.           Łódź – 410 tys.

2.           Kraków – 332 tys.

3.           Wrocław - 304 tys.

4.           M. st. Warszawa - 290 tys.

5.           Gdańsk – 260 tys.

6.           Poznań – 252 tys.

7.           Toruń – 137 tys.

8.           Bydgoszcz – 127 tys.

9.           Katowice – 115 tys.

10.        Lublin – 91 tys.

 

Opr. Empemedia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media 5. urodziny Hali Koszyki w rytmie lat 70. Biuro prasowe
2021-10-21 | 13:40

5. urodziny Hali Koszyki w rytmie lat 70.

Z okazji 5. urodzin Koszyków przeniesiemy się w czasie do pamiętnych lat 70. i złotej ery disco. W programie oprócz znakomitej muzyki, miksowanej na żywo przez najlepszych
Media Uczestnicy Top Model „dbają o swój błysk” z Orbit
2021-10-15 | 15:05

Uczestnicy Top Model „dbają o swój błysk” z Orbit

Randka, czas spędzony ze znajomymi, ważna rozmowa czy casting – w takich sytuacjach poczucie pewności siebie to podstawa. Z gumą do żucia Orbit odzyskasz swój błysk i świeży
Media Lech Polish Hip-Hop Music Awards za nami! Nowe materiały na Youtube
2021-10-12 | 09:30

Lech Polish Hip-Hop Music Awards za nami! Nowe materiały na Youtube

Za nami pierwsza edycja gali rozdania nagród Lech Polish Hip-Hop Music Awards połączona z koncertami topowych artystów polskiego hip-hopu. Największym jej wygranym został

Więcej ważnych informacji

Moda

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej szukamy zawsze swojej niszy repertuarowej. Pierwszą premierą tego sezonu będą dwie jednoaktówki Donizettiego

Dwie jednoaktowe opery G. Donizettiego: „Nocny dzwoneczek” („Il campanello di notte”) oraz ,,Tłusty czwartek’’ („Il giovedi grasso”) w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to pierwsza premiera sezonu 2021/2022 w Warszawskiej Operze Kameralnej, która świętuje swoje 60-lecie. Alicja Węgorzewska ma nadzieję, że technika wokalna w stylu włoskiego bel canto zachwyci najbardziej wytrawnych słuchaczy. Jej istotą jest bowiem położenie nacisku na piękno głosu i wirtuozerię wokalną. W połączeniu z dwiema barwnymi opowieściami, doskonałą grą aktorską i solidną porcją ruchu na scenie powinna zagwarantować widzom niezapomniane wrażenia estetyczne.

IT i technologie

Szpitale przyszłości przestaną być przepełnione. Rozwój technologii i telemedycyny pozwoli skutecznie przenosić opiekę poza mury placówek medycznych

W najbliższych latach nowe technologie medyczne w dalszym ciągu będą się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że w 2025 roku sektor telemedycyny ma być wart 175,5 mld dol., a globalny rynek e-zdrowia powinien osiągnąć do tego czasu wartość 600 mld dol. – pokazał majowy raport 300RESEARCH „Cyfrowe zdrowie. Jak poprawić efektywność usług medycznych”. Eksperci są przekonani, że technologie takie jak sztuczna inteligencja, telemedycyna czy cyfrowe dane medyczne będą w coraz większym stopniu odciążać system ochrony zdrowia i przenosić opiekę poza mury placówek medycznych. Szpitale przyszłości nie będą przepełnione i zostaną w nich tylko najciężej chorzy pacjenci, a dla pozostałych, dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, opieka zdrowotna świadczona będzie w ich domach.

Handel

Już 1/3 Polaków płaci za zakupy wyłącznie kartą. Zgodnie z nowym prawem sklepy nie będą mogły odmówić transakcji gotówką

– Około 30 proc. Polaków to osoby przyzwyczajone wyłącznie do płatności bezgotówkowych. To oznacza, że gotówka w ich życiu może nie funkcjonować, nie mają takiej potrzeby – mówi dr Urszula Wysocka z warszawskiej Wyższej Szkoły Bankowej. Jak wskazuje, stopniowy wzrost ubankowienia i kolejne nowinki, które Polacy szybko i chętnie adaptują, przyczyniają się do tego, że popularność płatności bezgotówkowych sukcesywnie rośnie, a pandemia COVID-19 dodatkowo ją zwiększyła. Tego trendu nie odwróci nawet uchwalona niedawno ustawa, która obliguje punkty handlowo-usługowe do przyjmowania płatności gotówką. Ten obowiązek został wprowadzony z myślą o osobach wykluczonych finansowo.