Komunikaty PR

10 najpopularniejszych miast na Facebooku

2021-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Niemal każde miasto w Polsce ma swoje oficjalne konto na Facebooku. Ale które z nich ma najwięcej fanów i obserwatorów? Nie zawsze wiąże się to wprost z liczbą mieszkańców. Przykładem może być Łódź, która zgromadziła na swoim profilu większe audytorium niż Warszawa.

Z najnowszego raportu firmy Hootsuite wynika, że w styczniu 2021 roku najpopularniejszymi platformami społecznościowymi w Polsce były w kolejności: YouTube, Facebook, Instagram i dopiero dalej Twitter. Przy czym, o ile z Facebookiem miało do czynienia 89% internautów w wieku od 16 do 64 lat, o tyle z Instagrama korzystało blisko 61% użytkowników, a z Twittera – 37,5%.

Jeśli weźmiemy pod uwagę aktywnych użytkowników, rozdźwięk będzie jeszcze większy. Twitter to ulubieniec polityków i mediów, natomiast „zwykli” Polacy zdecydowanie chętniej zaglądają na Facebook, a dalej – na Instagram.

Samorządy stawiają na Facebooka

Biorąc to pod uwagę, fakt wyboru przez urzędy miast i gmin przede wszystkim Facebooka jako społecznościowego kanału komunikacji z mieszkańcami wydaje się w pełni uzasadniony. Warto być tam, gdzie można najłatwiej dotrzeć do mieszkańców.

Ci zaś chętnie odwdzięczają się swoimi „lajkami”. Oficjalne profile największych polskich miast mogą pochwalić się audytorium, jakiego pozazdrościć mogłoby wiele firm, walczących o fanów pokaźnymi budżetami reklamowymi. Dlaczego? Ponieważ mieszkańcy chcą być blisko ważnych dla nich spraw. Mają nadzieję, że właśnie profil urzędu stanie się dla nich rzetelnym źródłem najważniejszych lokalnych informacji.

Nie każdemu urzędowi udaje się jednak przykuć uwagę równie skutecznie. Firma Empemedia, która specjalizuje się w szkoleniach dla instytucji samorządowych i pozarządowych przygotowała zestawienie 10 najpopularniejszych profili miast wojewódzkich. Fanpage zostały uszeregowane pod względem liczby osób obserwujących dany profil.

- Obserwatorzy to nie to samo co fani. Każdy, kto polubi dany profil staje się automatycznie jego obserwatorem, ale w drugą stronę tak to nie działa. Można więc zostać tylko obserwatorem, nie będąc fanem. W efekcie, liczba obserwujących jest zawsze nieco wyższa niż liczba fanów i to tę wartość wzięliśmy pod uwagę w rankingu – wyjaśnia Marcin Pietraszek z firmy Empemedia. - Różnica między liczbą fanów, a liczbą obserwujących nie przekracza jednak zazwyczaj kilku procent, np. w przypadku Łodzi jest to nieco ponad 2%.

Czy Łódź jest większa niż Warszawa?

 

No właśnie – Łódź! To zdecydowany lider tego zestawienia. To, jak dużą popularnością cieszy się oficjalny profil tego miasta, najlepiej widać w porównaniu z Warszawą.

Łódź, która ma ok. 697 tys. mieszkańców, może pochwalić się internetową społecznością składającą się z 410 tys. osób. Oficjalny profil Miasta Stołecznego Warszawa znalazł się „dopiero” na czwartym miejscu zestawienia z wynikiem 290 tys. obserwatorów, podczas gdy w Warszawie mieszka 1 mln 765 tys. mieszkańców. 

Widać więc wyraźnie, że liczba obserwatorów nie wynika bezpośrednio z populacji danego miasta. Ważne jest to, na ile interesujący jest dany fanpage z punktu widzenia mieszkańców, ale i czy jest on w stanie przyciągnąć uwagę osób spoza miasta. Na pewno na popularność profilu wpływ może mieć także atrakcyjność turystyczna – częściowo może to tłumaczyć wysokie wyniki Krakowa, Wrocławia czy Gdańska. Znaczenie może mieć też to, na ile intensywnie dany samorząd promuje swoje social media.

Trzeba przyznać, że nie wszystkie wojewódzkie miasta radzą sobie równie dobrze. Na najniższej pozycji wśród miast wojewódzkich znalazł się profil Zielonej Góry, który na koniec czerwca miał mniej niż 1000 obserwujących. W tym przypadku może to jednak wynikać z krótkiego stażu profilu miasta na Facebooku – fanpage został utworzony dopiero w listopadzie 2020 roku.

A więc staż także ma znaczenie – te samorządy, które wcześniej dostrzegły potencjał mediów społecznościowych, miały więcej czasu, by zgromadzić wokół swojego profilu większą społeczność.

Które polskie miasta mają najwięcej obserwatorów?

Średnia liczba obserwujących, z uwzględnieniem urzędów miejskich we wszystkich miastach w rankingu wyniosła około 144 tys. osób, co potwierdza dużą popularność, jaką cieszą się samorządowe social media.

W przypadku miast, w których władze wojewódzkie podzielone są pomiędzy dwoma miastami, uwzględnione zostały obydwa – tzn. Bygdoszcz i Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) oraz Gorzów Wielkopolski i Zielona Góra (woj. lubuskie).

Oto, jak prezentował się ranking Top 10 na początku lipca 2021 roku. Oficjalne profile miast wojewódzkich zostały uszeregowane pod względem liczby obserwujących. Wartości zostały zaokrąglone do pełnych tysięcy.

1.           Łódź – 410 tys.

2.           Kraków – 332 tys.

3.           Wrocław - 304 tys.

4.           M. st. Warszawa - 290 tys.

5.           Gdańsk – 260 tys.

6.           Poznań – 252 tys.

7.           Toruń – 137 tys.

8.           Bydgoszcz – 127 tys.

9.           Katowice – 115 tys.

10.        Lublin – 91 tys.

 

Opr. Empemedia

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Biuro prasowe
2024-07-09 | 17:30

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”

Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych będą emitowane trzy
Media Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
2024-07-01 | 11:00

Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS

Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci. W lipcu 2023 roku została
Media Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt
2024-06-24 | 12:30

Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt

Marek Dorsz posiada niemal 20-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce, w tym na stanowiskach menadżerskich i dyrektorskich. Posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie m.in. z zakresu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.