VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju – nawet wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera nieznane dotąd rozmiary, rola mediów w kształtowaniu otwartego społeczeństwa i burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia.
VOICE IMPACT AWARD - media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery
Voice Impact Award to o ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Uniwersytetem Warszawskim i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych poprzez tworzenie materiałów, pokazujących, jak możemy burzyć bariery w polskim społeczeństwie. To przestrzeń dla odważnych głosów, które wierzą, że media mogą inspirować do zmian i realnie kształtować bardziej otwarte społeczeństwo. To także szansa na publikację stworzonych materiałów w najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce oraz zdobycie nagród finansowych i rzeczowych.
WYRÓŻNIKI
- Wpływ na otaczający nas świat – poruszane tematy i rozwiązania, wykraczające poza polaryzacyjny schemat, mogą realnie kształtować rzeczywistość i pomóc burzyć bariery w polskim społeczeństwie.
- Renomowani partnerzy – preselekcji anonimowo zgłaszanych prac dokona kadra Uniwersytetu Warszawskiego, zaś 10 najlepszych tekstów wyłoni grono redaktorów naczelnych najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
- Ekspozycja i promocja zwycięskich prac – 10 najlepszych tekstów zostanie opublikowanych
- i wypromowanych w szeroko zasięgowych mediach oraz kanałach T-Mobile Polska.
- Szansa na rozwój i nagrody – na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 000 zł.
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.
NAGRODY
Na autorów zwycięskich prac czekają nagrody finansowe w wysokości:
I miejsce: 30 000 zł,
II miejsce: 20 000 zł,
III miejsce: 10 000 zł,
- ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
- nagrody rzeczowe dla studentów – 3 najlepsze prace nadesłane przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się:
- iPad Pro 11 cali, Wi-Fi + Cellular, 256 GB,
- roczna subskrypcja Perplexity Pro.
ROLA REDAKCJI, UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ T-MOBILE
Redakcje: wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Wszystkie zgłoszone prace będą oceniane anonimowo.
Uniwersytet Warszawski: Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Uniwersytet Warszawski – uczelnia, która na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z UW powołaliśmy również osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.
T-Mobile Polska: jest organizatorem konkursu i inicjatorem platformy #BurzymyBariery, której celem jest inspirowanie do burzenia podziałów i budowania bliskości pomiędzy ludźmi. Częścią kampanii jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin.
Źródło: T-Mobile

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie
Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.
Edukacja
Poznanie osobowości kota kluczem do prawidłowej opieki nad nim. Wsparciem może być spotkanie z behawiorystą

Z ogólnopolskiego badania „Zachowanie, osobowość i codzienność kotów” przeprowadzonego przez WHISKAS wynika, że aż 85 proc. opiekunów traktuje koty jako pełnoprawnych członków rodziny, 65 proc. uważa je za swoich najlepszych przyjaciół, a 61 proc. – za powierników codziennych myśli i emocji. Koty potrzebują jednak odpowiedzialnej opieki. Podobnie jak ludzie, mają różne typy osobowości i potrzeby behawioralne, których zaspokajanie jest kluczem do osiągnięcia kociego dobrostanu. W przypadku zauważenia niepokojących objawów u swojego pupila pomocna może być rozmowa z behawiorystą.
Media
Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą

Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.