VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju – nawet wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera nieznane dotąd rozmiary, rola mediów w kształtowaniu otwartego społeczeństwa i burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia.
VOICE IMPACT AWARD - media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery
Voice Impact Award to o ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Uniwersytetem Warszawskim i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych poprzez tworzenie materiałów, pokazujących, jak możemy burzyć bariery w polskim społeczeństwie. To przestrzeń dla odważnych głosów, które wierzą, że media mogą inspirować do zmian i realnie kształtować bardziej otwarte społeczeństwo. To także szansa na publikację stworzonych materiałów w najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce oraz zdobycie nagród finansowych i rzeczowych.
WYRÓŻNIKI
- Wpływ na otaczający nas świat – poruszane tematy i rozwiązania, wykraczające poza polaryzacyjny schemat, mogą realnie kształtować rzeczywistość i pomóc burzyć bariery w polskim społeczeństwie.
- Renomowani partnerzy – preselekcji anonimowo zgłaszanych prac dokona kadra Uniwersytetu Warszawskiego, zaś 10 najlepszych tekstów wyłoni grono redaktorów naczelnych najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
- Ekspozycja i promocja zwycięskich prac – 10 najlepszych tekstów zostanie opublikowanych
- i wypromowanych w szeroko zasięgowych mediach oraz kanałach T-Mobile Polska.
- Szansa na rozwój i nagrody – na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 000 zł.
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.
NAGRODY
Na autorów zwycięskich prac czekają nagrody finansowe w wysokości:
I miejsce: 30 000 zł,
II miejsce: 20 000 zł,
III miejsce: 10 000 zł,
- ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
- nagrody rzeczowe dla studentów – 3 najlepsze prace nadesłane przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się:
- iPad Pro 11 cali, Wi-Fi + Cellular, 256 GB,
- roczna subskrypcja Perplexity Pro.
ROLA REDAKCJI, UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ T-MOBILE
Redakcje: wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Wszystkie zgłoszone prace będą oceniane anonimowo.
Uniwersytet Warszawski: Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Uniwersytet Warszawski – uczelnia, która na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z UW powołaliśmy również osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.
T-Mobile Polska: jest organizatorem konkursu i inicjatorem platformy #BurzymyBariery, której celem jest inspirowanie do burzenia podziałów i budowania bliskości pomiędzy ludźmi. Częścią kampanii jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin.
Źródło: T-Mobile

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.