Ciekawe treści, dobra zabawa i kreatywne materiały, czyli za co kochamy TikToka?
Badania przeprowadzone przez agencję GetHero wykazały, że zdecydowana większość użytkowników aplikacji TikTok ma do niej pozytywny stosunek. Niemal 90% respondentów zaznaczyło, że “bardzo lubi” lub “lubi” platformę. Skąd bierze się tak duże przywiązanie do niej?
Popularna już nie tylko wśród nastolatków aplikacja TikTok w ubiegłym roku została pobrana ponad 700 milionów razy. Co ciekawe, pod tym względem wyprzedziła takich gigantów, jak Messenger czy Facebook. Zainteresowanie platformą zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na TikToku mają swoje konta. Wśród polskich gwiazd na platformie spotkamy m.in. Marylę Rodowicz, Sylwię Szostak, Dawida Wolińskiego, Klaudię Halejcio czy Ewelinę Lisowską. Jeśli chodzi o gwiazdy światowego formatu, to na TikToku swoje konta mają m.in. Will Smith, Justin Bieber, David Beckham, Miley Cyrus, Paris Hilton oraz Mariah Carey. Warto jednak zaznaczyć, że to nie tylko obecność celebrytów potęguje zainteresowanie aplikacją.
W ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania dot. społeczności aplikacji TikTok. Jako pionierzy czuliśmy się zobowiązani, aby przeprowadzić je ponownie oraz dostarczyć rzetelnych i aktualnych danych. Najnowsze wyniki pokazały, że wśród największych zalet aplikacji użytkownicy doceniają wartościowy content (tworzony lub oglądany) obecny na platformie. Najwięcej respondentów - prawie 14% docenia aplikację za ciekawe treści, 9,6% badanych za dobrą zabawę. Natomiast 9,2% ankietowanych docenia TikToka za kreatywne materiały, które może na nim zobaczyć. Wyniki te obrazują, że aplikacja stanowi dla użytkowników formę rozrywki, która dostarcza pozytywnych przeżyć - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.
Co się robi na TikToku?
Społeczność TikToka można podzielić na twórców oraz widzów. Co ciekawe, tę pierwszą grupę stanowi aż 66% użytkowników. Duża liczba osób zaangażowanych w tworzenie własnych treści wynika m.in. z niskiej bariery wejścia. Aplikacja wyposażona jest w intuicyjne narzędzia, które pozwalają nagrywać efektowne filmy bez specjalistycznej wiedzy. Dodatkowo, TikTok w dużej mierze bazuje na odgórnych trendach. Dostarczając tym samym swoim użytkownikom “gotowe” tematy, które mogą wykorzystać w swoich materiałach wideo. Aplikacja daje także możliwość wyrażania siebie i to niezależnie od miejsca zamieszkania czy statusu majątkowego. Potrzebujemy tylko smartfona i dostępu do Internetu.
Treści na TikToku.
Wśród dominujących treści na TikToku wymienia się przede wszystkim te związane
z rozrywką, które zostały spopularyzowane przez aplikację i jej użytkowników. Lipsync (ruszanie ustami do słów piosenki), taniec, acting (z ang. gra aktorska), czy comedy (zabawne materiały wideo) to formaty charakterystyczne dla tej platformy. Trudno je powtórzyć i przełożyć na treści w innych mediach społecznościowych. Wśród tematów, które na TikToku zyskują na popularności, warto wymienić również “makijaż” oraz “sport”.
Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: https://gethero.pl/raport-tiktok/
GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.