Komunikaty PR

Ciekawe treści, dobra zabawa i kreatywne materiały, czyli za co kochamy TikToka?

2020-03-12  |  10:00
Biuro prasowe

Badania przeprowadzone przez agencję GetHero wykazały, że zdecydowana większość użytkowników aplikacji TikTok ma do niej pozytywny stosunek. Niemal 90% respondentów zaznaczyło, że “bardzo lubi” lub “lubi” platformę. Skąd bierze się tak duże przywiązanie do niej? 

Popularna już nie tylko wśród nastolatków aplikacja TikTok w ubiegłym roku została pobrana ponad 700 milionów razy. Co ciekawe, pod tym względem wyprzedziła takich gigantów, jak Messenger czy Facebook. Zainteresowanie platformą zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na TikToku mają swoje konta. Wśród polskich gwiazd na platformie spotkamy m.in. Marylę Rodowicz, Sylwię Szostak, Dawida Wolińskiego, Klaudię Halejcio czy Ewelinę Lisowską. Jeśli chodzi o gwiazdy światowego formatu, to na TikToku swoje konta mają m.in. Will Smith, Justin Bieber, David Beckham, Miley Cyrus, Paris Hilton oraz Mariah Carey. Warto jednak zaznaczyć, że to nie tylko obecność celebrytów potęguje zainteresowanie aplikacją.

W ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania dot. społeczności aplikacji TikTok. Jako pionierzy czuliśmy się zobowiązani, aby przeprowadzić je ponownie oraz dostarczyć rzetelnych i aktualnych danych. Najnowsze wyniki pokazały, że wśród największych zalet aplikacji użytkownicy doceniają wartościowy content (tworzony lub oglądany) obecny na platformie. Najwięcej respondentów - prawie 14% docenia aplikację za ciekawe treści, 9,6% badanych za dobrą zabawę. Natomiast 9,2% ankietowanych docenia TikToka za kreatywne materiały, które może na nim zobaczyć. Wyniki te obrazują, że aplikacja stanowi dla użytkowników formę rozrywki, która dostarcza pozytywnych przeżyć - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok

Co się robi na TikToku?
Społeczność TikToka można podzielić na twórców oraz widzów. Co ciekawe, tę pierwszą grupę stanowi aż 66% użytkowników. Duża liczba osób zaangażowanych w tworzenie własnych treści wynika m.in. z niskiej bariery wejścia. Aplikacja wyposażona jest w intuicyjne narzędzia, które pozwalają nagrywać efektowne filmy bez specjalistycznej wiedzy. Dodatkowo, TikTok w dużej mierze bazuje na odgórnych trendach. Dostarczając tym samym swoim użytkownikom “gotowe” tematy, które mogą wykorzystać w swoich materiałach wideo. Aplikacja daje także możliwość wyrażania siebie i to niezależnie od miejsca zamieszkania czy statusu majątkowego. Potrzebujemy tylko smartfona i dostępu do Internetu. 

Treści na TikToku.
Wśród dominujących treści na TikToku wymienia się przede wszystkim te związane 
z rozrywką, które zostały spopularyzowane przez aplikację i jej użytkowników. Lipsync (ruszanie ustami do słów piosenki), taniec, acting (z ang. gra aktorska), czy comedy (zabawne materiały wideo) to formaty charakterystyczne dla tej platformy.  Trudno je powtórzyć i przełożyć na treści w innych mediach społecznościowych. Wśród tematów, które na TikToku zyskują na popularności, warto wymienić również “makijaż” oraz “sport”. 

Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: https://gethero.pl/raport-tiktok/

GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®. 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media „W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!” Biuro prasowe
2024-07-09 | 17:30

„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”

Wystartował edukacyjny projekt realizowany przez New Age Media dla marki Motorola w kinach sieci Cinema City. W ramach projektu, na 377 ekranach w 41 obiektach kinowych będą emitowane trzy
Media Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
2024-07-01 | 11:00

Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS

Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci. W lipcu 2023 roku została
Media Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt
2024-06-24 | 12:30

Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt

Marek Dorsz posiada niemal 20-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce, w tym na stanowiskach menadżerskich i dyrektorskich. Posiada praktyczną wiedzę i doświadczenie m.in. z zakresu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.