Komunikaty PR

Ciekawe treści, dobra zabawa i kreatywne materiały, czyli za co kochamy TikToka?

2020-03-12  |  10:00
Biuro prasowe

Badania przeprowadzone przez agencję GetHero wykazały, że zdecydowana większość użytkowników aplikacji TikTok ma do niej pozytywny stosunek. Niemal 90% respondentów zaznaczyło, że “bardzo lubi” lub “lubi” platformę. Skąd bierze się tak duże przywiązanie do niej? 

Popularna już nie tylko wśród nastolatków aplikacja TikTok w ubiegłym roku została pobrana ponad 700 milionów razy. Co ciekawe, pod tym względem wyprzedziła takich gigantów, jak Messenger czy Facebook. Zainteresowanie platformą zwiększa się m.in. dzięki celebrytom, którzy na TikToku mają swoje konta. Wśród polskich gwiazd na platformie spotkamy m.in. Marylę Rodowicz, Sylwię Szostak, Dawida Wolińskiego, Klaudię Halejcio czy Ewelinę Lisowską. Jeśli chodzi o gwiazdy światowego formatu, to na TikToku swoje konta mają m.in. Will Smith, Justin Bieber, David Beckham, Miley Cyrus, Paris Hilton oraz Mariah Carey. Warto jednak zaznaczyć, że to nie tylko obecność celebrytów potęguje zainteresowanie aplikacją.

W ubiegłym roku przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badania dot. społeczności aplikacji TikTok. Jako pionierzy czuliśmy się zobowiązani, aby przeprowadzić je ponownie oraz dostarczyć rzetelnych i aktualnych danych. Najnowsze wyniki pokazały, że wśród największych zalet aplikacji użytkownicy doceniają wartościowy content (tworzony lub oglądany) obecny na platformie. Najwięcej respondentów - prawie 14% docenia aplikację za ciekawe treści, 9,6% badanych za dobrą zabawę. Natomiast 9,2% ankietowanych docenia TikToka za kreatywne materiały, które może na nim zobaczyć. Wyniki te obrazują, że aplikacja stanowi dla użytkowników formę rozrywki, która dostarcza pozytywnych przeżyć - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok

Co się robi na TikToku?
Społeczność TikToka można podzielić na twórców oraz widzów. Co ciekawe, tę pierwszą grupę stanowi aż 66% użytkowników. Duża liczba osób zaangażowanych w tworzenie własnych treści wynika m.in. z niskiej bariery wejścia. Aplikacja wyposażona jest w intuicyjne narzędzia, które pozwalają nagrywać efektowne filmy bez specjalistycznej wiedzy. Dodatkowo, TikTok w dużej mierze bazuje na odgórnych trendach. Dostarczając tym samym swoim użytkownikom “gotowe” tematy, które mogą wykorzystać w swoich materiałach wideo. Aplikacja daje także możliwość wyrażania siebie i to niezależnie od miejsca zamieszkania czy statusu majątkowego. Potrzebujemy tylko smartfona i dostępu do Internetu. 

Treści na TikToku.
Wśród dominujących treści na TikToku wymienia się przede wszystkim te związane 
z rozrywką, które zostały spopularyzowane przez aplikację i jej użytkowników. Lipsync (ruszanie ustami do słów piosenki), taniec, acting (z ang. gra aktorska), czy comedy (zabawne materiały wideo) to formaty charakterystyczne dla tej platformy.  Trudno je powtórzyć i przełożyć na treści w innych mediach społecznościowych. Wśród tematów, które na TikToku zyskują na popularności, warto wymienić również “makijaż” oraz “sport”. 

Pełną wersję raportu można pobrać pod linkiem: https://gethero.pl/raport-tiktok/

GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®. 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.