Grupa Tubądzin podsumowuje pierwsze półrocze 2022 roku
Początek roku 2022 upłynął pod znakiem nowych trendów i planowania kolekcji. Sytuacja geopolityczna sprawiła, że firma pod koniec pierwszego kwartału musiała skupić się na decyzjach strategicznych. Grupa Tubądzin udowodniła jednak, że sprawne zarządzanie i szybkie reagowanie są kluczem do sukcesu.
Grupa Tubądzin wycofała się z Rosji
Pierwsze miesiące roku 2022 przyniosły ogromne zmiany ekonomiczne i gospodarcze spowodowane agresją Rosji na Ukrainę. Grupa Tubądzin była pierwszą polską firmą z branży, która podjęła decyzję o wycofaniu się z rynku rosyjskiego.
– W Grupie Tubądzin nasze działania biznesowe od zawsze planujemy bardzo odpowiedzialnie. Decyzja o wycofaniu się z rynku rosyjskiego niesie ze sobą określone skutki ekonomiczne, ale czasem są rzeczy ważniejsze niż zysk – mówi Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Naszym sąsiadom z Ukrainy udzieliliśmy wsparcia nie tylko poprzez organizację zbiórek dla uchodźców, ale także uruchamiając program HUB PARTNERÓW TUBĄDZIN DESIGN AWARDS’22, który wspiera projektantów i architektów z Ukrainy – dodaje.
Rozwój i inwestycje
Obecnie trwa rozbudowa fabryki w Sieradzu. Powstaje w niej jedna z najnowocześniejszych na świecie linii produkcyjnych, która umożliwi produkcję wielkoformatowych gresów. Będą one przeznaczone na ściany, podłogi oraz elewacje. Płytki będą formowane w sposób ciągły metodą walcową. To innowacyjne rozwiązanie, które funkcjonuje już w fabryce, pozwala uzyskać najwyższe parametry jakościowe produktów.
– Nowa linia podwoi potencjał produkcyjny zakładu, zwiększy możliwości w zakresie zdobienia oraz rozmiaru produkowanych płytek. Powstaną nowe miejsca pracy, które zwiększą zatrudnienie w regionie – podkreśla Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Zaawansowane technologie zapewniają nie tylko doskonałą jakość produktów, ale też komfortowe warunki pracy.
Inwestycja będzie kosztowała około 150 milionów złotych.
Perły Ceramiki dla Grupy Tubądzin
W marcu Grupa Tubądzin zdobyła Perły Ceramiki 2021 za piękne, wyróżniające się wzornictwo, bogactwo elementów oraz za kunszt detali i dekoracji. Wyróżnione zostały trzy kolekcje: Macchia oraz Boho i Sophisticated - kreacja Maciej Zień.
Kolekcja Boho otrzymała aż dwa laury: Perły Ceramiki 2021 oraz Perły Ceramiki Architektów – użytkowników CAD Decor. Została doceniona za różnorodność wzorów oraz kolorów, które dają nieograniczone możliwości aranżacyjne wnętrza. Perła Ceramiki 2021 i Perła Ceramiki Dystrybutorów 2021 przyznana została kolekcji Sophisticated. Tym razem jury zachwyciło się dekorami, w szczególności ciemnozieloną kolorystyką płytek z motywem palmety oraz sześcioramienną złotą rozetą. Uznanie jurorów zyskała także kolekcja Macchia, inspirowana śródziemnomorskim terazzo, która znakomicie wkomponowuje się w nowoczesne wnętrza.
– Stawiamy na design. Dbamy o to, by nasze kolekcje wyznaczały trendy. Współpracujemy z najlepszymi projektantami i oferujemy klientom unikalne produkty. Chcemy inspirować, dlatego w naszych publikacjach pokazujemy najciekawsze realizacje – podkreśla Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Od wielu lat rozwijamy współpracę z architektami. Uważnie wsłuchujemy się w ich potrzeby i rekomendację. Najlepszych w branży zapraszamy do udziału w wyjątkowych projektach. Jesteśmy organizatorem Tubądzin Design Days i Tubądzin Design Awards.
Nowa kategoria konkursowa Tubądzin Design Awards
W marcu ruszyła kolejna, czwarta już edycja TDA. Od początku istnienia do konkursu zgłoszono projekty z ponad 60 krajów, w tym tak odległych dla europejskiej tradycji architektonicznej jak Bangladesz, Irak czy Indie. Więcej informacji o tegorocznej edycji: https://www.tubadzin.pl/design.
I etap czwartej edycji Tubądzin Design Awards 2022 został rozstrzygnięty przez międzynarodowe jury w składzie: Allan Starski (Polska) – przewodniczący jury, scenograf filmowy i teatralny, laureat Oscara, Martin Duplantier (Francja) – przewodniczący francuskiej rady architektonicznej „Architecture et Maitrise d’Ouvrage”, Małgorzata Szczepańska (Polska) – redaktor naczelna i dyrektor kreatywna magazynu Elle Decoration, Melike Altınışık (Turcja) – założycielka i główna architektka w Melike Altınışık Architects, Tomasz Smus (Polska) – architekt Grupy Tubądzin.
Jury przyznało nagrody w kategoriach:
Young Power – I nagrodę otrzymał Luan Fontes z Portugalii, II nagrodę zdobył Juan Ramirez z Kolumbii, a III nagrodę – Szymon Ciepły z Polski.
Everyday Design – zwyciężyła Elena Maksimchuk z Ukrainy, II nagrodę otrzymał Maksymilian Sejud, a III nagrodę zdobyła Anna Zygmunt z Polski. W tej kategorii przyznano również trzy wyróżnienia.
Unlimited Architecture – pierwsze miejsce zajęła Yulya Podolets z Ukrainy, II nagrodę otrzymała Klaudia Gołaszewska z zespołem w składzie: Michał Hondo, Marek Grodzicki, Kinga Grzybowska. Natomiast III nagrodę zdobył Artur Bordeianu z Republiki Mołdawii.
Nowa kategoria specjalna CultureFORM, w której oceniano projekty obiektów użyteczności publicznej, ale też wnętrz prywatnych, została rozstrzygnięta 23 czerwca. Zwyciężył projekt „A Garden House In Faraashaah”, którego autorką jest Ziba Azar.
Współpraca z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie
Pierwsze półrocze 2022 to także konferencja poświęcona synergii między światami kultury, architektury i biznesu. W dyskusji wzięli udział Małgorzata Szabłowska dyrektor techniczna TWON, Amadeusz Kowalski wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin, Grzegorz Piątek architekt, krytyk i historyk architektury oraz Ewa Kryszkiewicz manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin. Następnie odbyły się warsztaty strategiczne. Wzięli w nich udział wybitni przedstawiciele świata architektury, kultury i biznesu.
Nowe projekty
W kwietniu zadebiutował nowy projekt „Open the door for Tubądzin”. Cykl ukazuje wnętrza domów i pracowni architektów oraz wielbicieli designu. W nowej, odcinkowej formule widzowie mogą zapoznać się z podejściem twórców do projektowania i tworzenia miejsc idealnie dopasowanych do preferencji, osobowości czy wyznawanych wartości. Cykl można oglądać na kanale marki w serwisie YouTube oraz na profilach społecznościowych w serwisach Facebook i Instagram.
Dobre Praktyki
Grupa Tubądzin dąży do neutralności klimatycznej, dlatego nieustannie modyfikuje swoje zakłady. W 2021 roku do użytku oddano unowocześniony park maszynowy w fabryce w Ozorkowie, co pozwoliło na ograniczenie zużycia gazu ziemnego oraz energii elektrycznej i przedłużenie żywotności urządzeń.
Zmiany w funkcjonowaniu fabryk zostały dostrzeżone i docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny Grupa Tubądzin znalazła się w raporcie „Dobre Praktyki”. To ogromne wyróżnienie dla firm, które aktywnie realizują cele Zrównoważonego Rozwoju. Tegoroczna edycja wydarzenia miała swoją premierę 25. maja podczas 9. Targów CSR - największego w Polsce wydarzenia targowego o tematyce ESG, CSR i sustainability. Hasło przewodnie, jakie przyświecało wydarzeniu, brzmiało #Klimat – #Rozwój – #Biznes.
Premierowe kolekcje
Firma zrealizowała wyznaczone na pierwsze półrocze cele sprzedażowe, rozwijając portfolio swoich produktów. Na rynku pojawiły się dwie zjawiskowe kolekcje: Onice w wariantach kolorystycznych Rosa i Bianco oraz zaprojektowana przez Macieja Zienia linia Balance Stone, inspirowana portugalską odmianą marmuru Alpine.
– Tworząc kolekcję Balance Stone, zacząłem przyglądać się Alpine, portugalskiej odmianie marmuru. Odnalazłem w niej idealną równowagę między łagodnym kolorem ciepłego, jasnego beżu i złotawego brązu a niezwykłym blaskiem. Ten doskonały balans przeniosłem na wielkoformatowy gres. – mówi projektant, Maciej Zień.
Kolekcja Macieja Zienia podkreśla piękno kremowego marmuru, będąc równocześnie alternatywą dla wszechobecnej bieli. Stanowi idealną propozycję dla osób ceniących sobie wysoką jakość i uniwersalność materiałów. To odpowiedź na przemijające trendy. Łagodność marmurowego wzoru równoważy kunsztowna, geometryczna mozaika. Gresy wielkoformatowe Balance Stone występują w wymiarach 120 × 240, 120 × 120 oraz 60 × 120 cm. Dedykowana mozaika na wymiar 30 x 30 cm.
Kolekcja Onice, dzięki swej naturalności i maestrii, przypomina o nierozerwalnym związku człowieka z przyrodą. Inspiracją do jej stworzenia stał się onyks, dlatego każda płytka została wykonana specjalną techniką polegającą na nakładaniu na siebie półprzezroczystych warstw, wraz z ich delikatnymi przesunięciami. Finiszowa powłoka otulająca płytki została pokryta granillą, która po wypolerowaniu zapewnia efekt wysokiej szklistości. Nadała ona głębi grafice, podkreśliła trójwymiarowość oraz przestrzenność wzoru.
Fundacja Avalon startuje z autorskim podcastem „#Wystarczy zacząć”!
McCANN wzmacnia szeregi kreatywne – dołączają Paweł Cholewa i Kamil Kuć
Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Monika Richardson: Martwi mnie globalne ocieplenie klimatu. Zastanawiam się, jaki świat szykujemy dla naszych wnuków
Europejska Agencja Środowiska (EEA) alarmuje, że w związku z ocieplaniem się klimatu Europie zagraża wiele niebezpieczeństw, wśród nich ekstremalne zjawiska pogodowe – trąby powietrzne, fale upałów, powodzie, susze oraz pożary, a także wzrost zachorowań na różne choroby. W tej sytuacji Monika Richardson dziwi się temu, że wiele osób nie zważa na niekorzystne zmiany klimatyczne i zamiast im zapobiegać, poprzez swoje złe nawyki przyczyniają się tylko do pogłębienia problemu.
Media
Wojciech „Łozo” Łozowski: Nazywam Małgosię Rozenek terminatorem. Ona jest niesamowicie ambitną i zdyscyplinowaną kobietą
Wokalista nie ukrywa, że z dużą przyjemnością stanął do rywalizacji z Małgorzatą Rozenek-Majdan w biathlonie. Szybko się jednak przekonał, że prezenterka nie będzie łatwym przeciwnikiem i trzeba nie lada wysiłku, by jej dorównać. A i sama konkurencja przysporzyła mu niemało problemów.
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.