Komunikaty PR

Grupa Tubądzin podsumowuje pierwsze półrocze 2022 roku

2022-07-28  |  12:00
Biuro prasowe

Początek roku 2022 upłynął pod znakiem nowych trendów i planowania kolekcji. Sytuacja geopolityczna sprawiła, że firma pod koniec pierwszego kwartału musiała skupić się na decyzjach strategicznych. Grupa Tubądzin udowodniła jednak, że sprawne zarządzanie i szybkie reagowanie są kluczem do sukcesu.

Grupa Tubądzin wycofała się z Rosji

Pierwsze miesiące roku 2022 przyniosły ogromne zmiany ekonomiczne i gospodarcze spowodowane agresją Rosji na Ukrainę. Grupa Tubądzin była pierwszą polską firmą z branży, która podjęła decyzję o wycofaniu się z rynku rosyjskiego.

W Grupie Tubądzin nasze działania biznesowe od zawsze planujemy bardzo odpowiedzialnie. Decyzja o wycofaniu się z rynku rosyjskiego niesie ze sobą określone skutki ekonomiczne, ale czasem są rzeczy ważniejsze niż zysk – mówi Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Naszym sąsiadom z Ukrainy udzieliliśmy wsparcia nie tylko poprzez organizację zbiórek dla uchodźców, ale także uruchamiając program HUB PARTNERÓW TUBĄDZIN DESIGN AWARDS’22, który wspiera projektantów i architektów z Ukrainy – dodaje.

Rozwój i inwestycje

Obecnie trwa rozbudowa fabryki w Sieradzu. Powstaje w niej jedna z najnowocześniejszych na świecie linii produkcyjnych, która umożliwi produkcję wielkoformatowych gresów. Będą one przeznaczone na ściany, podłogi oraz elewacje. Płytki będą formowane w sposób ciągły metodą walcową. To innowacyjne rozwiązanie, które funkcjonuje już w fabryce, pozwala uzyskać najwyższe parametry jakościowe produktów.

– Nowa linia podwoi potencjał produkcyjny zakładu, zwiększy możliwości w zakresie zdobienia oraz  rozmiaru produkowanych płytek. Powstaną nowe miejsca pracy, które zwiększą zatrudnienie w regionie – podkreśla Mirosław Jędrzejczyk, Prezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Zaawansowane technologie zapewniają nie tylko doskonałą jakość produktów, ale też komfortowe warunki pracy.

Inwestycja będzie kosztowała około 150 milionów złotych.

Perły Ceramiki dla Grupy Tubądzin

W marcu Grupa Tubądzin zdobyła Perły Ceramiki 2021 za piękne, wyróżniające się wzornictwo, bogactwo elementów oraz za kunszt detali i dekoracji. Wyróżnione zostały trzy kolekcje: Macchia oraz Boho i Sophisticated - kreacja Maciej Zień.

Kolekcja Boho otrzymała aż dwa laury: Perły Ceramiki 2021 oraz Perły Ceramiki Architektów – użytkowników CAD Decor. Została doceniona za różnorodność wzorów oraz kolorów, które dają nieograniczone możliwości aranżacyjne wnętrza. Perła Ceramiki 2021 i Perła Ceramiki Dystrybutorów 2021 przyznana została kolekcji Sophisticated. Tym razem jury zachwyciło się dekorami, w szczególności ciemnozieloną kolorystyką płytek z motywem palmety oraz sześcioramienną złotą rozetą. Uznanie jurorów zyskała także kolekcja Macchia, inspirowana śródziemnomorskim terazzo, która znakomicie wkomponowuje się w nowoczesne wnętrza.

Stawiamy na design. Dbamy o to, by nasze kolekcje wyznaczały trendy. Współpracujemy z najlepszymi projektantami i oferujemy klientom unikalne produkty. Chcemy inspirować, dlatego w naszych publikacjach pokazujemy najciekawsze realizacje – podkreśla Amadeusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu Grupy Tubądzin. – Od wielu lat rozwijamy współpracę z architektami. Uważnie wsłuchujemy się w ich potrzeby i rekomendację. Najlepszych w branży zapraszamy do udziału w wyjątkowych projektach. Jesteśmy organizatorem Tubądzin Design Days i Tubądzin Design Awards.

Nowa kategoria konkursowa Tubądzin Design Awards

W marcu ruszyła kolejna, czwarta już edycja TDA. Od początku istnienia do konkursu zgłoszono projekty z ponad 60 krajów, w tym tak odległych dla europejskiej tradycji architektonicznej jak Bangladesz, Irak czy Indie. Więcej informacji o tegorocznej edycji: https://www.tubadzin.pl/design.

I etap czwartej edycji Tubądzin Design Awards 2022 został rozstrzygnięty przez międzynarodowe jury w składzie: Allan Starski (Polska) – przewodniczący jury, scenograf filmowy i teatralny, laureat Oscara, Martin Duplantier (Francja) – przewodniczący francuskiej rady architektonicznej „Architecture et Maitrise d’Ouvrage”, Małgorzata Szczepańska (Polska) – redaktor naczelna i dyrektor kreatywna magazynu Elle Decoration, Melike Altınışık (Turcja) – założycielka i główna architektka w Melike Altınışık Architects, Tomasz Smus (Polska) – architekt Grupy Tubądzin.

Jury przyznało nagrody w kategoriach:

Young Power – I nagrodę otrzymał Luan Fontes z Portugalii, II nagrodę zdobył Juan Ramirez z Kolumbii, a III nagrodę – Szymon Ciepły z Polski.

Everyday Design – zwyciężyła Elena Maksimchuk z Ukrainy, II nagrodę otrzymał Maksymilian Sejud, a III nagrodę zdobyła Anna Zygmunt z Polski. W tej kategorii przyznano również trzy wyróżnienia.

Unlimited Architecture – pierwsze miejsce zajęła Yulya Podolets z Ukrainy, II nagrodę otrzymała Klaudia Gołaszewska z zespołem w składzie: Michał Hondo, Marek Grodzicki, Kinga Grzybowska. Natomiast III nagrodę zdobył Artur Bordeianu z Republiki Mołdawii.

Nowa kategoria specjalna CultureFORM, w której oceniano projekty obiektów użyteczności publicznej, ale też wnętrz prywatnych, została rozstrzygnięta 23 czerwca. Zwyciężył projekt „A Garden House In Faraashaah”, którego autorką jest Ziba Azar.

Współpraca z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie

Pierwsze półrocze 2022 to także konferencja poświęcona synergii między światami kultury, architektury i biznesu. W dyskusji wzięli udział Małgorzata Szabłowska dyrektor techniczna TWON, Amadeusz Kowalski wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin, Grzegorz Piątek architekt, krytyk i historyk architektury oraz Ewa Kryszkiewicz manager działu rozwoju i współpracy z architektami w Grupie Tubądzin. Następnie odbyły się warsztaty strategiczne. Wzięli w nich udział wybitni przedstawiciele świata architektury, kultury i biznesu.

Nowe projekty

W kwietniu zadebiutował nowy projekt „Open the door for Tubądzin”. Cykl ukazuje wnętrza domów i pracowni architektów oraz wielbicieli designu. W nowej, odcinkowej formule widzowie mogą zapoznać się z podejściem twórców do projektowania i tworzenia miejsc idealnie dopasowanych do preferencji, osobowości czy wyznawanych wartości. Cykl można oglądać na kanale marki w serwisie YouTube oraz na profilach społecznościowych w serwisach Facebook i Instagram.

Dobre Praktyki

Grupa Tubądzin dąży do neutralności klimatycznej, dlatego nieustannie modyfikuje swoje zakłady. W 2021 roku do użytku oddano unowocześniony park maszynowy w fabryce w Ozorkowie, co pozwoliło na ograniczenie zużycia gazu ziemnego oraz energii elektrycznej i przedłużenie żywotności urządzeń.

Zmiany w funkcjonowaniu fabryk zostały dostrzeżone i docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny Grupa Tubądzin znalazła się w raporcie „Dobre Praktyki”. To ogromne wyróżnienie dla firm, które aktywnie realizują cele Zrównoważonego Rozwoju. Tegoroczna edycja wydarzenia miała swoją premierę 25. maja podczas 9. Targów CSR - największego w Polsce wydarzenia targowego o tematyce ESG, CSR i sustainability. Hasło przewodnie, jakie przyświecało wydarzeniu, brzmiało #Klimat – #Rozwój – #Biznes.

Premierowe kolekcje

Firma zrealizowała wyznaczone na pierwsze półrocze cele sprzedażowe, rozwijając portfolio swoich produktów. Na rynku pojawiły się dwie zjawiskowe kolekcje: Onice w wariantach kolorystycznych Rosa i Bianco oraz zaprojektowana przez Macieja Zienia linia Balance Stone, inspirowana portugalską odmianą marmuru Alpine.

Tworząc kolekcję Balance Stone, zacząłem przyglądać się Alpine, portugalskiej odmianie marmuru. Odnalazłem w niej idealną równowagę między łagodnym kolorem ciepłego, jasnego beżu i złotawego brązu a niezwykłym blaskiem. Ten doskonały balans przeniosłem na wielkoformatowy gres. mówi projektant, Maciej Zień.

Kolekcja Macieja Zienia podkreśla piękno kremowego marmuru, będąc równocześnie alternatywą dla wszechobecnej bieli. Stanowi idealną propozycję dla osób ceniących sobie wysoką jakość i uniwersalność materiałów. To odpowiedź na przemijające trendy. Łagodność marmurowego wzoru równoważy kunsztowna, geometryczna mozaika. Gresy wielkoformatowe Balance Stone występują w wymiarach 120 × 240, 120 × 120 oraz 60 × 120 cm. Dedykowana mozaika na wymiar 30 x 30 cm.

Kolekcja Onice, dzięki swej naturalności i maestrii, przypomina o nierozerwalnym związku człowieka z przyrodą. Inspiracją do jej stworzenia stał się onyks, dlatego każda płytka została wykonana specjalną techniką polegającą na nakładaniu na siebie półprzezroczystych warstw, wraz z ich delikatnymi przesunięciami. Finiszowa powłoka otulająca płytki została pokryta granillą, która po wypolerowaniu zapewnia efekt wysokiej szklistości. Nadała ona głębi grafice, podkreśliła trójwymiarowość oraz przestrzenność wzoru.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.