Komunikaty PR

Jak epidemia koronawirusa wpływa na oglądalność filmów na YouTube?

2020-03-29  |  12:30
Biuro prasowe

Wzrost liczby opublikowanych filmów, wydłużony łączny czas ich oglądania i niemal 90 mln odsłon tygodniowo - to wnioski analizy przeprowadzonej przez firmę GetHero, która sprawdziła, jak epidemia koronawirusa wpływa na oglądalność materiałów wideo zamieszczanych na YouTube. Wrocławska agencja wzięła pod lupę kanały popularnych twórców internetowych, wśród nich m.in. Karol “Friz” Wiśniewski, Remigiusz “Rezi” Wierzgoń, WiP Bros, Weronika “Wersow” Sowa oraz Miłośnicy czterech kółek.

Zagrożenie związane z epidemią COVID-19 w Polsce ma duży wpływ na funkcjonowanie różnych branż działających w naszym kraju. W przeciwieństwie do branży gastronomicznej, turystycznej czy kulturalnej kryzys nie dotknął twórców internetowych, których filmy w czasie epidemii cieszą się większą popularnością.

Nasza agencja zrzesza ponad stu najpopularniejszych twórców internetowych w Polsce. Tak duża grupa pozwoliła nam dokonać niezwykle ciekawej analizy. Porównaliśmy w niej statystyki oglądalności kanałów twórców w trakcie epidemii z okresem, w którym fani influencerów uczestniczyli normalnie w zajęciach (przed decyzją rządu o zamknięciu placówek oświatowych). Aktualna sytuacja kryzysowa wpłynęła na zachowania młodzieży i w znaczący sposób przełożyła się na wzrost aktywności całej społeczności YouTube - widzowie mają możliwość zobaczenia większej ilości filmów, które są po prostu częściej dodawane przez Youtuberów  mówi Kamil Jakubiszyn, Social Media Analyst w agencji influencer marketingu GetHero.

W swoich analizach wrocławska agencja uwzględniła kanały ponad 100 polskich YouTuberów. Wśród nich m.in. Karol “Friz” Wiśniewski, Remigiusz “Rezi” Wierzgoń, WiP Bros., Weronika “Wersow” Sowa czy Miłośnicy czterech kółek. Analizowane były dwa przedziały czasowe - okres od 6 do 12 stycznia (poniedziałek - niedziela), czyli przed feriami zimowymi oraz od 16 do 22 marca (poniedziałek - niedziela), czyli tuż po decyzji rządu o odwołaniu zajęć w placówkach oświatowych. Z analizy dokonanej przez GetHero wynika, że o ponad 30 proc. wzrosła liczba wyświetleń filmów oraz o niemal 17 proc. wydłużył się łączny czas ich oglądania. Zestawiając ze sobą analizowane okresy możemy również zaobserwować, że w przedziale od 16 do 22 marca zostało opublikowanych ok. 32 proc. filmów więcej. Aktualnie wśród contentu dostarczanego przez Youtuberów pojawiają się materiały, które oznaczone hashtagiem #zostajewdomu zachęcają młodzież do pozostania w domu w trakcie zagrożenia epidemicznego. Nie powinno być zaskoczeniem, że zmniejszyła się liczba filmów oglądanych za pomocą smartfona - tu różnica wyniosła 4 p.p.

GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.