Komunikaty PR

Jubileuszowy, 50. numer KUKBUK-a już w sprzedaży!

2021-07-02  |  17:00
Biuro prasowe

Wiosną magazyn KUKBUK zmienił się w sezonowy, książkowy kwartalnik. Do sprzedaży trafił właśnie drugi, letni numer w nowym formacie, który jest zarazem pięćdziesiątym wydaniem KUKBUK-a.  

Dziewięć lat pracy wydawnictwa to 50 numerów, ponad 3 tysiące przepisów przygotowanych przez blisko 100 szefów i szefowych kuchni i przetestowanych przez redakcję, około 300 autorek i autorów, przeszło 600 sesji, ponad 150 felietonów i trzy razy tyle odwiedzonych w poszukiwaniu inspiracji miejsc. A do tego 40 nagród i wyróżnień, jeden redizajn i jedna zmiana cyklu wydawniczego, niezliczone wspomnienia i tyleż planów i marzeń. 

„Dziewięć lat temu, gdy zaczynaliśmy naszą KUKBUK-ową przygodę, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś, w jej wyniku, mamy rzeszę wiernych i bardzo świadomych czytelniczek i czytelników, dla których nieustannie i z ogromną radością tworzymy pismo, które ma uwrażliwiać na kulturę kulinarną, zachęcać do spędzania czasu przy wspólnym stole i kształtować kulinarne gusta. Od pierwszego numeru mamy ten sam cel: zachęcać ludzi do prowadzenia świadomego stylu życia z jedzeniem w roli głównej” – opowiada o drodze, którą przebył KUKBUK, Daria Pawlewska, jego wydawczyni i redaktorka naczelna.

 

W jubileuszowym, wakacyjnym wydaniu KUKBUK-a czytelnik znajdzie ponad 50 letnich przepisów, ciekawe fragmenty nowych książek z dziedziny kultury kulinarnej, a także wiele artykułów poświęconych dizajnowi, antropologii, czy socjologii.

W części PRZESTRZEŃ przeczytacie m.in. o historii szkła i jego ikonicznych polskich twórcach, o perełce architektonicznej - pełnej roślin i zieleni restauracji Willmott’s Ghost w siedzibie firmy Amazon w Seattle, a także o rynku sztuki pod kątem nowych trendów (kryptoszyuka), i o wizji miast bez samochodów, którą kreśli antropolożka Marta Żakowska.

W części CIAŁO szefowa kuchni Marysia Przybyszewska proponuje szybkie, letnie dania na co dzień w wersji wegańskiej i udowadnia, że roślinne zamienniki mięsa można łatwo znaleźć w każdym sklepie, Beata Szmydki zdradza jak przygotować elegancki piknik, który zadowoli nawet najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne, a redakcja zabiera czytelników w kulinarną podróż do Meksyku.

W części UMYSŁ znajduje się rozmowa z trzema twórcami o zmysłowym odbiorze rzeczywistości. Choreografka Maria Stokłosa, architekt Jan Szeliga i reżyser dźwięku Tomasz Dukszta opowiadają o swoich sposobach rozumienia przestrzeni. Tomasz Stawiszyński pisze o magii i oporze w kontekście filozoficznym, a także o tym, jak te pojęcia przekładają się na nasze codzienne życie. A z tekstu etyka Dariusza Gzyry, czytelnik dowie się jak powinna wyglądać poprawna relacja człowieka i zwierząt, i dlaczego jako ludzie powinniśmy wyjść poza beztroskę jedzenia i zastanowić się nad konsekwencjami swoich wyborów konsumenckich. 

Kwartalnik KUKBUK Lato kosztuje 49 zł i można go kupić w e-sklepie na stronie KUKBUK.pl oraz w dobrych salonach prasowych, m.in. Empik, Inmedio, Relay.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.

Problemy społeczne

Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją

Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.