Komunikaty PR

Karolina Hytrek-Prosiecka gościem w Liceum Sióstr Nazaretanek

2023-11-22  |  09:00
Biuro prasowe

Karolina Hytrek-Prosiecka  spotkała się z licealistkami Szkoły Sióstr Nazaretanek w Warszawie.  Dziennikarka odwiedziła warszawską szkołę w ramach cyklu „Obywatelki Świata”. Podczas spotkania powiedziała m.in. o warsztacie pracy dziennikarza, swoim pierwszym reportażu czy o tym, jak w dobie ciągłych informacji radzić sobie z syndromem FOMO

Jak nie popaść w obsesję ciągłego sprawdzania informacji?

„Wyłączyć powiadomienia. Od tego bym zaczęła. Ja to zrobiłam i muszę powiedzieć, że mi to bardzo pomogło, następnie odinstalować aplikację. Jeśli mam poczucie przeciążenia to ja to robię i wówczas one są tylko na komputerze, a do komputera nie zaglądam tak często jak do smartphona i to jest punkt drugi. Punkt trzeci to jest znalezienie pasji poza mediami społecznościowymi. To jest pływanie, to jest pójście na golfa, to jest pójście do teatru, to jest pójście na balet. Ja np. jak miałam takie przeciążenie to w wieku 42 lat zaczęłam tańczyć balet. I dwie godziny wyjęte nie ma opcji, żeby spojrzeć do smartphona. Da się.

Ulubione momenty zawodu dziennikarza

No to były takie wywiady, które wiem, że się nie powtórzą i to nie były wywiady z celebrytami. Ale taki najciekawszy wywiad, który zrobiłam jako jedyna dziennikarka w Polsce, to był wywiad z Szefem Gazpromu.

Czy do zawodu dziennikarza można się przygotować?

Moim zdaniem jest bardzo ciężko przygotować się do tego zawodu. W ten zawód się po prostu wychodzi i życie weryfikuje, czy jesteś dobrym dziennikarzem, czy nie. Natomiast myślę, że taka ciekawość świata to jest fundament, zadawanie pytań innym, sobie.

„Ten zawód trzeba kochać”

Są osoby, które chcą pracować 8-16 i nie ma w tym nic złego. Taki mają sposób na życie. Cenią sobie Work Life Balance, natomiast dziennikarstwo to jest praca 24/7. Ten zawód trzeba kochać. W dziennikarstwie jest bardzo ciężko o Work Life Balance. Bardzo ciężko. Trzeba być ciągle na bieżąco.

* FOMO jest skrótem wyrażenia fear of missing out. Określa ono sytuację, w której osoba odczuwa przeraźliwy strach przed tym, że ominie ją jakaś ważna informacja i z tego powodu odczuwa potrzebę stałego monitorowania wydarzeń przy użyciu smartfona czy komputera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.