Komunikaty PR

Karolina Hytrek-Prosiecka gościem w Liceum Sióstr Nazaretanek

2023-11-22  |  09:00
Biuro prasowe

Karolina Hytrek-Prosiecka  spotkała się z licealistkami Szkoły Sióstr Nazaretanek w Warszawie.  Dziennikarka odwiedziła warszawską szkołę w ramach cyklu „Obywatelki Świata”. Podczas spotkania powiedziała m.in. o warsztacie pracy dziennikarza, swoim pierwszym reportażu czy o tym, jak w dobie ciągłych informacji radzić sobie z syndromem FOMO

Jak nie popaść w obsesję ciągłego sprawdzania informacji?

„Wyłączyć powiadomienia. Od tego bym zaczęła. Ja to zrobiłam i muszę powiedzieć, że mi to bardzo pomogło, następnie odinstalować aplikację. Jeśli mam poczucie przeciążenia to ja to robię i wówczas one są tylko na komputerze, a do komputera nie zaglądam tak często jak do smartphona i to jest punkt drugi. Punkt trzeci to jest znalezienie pasji poza mediami społecznościowymi. To jest pływanie, to jest pójście na golfa, to jest pójście do teatru, to jest pójście na balet. Ja np. jak miałam takie przeciążenie to w wieku 42 lat zaczęłam tańczyć balet. I dwie godziny wyjęte nie ma opcji, żeby spojrzeć do smartphona. Da się.

Ulubione momenty zawodu dziennikarza

No to były takie wywiady, które wiem, że się nie powtórzą i to nie były wywiady z celebrytami. Ale taki najciekawszy wywiad, który zrobiłam jako jedyna dziennikarka w Polsce, to był wywiad z Szefem Gazpromu.

Czy do zawodu dziennikarza można się przygotować?

Moim zdaniem jest bardzo ciężko przygotować się do tego zawodu. W ten zawód się po prostu wychodzi i życie weryfikuje, czy jesteś dobrym dziennikarzem, czy nie. Natomiast myślę, że taka ciekawość świata to jest fundament, zadawanie pytań innym, sobie.

„Ten zawód trzeba kochać”

Są osoby, które chcą pracować 8-16 i nie ma w tym nic złego. Taki mają sposób na życie. Cenią sobie Work Life Balance, natomiast dziennikarstwo to jest praca 24/7. Ten zawód trzeba kochać. W dziennikarstwie jest bardzo ciężko o Work Life Balance. Bardzo ciężko. Trzeba być ciągle na bieżąco.

* FOMO jest skrótem wyrażenia fear of missing out. Określa ono sytuację, w której osoba odczuwa przeraźliwy strach przed tym, że ominie ją jakaś ważna informacja i z tego powodu odczuwa potrzebę stałego monitorowania wydarzeń przy użyciu smartfona czy komputera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.