Karolina Hytrek-Prosiecka gościem w Liceum Sióstr Nazaretanek
Karolina Hytrek-Prosiecka spotkała się z licealistkami Szkoły Sióstr Nazaretanek w Warszawie. Dziennikarka odwiedziła warszawską szkołę w ramach cyklu „Obywatelki Świata”. Podczas spotkania powiedziała m.in. o warsztacie pracy dziennikarza, swoim pierwszym reportażu czy o tym, jak w dobie ciągłych informacji radzić sobie z syndromem FOMO
Jak nie popaść w obsesję ciągłego sprawdzania informacji?
„Wyłączyć powiadomienia. Od tego bym zaczęła. Ja to zrobiłam i muszę powiedzieć, że mi to bardzo pomogło, następnie odinstalować aplikację. Jeśli mam poczucie przeciążenia to ja to robię i wówczas one są tylko na komputerze, a do komputera nie zaglądam tak często jak do smartphona i to jest punkt drugi. Punkt trzeci to jest znalezienie pasji poza mediami społecznościowymi. To jest pływanie, to jest pójście na golfa, to jest pójście do teatru, to jest pójście na balet. Ja np. jak miałam takie przeciążenie to w wieku 42 lat zaczęłam tańczyć balet. I dwie godziny wyjęte nie ma opcji, żeby spojrzeć do smartphona. Da się.
Ulubione momenty zawodu dziennikarza
No to były takie wywiady, które wiem, że się nie powtórzą i to nie były wywiady z celebrytami. Ale taki najciekawszy wywiad, który zrobiłam jako jedyna dziennikarka w Polsce, to był wywiad z Szefem Gazpromu.
Czy do zawodu dziennikarza można się przygotować?
Moim zdaniem jest bardzo ciężko przygotować się do tego zawodu. W ten zawód się po prostu wychodzi i życie weryfikuje, czy jesteś dobrym dziennikarzem, czy nie. Natomiast myślę, że taka ciekawość świata to jest fundament, zadawanie pytań innym, sobie.
„Ten zawód trzeba kochać”
Są osoby, które chcą pracować 8-16 i nie ma w tym nic złego. Taki mają sposób na życie. Cenią sobie Work Life Balance, natomiast dziennikarstwo to jest praca 24/7. Ten zawód trzeba kochać. W dziennikarstwie jest bardzo ciężko o Work Life Balance. Bardzo ciężko. Trzeba być ciągle na bieżąco.
* FOMO jest skrótem wyrażenia fear of missing out. Określa ono sytuację, w której osoba odczuwa przeraźliwy strach przed tym, że ominie ją jakaś ważna informacja i z tego powodu odczuwa potrzebę stałego monitorowania wydarzeń przy użyciu smartfona czy komputera.

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.