Komunikaty PR

Karolina Hytrek-Prosiecka gościem w Liceum Sióstr Nazaretanek

2023-11-22  |  09:00
Biuro prasowe

Karolina Hytrek-Prosiecka  spotkała się z licealistkami Szkoły Sióstr Nazaretanek w Warszawie.  Dziennikarka odwiedziła warszawską szkołę w ramach cyklu „Obywatelki Świata”. Podczas spotkania powiedziała m.in. o warsztacie pracy dziennikarza, swoim pierwszym reportażu czy o tym, jak w dobie ciągłych informacji radzić sobie z syndromem FOMO

Jak nie popaść w obsesję ciągłego sprawdzania informacji?

„Wyłączyć powiadomienia. Od tego bym zaczęła. Ja to zrobiłam i muszę powiedzieć, że mi to bardzo pomogło, następnie odinstalować aplikację. Jeśli mam poczucie przeciążenia to ja to robię i wówczas one są tylko na komputerze, a do komputera nie zaglądam tak często jak do smartphona i to jest punkt drugi. Punkt trzeci to jest znalezienie pasji poza mediami społecznościowymi. To jest pływanie, to jest pójście na golfa, to jest pójście do teatru, to jest pójście na balet. Ja np. jak miałam takie przeciążenie to w wieku 42 lat zaczęłam tańczyć balet. I dwie godziny wyjęte nie ma opcji, żeby spojrzeć do smartphona. Da się.

Ulubione momenty zawodu dziennikarza

No to były takie wywiady, które wiem, że się nie powtórzą i to nie były wywiady z celebrytami. Ale taki najciekawszy wywiad, który zrobiłam jako jedyna dziennikarka w Polsce, to był wywiad z Szefem Gazpromu.

Czy do zawodu dziennikarza można się przygotować?

Moim zdaniem jest bardzo ciężko przygotować się do tego zawodu. W ten zawód się po prostu wychodzi i życie weryfikuje, czy jesteś dobrym dziennikarzem, czy nie. Natomiast myślę, że taka ciekawość świata to jest fundament, zadawanie pytań innym, sobie.

„Ten zawód trzeba kochać”

Są osoby, które chcą pracować 8-16 i nie ma w tym nic złego. Taki mają sposób na życie. Cenią sobie Work Life Balance, natomiast dziennikarstwo to jest praca 24/7. Ten zawód trzeba kochać. W dziennikarstwie jest bardzo ciężko o Work Life Balance. Bardzo ciężko. Trzeba być ciągle na bieżąco.

* FOMO jest skrótem wyrażenia fear of missing out. Określa ono sytuację, w której osoba odczuwa przeraźliwy strach przed tym, że ominie ją jakaś ważna informacja i z tego powodu odczuwa potrzebę stałego monitorowania wydarzeń przy użyciu smartfona czy komputera.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.