Komunikaty PR

Kolekcja Cielo e Terra w nowej odsłonie na targach Cersaie 2022 w Boloni

2022-09-27  |  13:30
Biuro prasowe

Cielo e Terra to kolekcja płyt wielkoformatowych, która swoją prapremierę miała w 2016, podczas wystawy „Dorota Koziara” w Muzeum Miejskim we Wrocławiu. Kuratorem wydarzenia był guru światowego designu Alessandro Mendini. Od tego czasu Cielo e Terra prezentowana była podczas wielu międzynarodowych eventów. Projektanci i architekci cenią ją za uniwersalność i oryginalność. Stonowane, idealnie dobrane kolory, są doskonałą bazą do tworzenia aranżacji. Dorota Koziara powraca z nowym kolorem oraz serią dekoracji, które zostały zaprezentowane na stoisku Grupy Tubądzin podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii.

Jedną z nowości uzupełniających kolekcję Cielo e Terra są płyty koloru zielonego, symbolizującego nadzieję. Odcień zieleni wybrany przez projektantkę łączy barwy ziemi i nieba dotychczas obecne w kolekcji.

- Inspiracją do stworzenia kolekcji była dla mnie przyroda, zwłaszcza ta z obszaru Europy Środkowej. Z moim zespołem zrobiliśmy także wiele zdjęć polskiego pejzażu, które następnie powiększyliśmy do piksela. Dzięki temu procesowi udało nam się uzyskać wypadkową kolorów, które w tym rejonie świata okazały się bardziej stonowane i delikatne niż np. w basenie Morza Śródziemnego. – wyjaśnia autorka kolekcji, Dorota Koziara, projektantka, architekt wnętrz, art dyrektor i kurator wystaw artystycznych, której studio znajduje się w Mediolanie.

Cielo e Terra sprawdzi się zarówno jako element wykończenia wnętrz w budynkach użyteczności publicznej, w tym na elewacjach, jak i w przestrzeniach prywatnych.

- Zaprojektowana przeze mnie kolekcja to płyty gresowe barwione w masie, które posiadają wysokie parametry techniczne. Zależało mi na ciepłym odbiorze materiału jakim jest zimna w dotyku ceramika. Taki efekt dają, moim zdaniem, powierzchnie głęboko matowe. – mówi projektantka.

Kolejną nowością są dekory wykonane na wielkoformatowych płytach, między innymi gradienty, w których pastelowe kolory przechodzą w biel lub mieszają się z innymi odcieniami.

- Do gładkich płyt chciałam dodać konceptualne rozwiązania, które dają wrażenie powiewu powietrza, oddechu w przestrzeni. Stąd gradienty, dla których bazą stały się kolory z kolekcji Cielo e Terra przechodzące do bieli - podobnie, jak dzieje się to, gdy patrzymy na niebo. W zależności od pogody czy pory dnia zmienia ono swoje barwy. Jest trochę jak w naturze, trochę jak na scenie w teatrze, gdzie światło miękko układa się na powierzchniach scenografii, tworząc iluzję przestrzeni i nieskończoności. Delikatna gra kolorem, przechodzącym z jednego w drugi, jest też dla mnie intrygującym zabiegiem optycznym, dzięki któremu elewacja budynku doskonale wkomponuje się w otaczającą ją naturę.- mówi projektantka.

Nowością są także dekoracje liniowe, w których zastosowano złoto i platynę. Pomyślane zostały w taki sposób, by w połączeniu z innymi kolorami płyt z kolekcji Cielo e Terra zapewniały efekt pełnej harmonii.

- Projektując dekoracje inspirowałam się skośnymi liniami, tak często występującymi w naturalnym krajobrazie. Trawy poruszające się pod wpływem wiatru czy rośliny unoszące się na powierzchni wody – to właśnie one stanowiły dla mnie punkt odniesienia. To dekoracja o bardzo subtelnym charakterze.- wyjaśnia Dorota Koziara.

Nowości w kolekcji Cielo e Terra zostały zaprezentowane podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii, przy stoisku C18-D19 w hali 16.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort Biuro prasowe
2024-08-29 | 11:00

Remont w rytmie “Satysfakcji” - kulisy powstawania kampanii marki Komfort

Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii “Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Innowacyjne reklamy zostały stworzone przy użyciu silnika Unreal
Media Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY
2024-07-29 | 09:00

Mastercard i McCANN Poland z główną nagrodą w konkursie miesięcznikaFAST COMPANY

Stworzona wspólnie przez Mastercard oraz McCANN Poland kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" zdobyła główną nagrodę Innovation by Design 2024
Media BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 01:00

Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu

Przez 3 dni na festiwalowej scenie wystąpiły znane i lubiane gwiazdy m.in. Kult, Karaś i Rogucki, Avi i Kwiat Jabłoni. Imprezie towarzyszył nocny pokaz mody Jacoba Buczyńskiego i pokaz mody historycznej. Dużym zainteresowaniem cieszyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.