Komunikaty PR

Kolekcja Cielo e Terra w nowej odsłonie na targach Cersaie 2022 w Boloni

2022-09-27  |  13:30
Biuro prasowe

Cielo e Terra to kolekcja płyt wielkoformatowych, która swoją prapremierę miała w 2016, podczas wystawy „Dorota Koziara” w Muzeum Miejskim we Wrocławiu. Kuratorem wydarzenia był guru światowego designu Alessandro Mendini. Od tego czasu Cielo e Terra prezentowana była podczas wielu międzynarodowych eventów. Projektanci i architekci cenią ją za uniwersalność i oryginalność. Stonowane, idealnie dobrane kolory, są doskonałą bazą do tworzenia aranżacji. Dorota Koziara powraca z nowym kolorem oraz serią dekoracji, które zostały zaprezentowane na stoisku Grupy Tubądzin podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii.

Jedną z nowości uzupełniających kolekcję Cielo e Terra są płyty koloru zielonego, symbolizującego nadzieję. Odcień zieleni wybrany przez projektantkę łączy barwy ziemi i nieba dotychczas obecne w kolekcji.

- Inspiracją do stworzenia kolekcji była dla mnie przyroda, zwłaszcza ta z obszaru Europy Środkowej. Z moim zespołem zrobiliśmy także wiele zdjęć polskiego pejzażu, które następnie powiększyliśmy do piksela. Dzięki temu procesowi udało nam się uzyskać wypadkową kolorów, które w tym rejonie świata okazały się bardziej stonowane i delikatne niż np. w basenie Morza Śródziemnego. – wyjaśnia autorka kolekcji, Dorota Koziara, projektantka, architekt wnętrz, art dyrektor i kurator wystaw artystycznych, której studio znajduje się w Mediolanie.

Cielo e Terra sprawdzi się zarówno jako element wykończenia wnętrz w budynkach użyteczności publicznej, w tym na elewacjach, jak i w przestrzeniach prywatnych.

- Zaprojektowana przeze mnie kolekcja to płyty gresowe barwione w masie, które posiadają wysokie parametry techniczne. Zależało mi na ciepłym odbiorze materiału jakim jest zimna w dotyku ceramika. Taki efekt dają, moim zdaniem, powierzchnie głęboko matowe. – mówi projektantka.

Kolejną nowością są dekory wykonane na wielkoformatowych płytach, między innymi gradienty, w których pastelowe kolory przechodzą w biel lub mieszają się z innymi odcieniami.

- Do gładkich płyt chciałam dodać konceptualne rozwiązania, które dają wrażenie powiewu powietrza, oddechu w przestrzeni. Stąd gradienty, dla których bazą stały się kolory z kolekcji Cielo e Terra przechodzące do bieli - podobnie, jak dzieje się to, gdy patrzymy na niebo. W zależności od pogody czy pory dnia zmienia ono swoje barwy. Jest trochę jak w naturze, trochę jak na scenie w teatrze, gdzie światło miękko układa się na powierzchniach scenografii, tworząc iluzję przestrzeni i nieskończoności. Delikatna gra kolorem, przechodzącym z jednego w drugi, jest też dla mnie intrygującym zabiegiem optycznym, dzięki któremu elewacja budynku doskonale wkomponuje się w otaczającą ją naturę.- mówi projektantka.

Nowością są także dekoracje liniowe, w których zastosowano złoto i platynę. Pomyślane zostały w taki sposób, by w połączeniu z innymi kolorami płyt z kolekcji Cielo e Terra zapewniały efekt pełnej harmonii.

- Projektując dekoracje inspirowałam się skośnymi liniami, tak często występującymi w naturalnym krajobrazie. Trawy poruszające się pod wpływem wiatru czy rośliny unoszące się na powierzchni wody – to właśnie one stanowiły dla mnie punkt odniesienia. To dekoracja o bardzo subtelnym charakterze.- wyjaśnia Dorota Koziara.

Nowości w kolekcji Cielo e Terra zostały zaprezentowane podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii, przy stoisku C18-D19 w hali 16.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.