Komunikaty PR

Kolekcja Cielo e Terra w nowej odsłonie na targach Cersaie 2022 w Boloni

2022-09-27  |  13:30
Biuro prasowe

Cielo e Terra to kolekcja płyt wielkoformatowych, która swoją prapremierę miała w 2016, podczas wystawy „Dorota Koziara” w Muzeum Miejskim we Wrocławiu. Kuratorem wydarzenia był guru światowego designu Alessandro Mendini. Od tego czasu Cielo e Terra prezentowana była podczas wielu międzynarodowych eventów. Projektanci i architekci cenią ją za uniwersalność i oryginalność. Stonowane, idealnie dobrane kolory, są doskonałą bazą do tworzenia aranżacji. Dorota Koziara powraca z nowym kolorem oraz serią dekoracji, które zostały zaprezentowane na stoisku Grupy Tubądzin podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii.

Jedną z nowości uzupełniających kolekcję Cielo e Terra są płyty koloru zielonego, symbolizującego nadzieję. Odcień zieleni wybrany przez projektantkę łączy barwy ziemi i nieba dotychczas obecne w kolekcji.

- Inspiracją do stworzenia kolekcji była dla mnie przyroda, zwłaszcza ta z obszaru Europy Środkowej. Z moim zespołem zrobiliśmy także wiele zdjęć polskiego pejzażu, które następnie powiększyliśmy do piksela. Dzięki temu procesowi udało nam się uzyskać wypadkową kolorów, które w tym rejonie świata okazały się bardziej stonowane i delikatne niż np. w basenie Morza Śródziemnego. – wyjaśnia autorka kolekcji, Dorota Koziara, projektantka, architekt wnętrz, art dyrektor i kurator wystaw artystycznych, której studio znajduje się w Mediolanie.

Cielo e Terra sprawdzi się zarówno jako element wykończenia wnętrz w budynkach użyteczności publicznej, w tym na elewacjach, jak i w przestrzeniach prywatnych.

- Zaprojektowana przeze mnie kolekcja to płyty gresowe barwione w masie, które posiadają wysokie parametry techniczne. Zależało mi na ciepłym odbiorze materiału jakim jest zimna w dotyku ceramika. Taki efekt dają, moim zdaniem, powierzchnie głęboko matowe. – mówi projektantka.

Kolejną nowością są dekory wykonane na wielkoformatowych płytach, między innymi gradienty, w których pastelowe kolory przechodzą w biel lub mieszają się z innymi odcieniami.

- Do gładkich płyt chciałam dodać konceptualne rozwiązania, które dają wrażenie powiewu powietrza, oddechu w przestrzeni. Stąd gradienty, dla których bazą stały się kolory z kolekcji Cielo e Terra przechodzące do bieli - podobnie, jak dzieje się to, gdy patrzymy na niebo. W zależności od pogody czy pory dnia zmienia ono swoje barwy. Jest trochę jak w naturze, trochę jak na scenie w teatrze, gdzie światło miękko układa się na powierzchniach scenografii, tworząc iluzję przestrzeni i nieskończoności. Delikatna gra kolorem, przechodzącym z jednego w drugi, jest też dla mnie intrygującym zabiegiem optycznym, dzięki któremu elewacja budynku doskonale wkomponuje się w otaczającą ją naturę.- mówi projektantka.

Nowością są także dekoracje liniowe, w których zastosowano złoto i platynę. Pomyślane zostały w taki sposób, by w połączeniu z innymi kolorami płyt z kolekcji Cielo e Terra zapewniały efekt pełnej harmonii.

- Projektując dekoracje inspirowałam się skośnymi liniami, tak często występującymi w naturalnym krajobrazie. Trawy poruszające się pod wpływem wiatru czy rośliny unoszące się na powierzchni wody – to właśnie one stanowiły dla mnie punkt odniesienia. To dekoracja o bardzo subtelnym charakterze.- wyjaśnia Dorota Koziara.

Nowości w kolekcji Cielo e Terra zostały zaprezentowane podczas targów Cersaie 2022 w Bolonii, przy stoisku C18-D19 w hali 16.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.