Mastercard i McCANN Poland z pierwszym Black Pencil w historii polskiej reklamy
Mastercard i McCANN Poland osiągnęły historyczny sukces na gali D&AD Awards 2024, zdobywając najwyższe wyróżnienie – Black Pencil – za kampanię "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle". Jest to pierwszy Black Pencil w historii polskiej reklamy i branży marketingu, który potwierdza wyjątkowość tej licznie nagradzanej kampanii oraz globalne uznanie dla tego projektu.
Black Pencil to najważniejsza nagroda w świecie designu i reklamy przyznawana przez D&AD Awards od 1962 roku. Otrzymanie jej to ogromne wyróżnienie, które jest równoznaczne z opracowaniem i wdrożeniem kampanii cechującej się najwyższym poziomem kreatywności i innowacyjności w branży reklamowej i marketingowej. Nagroda Black Pencil dla Mastercard i McCANN Poland za "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" to osiągnięcie, które stawia polską kampanię na czele światowej elity kreatywnej.
„Jestem bardzo dumny, że kampania Gdzie Zamieszkać zdobywa tak wyjątkowe uznanie na globalną skalę. To pokazuje jak unikalna i inspirująca dla innych krajów jest solidarność pomiędzy Polakami a obywatelami Ukrainy. Rozpoznawalna na całym świecie kampania jest potwierdzeniem, że podejście, którym kierujemy się w Mastercard w Polsce - data for good przynosi efekty, realnie pomaga osobom w potrzebie. Nie ustajemy w wysiłkach mających na celu wsparcie włączenia finansowego osób zagrożonych wykluczeniem. Nie jest to nasza ostatnia kampania w tym obszarze.” – powiedział Jerzy Hołub, Dyrektor Marketingu na Polskę, Czechy i Słowację Mastercard Europe.
W ramach nagród D&AD Pencils 2024 kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" znalazła się jeszcze na ośmiu shortlistach w kategoriach: Experiential / Community Activations / 2024, Digital & Social / Integrated, Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital, Direct / Products & Services, Impact / Initiative, Impact / Local Solution oraz PR / Digital & Social. Podczas wczorajszej gali D&AD. Poza nagrodą główną – Black Pencil, z ośmiu nominacji kampania otrzymała dodatkowo: Graphite Pencil w kategorii Direct / Products & Services oraz trzy Wood Pencil w kategoriach: Digital & Social / Use of Data, Direct / Digital oraz PR / Digital & Social.
„Ta wygrana niezaprzeczalnie ugruntowuje pozycję kampanii Gdzie Zamieszkać jako najliczniej nagrodzonej na czołowych, światowych festiwalach w historii naszej branży kreatywnej, reklamowej i marketingowej. Jest to wielki powód do dumy i radości. Kolejna tak ważna nagroda udowadnia, że dzięki właściwie dobranemu gronu utalentowanych profesjonalistów, świetnej współpracy zespołów i działaniu spójnym z DNA marki Mastercard, można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata. Co nam to przynosi? Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności.” - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Kampania "Gdzie Zamieszkać"/"Where to Settle" została stworzona jako odpowiedź na kryzys uchodźczy wywołany inwazją Rosji na Ukrainę. Jej celem jest wsparcie uchodźców, oferując im platformę ułatwiającą znalezienie bezpiecznego miejsca zamieszkania, także poza największymi miastami w Polsce. Platforma dostarcza informacji na temat uśrednionych kosztów życia oraz przybliżonych wynagrodzeń w różnych regionach Polski, a także umożliwia wyszukiwanie ofert pracy i wynajmu mieszkania.
Marketingowy sukces kampanii "Where to Settle" otwiera nowe możliwości dla Mastercard i McCANN Poland. Plany dalszego rozwoju platformy obejmują wdrożenie narzędzia na kolejnych rynkach, co ma szanse przełożyć się na wsparcie uchodźców na całym świecie. Projekt stanowi przykład, jak nowoczesne technologie i kreatywne podejście mogą przyczynić się do rozwiązywania globalnych problemów społecznych.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.