McCANN z kampanią dla platformy GdzieZamieszkac.com
McCANN realizuje dla marki Mastercard kampanię marketingową platformy GdzieZamieszkac.com pomagającej obywatelom Ukrainy w świadomym wybraniu miejsca do życia w Polsce. McCANN, poza współtworzeniem samego narzędzia GdzieZamieszkac.com, odpowiada również za przygotowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, komunikację display oraz działania w social mediach.
Dzięki platformie GdzieZamieszkac.com udostępnionej przez Mastercard, wieloletniego klienta McCANN, przybyli do naszego kraju obywatele Ukrainy mogą poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla nich lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.
McCANN, w ramach współpracy z Mastercard, jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com, jednocześnie odpowiadając za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii.
„To nie sprint, to maraton” – po uświadomieniu sobie, co tak naprawdę oznaczają te słowa w nowej, wojennej rzeczywistości, wspólnie z Mastercard zaczęliśmy zastanawiać się, jak pomóc obywatelom Ukrainy odnaleźć się w niej. Wyrwani z codzienności, zmuszeni są szukać nowego, bezpiecznego miejsca do życia w Polsce. Idealnie, gdyby mogli świadomie podjąć decyzję, gdzie chcieliby zatrzymać się na dłużej. Z pomocą przychodzi narzędzie GdzieZamieszkac.com, napędzane danymi Mastercard, które odpowiada na realną i pilną potrzebę w bardzo trudnym momencie ich życia. – powiedziała Małgorzata Tereszczenko, Co-Managing Director & Client Management Lead.
W ramach projektu przygotowano materiały skierowane do obywateli ukraińskich, przyjeżdzających do naszego kraju, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom. Treści powstały zarówno w języku ukraińskim, jak i polskim, ale zawierały inne przekazy. Ukraińcy byli informowani przede wszystkim o samym narzędziu, natomiast komunikacja skierowana do Polaków miała na celu zachęcenie do podzielenia się informacją o istnieniu tego narzędzia ze znajomymi narodowości ukraińskiej, którzy ostatnio przybyli do Polski. W ramach kampanii w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przygotowano różne formaty statyczne (m.in. posty, karuzele, stories) oraz animowane (video link ad, story video). Wykorzystano również funkcjonujące grupy na Facebooku o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy, gdzie umieszczane były posty w dwóch językach na temat platformy GdzieZamieszkac.com.
Partnerem akcji został Ukraiński Dom, który miał znaczny wpływ na rozwój strony, co przyczyniło się do zwiększenia jej użyteczności dla społeczności ukraińskiej. Organizacja na bieżąco również informuje o narzędziu na swojej infolinii.
Nasze kreatywne podejście w połączeniu z odpowiedzialnym wykorzystaniem analizy danych Mastercard daje nam ogromne możliwości, aby tworzyć niesamowite pomysły kreatywne, które jednocześnie przynoszą realnie potrzebne rozwiązania. Wszystkie osoby w zespole projektowym McCANN bardzo mocno zaangażowały się w ten projekt, rozumiejąc potrzebę długofalowej pomocy dla ukraińskich uchodźców oraz mądrego, odpowiedzialnego wsparcia. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director.
Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Choć platforma powstała z myślą o uchodźcach, to w przyszłości może stanowić bazę wiedzy również dla innych osób poszukujących nowego miejsca zamieszkania.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień
Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Moda
Piotr Zelt: Nie latam po sklepach i nie zawalam sobie szafy jakimiś niepotrzebnymi ciuchami. Mam sporo ubrań, które mają po 20 lat, i cały czas je noszę

Aktor zaznacza, że jego garderoba jest skromna, ale zawiera dobre jakościowo ubrania, które choć były kupione nawet dwie dekady temu, wciąż wyglądają jak nowe. Jego zdaniem nie warto ulegać sezonowym trendom i gromadzić w szafie wielu rzeczy, które modne są zaledwie kilka miesięcy. Zamiast tego lepiej zainwestować w ponadczasowe kurtki, marynarki czy buty z dobrych materiałów i dbać o nie tak, by posłużyły jak najdłużej.