Komunikaty PR

McCANN z kampanią dla platformy GdzieZamieszkac.com

2022-07-21  |  10:00
Biuro prasowe

McCANN realizuje dla marki Mastercard kampanię marketingową platformy GdzieZamieszkac.com pomagającej obywatelom Ukrainy w świadomym wybraniu miejsca do życia w Polsce. McCANN, poza współtworzeniem samego narzędzia GdzieZamieszkac.com, odpowiada również za przygotowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, komunikację display oraz działania w social mediach.

Dzięki platformie GdzieZamieszkac.com udostępnionej przez Mastercard, wieloletniego klienta McCANN, przybyli do naszego kraju obywatele Ukrainy mogą poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla nich lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.

McCANN, w ramach współpracy z Mastercard, jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com, jednocześnie odpowiadając za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii.

„To nie sprint, to maraton” – po uświadomieniu sobie, co tak naprawdę oznaczają te słowa w nowej, wojennej rzeczywistości, wspólnie z Mastercard zaczęliśmy zastanawiać się, jak pomóc obywatelom Ukrainy odnaleźć się w niej. Wyrwani z codzienności, zmuszeni są szukać nowego, bezpiecznego miejsca do życia w Polsce. Idealnie, gdyby mogli świadomie podjąć decyzję, gdzie chcieliby zatrzymać się na dłużej. Z pomocą przychodzi narzędzie GdzieZamieszkac.com, napędzane danymi Mastercard, które odpowiada na realną i pilną potrzebę w bardzo trudnym momencie ich życia. – powiedziała Małgorzata Tereszczenko, Co-Managing Director & Client Management Lead.

W ramach projektu przygotowano materiały skierowane do obywateli ukraińskich, przyjeżdzających do naszego kraju, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom. Treści powstały zarówno w języku ukraińskim, jak i polskim, ale zawierały inne przekazy. Ukraińcy byli informowani przede wszystkim o samym narzędziu, natomiast komunikacja skierowana do Polaków miała na celu zachęcenie do podzielenia się informacją o istnieniu tego narzędzia ze znajomymi narodowości ukraińskiej, którzy ostatnio przybyli do Polski. W ramach kampanii w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przygotowano różne formaty statyczne (m.in. posty, karuzele, stories) oraz animowane (video link ad, story video). Wykorzystano również funkcjonujące grupy na Facebooku o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy, gdzie umieszczane były posty w dwóch językach na temat platformy GdzieZamieszkac.com.

Partnerem akcji został Ukraiński Dom, który miał znaczny wpływ na rozwój strony, co przyczyniło się do zwiększenia jej użyteczności dla społeczności ukraińskiej. Organizacja na bieżąco również informuje o narzędziu na swojej infolinii.

Nasze kreatywne podejście w połączeniu z odpowiedzialnym wykorzystaniem analizy danych Mastercard daje nam ogromne możliwości, aby tworzyć niesamowite pomysły kreatywne, które jednocześnie przynoszą realnie potrzebne rozwiązania. Wszystkie osoby w zespole projektowym McCANN bardzo mocno zaangażowały się w ten projekt, rozumiejąc potrzebę długofalowej pomocy dla ukraińskich uchodźców oraz mądrego, odpowiedzialnego wsparcia. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director.

Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Choć platforma powstała z myślą o uchodźcach, to w przyszłości może stanowić bazę wiedzy również dla innych osób poszukujących nowego miejsca zamieszkania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.