Komunikaty PR

Niezwykła podróż – ewolucja technologiczna telewizorów

2022-06-21  |  12:00
Biuro prasowe

 

W tym roku TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound, obchodzi 10-lecie działalności. TP Vision produkuje telewizory Philips, a także produkty audio na licencji marki Philips. I choć telewizor to wciąż głównie ekran, to dla współczesnych konsumentów jego funkcjonalność jest dziś zupełnie inna niż kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu.

 

Pandemia COVID-19 znacząco zmieniła światową konsumpcję. Handel elektroniczny odnotował ogromny wzrost, a TP Vision z powodzeniem dostosowało swój łańcuch dostaw do obsługi zakupów internetowych. Telewizor stał się centralnym miejscem udostępniania treści, co w dobie zmieniających się potrzeb i zachowań konsumentów, daje coraz więcej możliwości.

 

W ciągu ostatnich 10 lat wiele się wydarzyło. Jednym z głównych czynników, które miały na to wpływ byli nasi klienci. Dlatego w ciągu ostatniej dekady skupiliśmy się głównie na jakości obrazu i dźwięku oraz wzornictwie. Nasz „silnik graficzny” był nagradzany przez 40 lat z rzędu. Wprowadziliśmy również innowacje w dziedzinie oprogramowania: zintegrowaliśmy sztuczną inteligencję, która automatycznie dostosowuje ustawienia w zależności od odtwarzanych treści – mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Telewizja stała się centralnym ośrodkiem dla treści

Około 70 lat temu, kiedy firma Philips rozpoczęła eksperymentalne nadawanie programów, telewizor był centralnym punktem w domu, w którym ludzie gromadzili się, aby oglądać telewizję. Teraz, 70 lat później, telewizor pełni tę samą funkcję. W ciągu ostatnich 10 lat zmieniła się jednak jego rola. Przez lata telewizor służył wyłącznie do oglądania telewizji tradycyjnej, linearnej. Dziś oglądamy treści w znacznie większym stopniu "na żądanie".

 

Badanie przeprowadzone w lipcu 2020 roku przez SpotX i Statista wykazało, że 86% osób posiadających CTV w wieku 18-24 lat i 90% osób w wieku 25-34 lat oglądało treści inne niż telewizja linearna kilka razy w tygodniu lub codziennie. Miejsce to zajęły serwisy streamingowe, które produkują też własne seriale i filmy. Widzimy również, że telewizor jest wykorzystywany do udostępniania treści takich jak filmy (YouTube) i muzyka (Spotify).

 

Rozrywka i łączność stają się coraz ważniejsze. Ludzie chcą mieć możliwość przesyłania filmów bezpośrednio z telefonu do telewizora. Oczekują też możliwości strumieniowego przesyłania obrazów z kamery bezpieczeństwa lub dzwonka do drzwi. Urządzenia inteligentnego domu, takie jak oświetlenie, są ze sobą połączone (np. połączenie lamp Hue z Ambilight). Ponadto następuje szybki rozwój asystentów mowy. Innymi słowy: telewizor staje się coraz bardziej centralnym węzłem w rodzinnym gospodarstwie domowym.

 

Rewolucja technologiczna

Niezmienną popularnością cieszą się telewizory z dynamicznym oświetleniem Amblilight. Marka Philips ma wyłączność na to rozwiązanie – nie znajdziemy go w modelach produkowanych przez inne firmy. System Amblilight sprawia, że obraz nie jest hamowany przez granice wyznaczane przez ramkę ekranu. Inteligentne diody LED umieszczone z tyłu telewizora sprawiają, że na ścianie wyświetlana jest kolorowa poświata, dostosowywana przez urządzenie w czasie rzeczywistym do odtwarzanych treści. Daje to wrażenie wylewania się obrazu poza ekran.

 

Działanie Philips Ambilight polega na tym, że wbudowane algorytmy dokonują analizy obrazu wyświetlanego na ekranie, typują dominujące barwy i przekazują poszczególnym diodom, które są zainstalowane z tyłu telewizora, informacje o tym, na jaki kolor i z jaką intensywnością powinny się zaświecić. Widz może poczuć się niczym bohater oglądanego właśnie filmu, a w trakcie grania na konsoli odnieść wrażenie, że fabuła gry wideo wychodzi poza ramy ekranu.

 

Święty Graal - OLED

Kolejną bitwą, która rozgorzała 10 lat temu, była ta o ekrany OLED. Dużą zaletą OLED jest to, że czerń jest prawdziwa, ponieważ piksele są wyłączone - nie emitują światła. Dlatego, w przeciwieństwie do innych ówczesnych technologii, takich jak telewizory LCD i (Edge) LED, w których tło jest zawsze włączone, współczynniki kontrastu zostały podniesione do najwyższego możliwego poziomu. OLED stał się dla konsumentów Świętym Graalem wśród telewizorów.

 

Udoskonalony LED

Ale to nie był koniec telewizorów LED. Ogromna zaleta telewizorów LED - wysoka jasność - skłoniła producentów do doskonalenia tej technologii. Z czasem opracowano na przykład techniki takie jak Q-LED, które musiały konkurować z OLED-ami wysokim kontrastem kolorów. Obecnie pojawiła się nowa technika o nazwie MINI-LED, w której podświetlenie jest 40-krotnie mniejsze niż w przypadku zwykłych diod LED. Dzięki temu można przyciemnić więcej stref (tzw. local dimming) i uzyskać wyższy kontrakt przy zachowaniu wysokiej jasności.

 

- Zwiększona częstotliwość odświeżania, coś, co już wcześniej widzieliśmy w monitorach, zaczęła odgrywać większą rolę w telewizorach. Z jednej strony wynika to z faktu, że konsumuje się coraz więcej treści o wyższej częstotliwości odświeżania - więcej obrazów na sekundę, a z drugiej - z rosnącej popularności gier na telewizorach – dodaje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Telewizory stały się też o wiele inteligentniejsze. Oprogramowanie zaczęło odgrywać większą rolę zarówno w jakości obrazu, jak i w obsłudze, a różne źródła treści mają swoje własne aplikacje.

 

Dźwięk i obraz są ze sobą nierozerwalnie związane

Oprócz telewizji TP Vision poczyniło ogromne postępy w dziedzinie audio. Kamieniem milowym okazała się współpraca z firmą Bowers & Wilkins, która zapewniła mocną pozycję w segmencie premium. Dlatego też firma cały czas pracuje nad integracją doskonałego dźwięku z telewizją. Co ciekawe, jak wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision przez PanelWizard Direct, jakość dźwięku jest drugim czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie telewizora. Wzajemne przenikanie się tych dwóch elementów nie oznacza jedynie technicznego połączenia z telewizorem, ale także jego wygląd. Zrównoważony rozwój w zakresie materiałów ma tu pierwszorzędne znaczenie i będzie coraz ważniejszy.

 

- Jakość obrazu nadal jest ważna, ale biorąc pod uwagę, że rozwój ten jest już na zaawansowanym etapie, dalsze możliwości widzimy głównie w dziedzinie dźwięku i zrównoważonego rozwoju. Ponieważ wraz z dobrym obrazem potrzebny jest dobry dźwięk, aby zapewnić pełne wrażenia – podsumowuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

„Zielona” przyszłość

Z trendów ostatnich 10 lat wynika, że sukcesy w rozwoju telewizorów są ukierunkowane na treści, które konsumujemy. Coraz ważniejsze są też kwestie związane ze środowiskiem naturalnym – chętniej wybieramy telewizory zużywające mniej energii, z wyższą, „zieloną” etykietą energetyczną. Połowa respondentów badania przeprowadzonego dla TP Vision jest skłonna zapłacić więcej za telewizor, który jest bardziej przyjazny dla środowiska. Dla 70 proc. ważne jest, aby do produkcji telewizora wykorzystane zostały materiały z recyklingu.

 

 

 

 

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe Biuro prasowe
2024-12-12 | 09:00

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

Kampania McCANN Poland dla Mastercard „Where To Settle” została nagrodzona srebrną statuetką w kategorii „Positive Change: Social Good – Brands” podczas gali
Media „LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
2024-12-11 | 15:10

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Czy można połączyć świat innowacyjnych technologii z kreatywnością klocków LEGO? Już 15 grudnia sprawdzimy, jak WIŚNIOWSKI i LEGO Masters zmieniają wyobraźnię w
Media Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
2024-12-02 | 11:10

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną

W nowej kampanii świątecznej Pepsi, opatrzonej hasłem o podwójnym znaczeniu „Pssst, poświętuj trochę”, marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.