Pierwsze takie wydanie w Polsce. Historyczny numer „Food Service” już na rynku!
Wczoraj miała miejsce premiera wyjątkowego wydania magazynu „Food Service”, które – z okazji wegańskiego miesiąca Veganuary przypadającego na styczeń – jest w całości poświęcone kuchni bezmięsnej. Numer został przygotowany przy współpracy z kampanią RoślinnieJemy oferującą profesjonalne wsparcie dla firm i restauracji w rozwoju oraz promocji roślinnych dań i produktów.
Bohaterami okładki są ambasadorowie projektu Chefs For Change działającego na rzecz propagowania idei roślinnego jedzenia w restauracjach, barach, stołówkach i na polskich stołach: Dominika Targosz, Natalia Stachowska, Laura Monti, Tadeusz Müller oraz Krzysztof Konieczny. Autorką zdjęcia okładkowego jest redaktor naczelna „Food Service” – Agata Godlewska.
Dlaczego prestiżowy miesięcznik HoReCa wspierający wszystkie „odmiany” polskiej gastronomii zdecydował się na tak odważny krok?
- Roślinna rewolucja dzieje się na naszych oczach. Trudno zignorować ten fakt, bo tendencja dotyczy nie tylko wyboru diety, ale także stylu życia, zakupów oraz ogólnoświatowych zmian gospodarczych i klimatycznych. Temat jest złożony i nie podejmujemy się jego szczegółowej analizy. Ale to, co pragnęliśmy w „Food Service” zrealizować, to przyjrzeć się, w jakim stopniu z weganizmem zaprzyjaźniona jest branża gastronomiczna. Czy przed kucharzami stoją nowe wyzwania? Z jakiej oferty mogą dziś skorzystać? - podkreśla w słowie wstępnym Agata Godlewska, redaktor naczelna „Food Service”.
Historyczny 211 numer magazynu obfituje w ciekawe treści, m.in. inspirujący wywiad z jednym z najbardziej rozpoznawalnych kucharzy w Polsce – Robertem Makłowiczem. Ponadto, czytelnicy dowiedzą się, jak gotować bez grama mięsa, ale ze smakiem, poznają wegańskie alkohole i roślinne zamienniki tradycyjnych produktów. Historia wegańskiej kuchni w Polsce została przedstawiona na osi czasu obrazującej wydarzenia, które miały wpływ na kształt „roślinnej rewolucji” na polskich stołach. Wydanie wzbogacono także o praktyczne porady z zakresu marketingu i biznesu.
Magazyn można kupić w wybranych salonach Empik oraz w e-sklepie wydawnictwa VFP Communications na stronie: www.sklep.media.com.pl. Wydanie można też pobrać za pośrednictwem aplikacji Google Play i AppStore.
Ponad ćwierć wieku na rynku
Pierwszy numer „Food Service” ukazał się w 1994 roku, czyli 27 lat temu. W tym okresie branża HoReCa przeszła ogromną metamorfozę. Ostatnie lata pandemii zmusiły pracowników sektorów usługowych do przystosowania się do postępującej digitalizacji społeczeństwa i działania na zmniejszonych przez obostrzenia „obrotach”. Polska gastronomia wymagała w tym czasie szczególnego wsparcia. Redakcja magazynu „Food Service” i siostrzanego portalu Ouichef.pl podjęła wyzwanie. Dedykowane treści z poradami od prawników, agencji marketingowych oraz darmowe wydania magazynów dla czytelników w czasie lockdownów to dodatkowa praca, która została doceniona przez branżę. W czerwcu tego roku magazyn „Food Service” oraz portal Ouichef.pl zostały nagrodzone prestiżowym tytułem AIG Prix Multimedia 2020 za wyjątkowe zasługi w promocji dobrego gustu i etyki w zawodzie szefa kuchni. Tytuły AIG Prix Multimedia przyznaje Międzynarodowa Akademia Gastronomiczna z siedzibą w Paryżu na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Warto zaznaczyć, że „Food Service” & Ouichef.pl jest jedynym wydawnictwem branżowym, które otrzymało nagrodę główną Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej za swój wkład w promocję polskiej gastronomii.
Więcej informacji: www.ouichef.pl
„Food Service” to wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli restauracji oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych i hoteli. Zawiera tematy z zakresu ekonomii, prawa, marketingu i zarządzania, informuje o wydarzeniach w kraju i za granicą, przedstawia zmiany oraz trendy w branży gastronomicznej.
Wydawcą miesięczników: „Handel”, „Media Marketing Polska” i „Food Service” oraz serwisów internetowych: HandelExtra, MMPOnline oraz Food Service/Ouichef.pl jest VFP Communications LTD (część niemieckiego koncernu Deutcher Fachverlag Media Group – jednego z największych niezależnych wydawców specjalistycznych w Europie); dostarcza profesjonalnych informacji osobom decyzyjnym z trzech segmentów rynku B2B: media, FMCG, HoReCa. VFP Communications jest też organizatorem branżowych konkursów reklamowych, m.in. Golden Arrow, Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych oraz Kreatura, jak również plebiscytu poświęconego branży FMCG - Hit Handlu.
Grupa Tubądzin na Open Hair Festival w Sieradzu
![„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”](/files/_uploaded/glownekonf_1195468387,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”
![Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS](/files/_uploaded/glownekonf_20710510,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Ochrona środowiska
![](/files/1922771799/fleming-otoczenie-2-foto-1-ram,w_274,r_png,_small.png)
Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew
Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.
Gwiazdy
Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem
![](/files/1922771799/191-herbus-joga-foto,w_133,_small.jpg)
Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.