Pierwsze takie wydanie w Polsce. Historyczny numer „Food Service” już na rynku!
Wczoraj miała miejsce premiera wyjątkowego wydania magazynu „Food Service”, które – z okazji wegańskiego miesiąca Veganuary przypadającego na styczeń – jest w całości poświęcone kuchni bezmięsnej. Numer został przygotowany przy współpracy z kampanią RoślinnieJemy oferującą profesjonalne wsparcie dla firm i restauracji w rozwoju oraz promocji roślinnych dań i produktów.
Bohaterami okładki są ambasadorowie projektu Chefs For Change działającego na rzecz propagowania idei roślinnego jedzenia w restauracjach, barach, stołówkach i na polskich stołach: Dominika Targosz, Natalia Stachowska, Laura Monti, Tadeusz Müller oraz Krzysztof Konieczny. Autorką zdjęcia okładkowego jest redaktor naczelna „Food Service” – Agata Godlewska.
Dlaczego prestiżowy miesięcznik HoReCa wspierający wszystkie „odmiany” polskiej gastronomii zdecydował się na tak odważny krok?
- Roślinna rewolucja dzieje się na naszych oczach. Trudno zignorować ten fakt, bo tendencja dotyczy nie tylko wyboru diety, ale także stylu życia, zakupów oraz ogólnoświatowych zmian gospodarczych i klimatycznych. Temat jest złożony i nie podejmujemy się jego szczegółowej analizy. Ale to, co pragnęliśmy w „Food Service” zrealizować, to przyjrzeć się, w jakim stopniu z weganizmem zaprzyjaźniona jest branża gastronomiczna. Czy przed kucharzami stoją nowe wyzwania? Z jakiej oferty mogą dziś skorzystać? - podkreśla w słowie wstępnym Agata Godlewska, redaktor naczelna „Food Service”.
Historyczny 211 numer magazynu obfituje w ciekawe treści, m.in. inspirujący wywiad z jednym z najbardziej rozpoznawalnych kucharzy w Polsce – Robertem Makłowiczem. Ponadto, czytelnicy dowiedzą się, jak gotować bez grama mięsa, ale ze smakiem, poznają wegańskie alkohole i roślinne zamienniki tradycyjnych produktów. Historia wegańskiej kuchni w Polsce została przedstawiona na osi czasu obrazującej wydarzenia, które miały wpływ na kształt „roślinnej rewolucji” na polskich stołach. Wydanie wzbogacono także o praktyczne porady z zakresu marketingu i biznesu.
Magazyn można kupić w wybranych salonach Empik oraz w e-sklepie wydawnictwa VFP Communications na stronie: www.sklep.media.com.pl. Wydanie można też pobrać za pośrednictwem aplikacji Google Play i AppStore.
Ponad ćwierć wieku na rynku
Pierwszy numer „Food Service” ukazał się w 1994 roku, czyli 27 lat temu. W tym okresie branża HoReCa przeszła ogromną metamorfozę. Ostatnie lata pandemii zmusiły pracowników sektorów usługowych do przystosowania się do postępującej digitalizacji społeczeństwa i działania na zmniejszonych przez obostrzenia „obrotach”. Polska gastronomia wymagała w tym czasie szczególnego wsparcia. Redakcja magazynu „Food Service” i siostrzanego portalu Ouichef.pl podjęła wyzwanie. Dedykowane treści z poradami od prawników, agencji marketingowych oraz darmowe wydania magazynów dla czytelników w czasie lockdownów to dodatkowa praca, która została doceniona przez branżę. W czerwcu tego roku magazyn „Food Service” oraz portal Ouichef.pl zostały nagrodzone prestiżowym tytułem AIG Prix Multimedia 2020 za wyjątkowe zasługi w promocji dobrego gustu i etyki w zawodzie szefa kuchni. Tytuły AIG Prix Multimedia przyznaje Międzynarodowa Akademia Gastronomiczna z siedzibą w Paryżu na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Warto zaznaczyć, że „Food Service” & Ouichef.pl jest jedynym wydawnictwem branżowym, które otrzymało nagrodę główną Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej za swój wkład w promocję polskiej gastronomii.
Więcej informacji: www.ouichef.pl
„Food Service” to wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli restauracji oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych i hoteli. Zawiera tematy z zakresu ekonomii, prawa, marketingu i zarządzania, informuje o wydarzeniach w kraju i za granicą, przedstawia zmiany oraz trendy w branży gastronomicznej.
Wydawcą miesięczników: „Handel”, „Media Marketing Polska” i „Food Service” oraz serwisów internetowych: HandelExtra, MMPOnline oraz Food Service/Ouichef.pl jest VFP Communications LTD (część niemieckiego koncernu Deutcher Fachverlag Media Group – jednego z największych niezależnych wydawców specjalistycznych w Europie); dostarcza profesjonalnych informacji osobom decyzyjnym z trzech segmentów rynku B2B: media, FMCG, HoReCa. VFP Communications jest też organizatorem branżowych konkursów reklamowych, m.in. Golden Arrow, Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych oraz Kreatura, jak również plebiscytu poświęconego branży FMCG - Hit Handlu.

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI

Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.