Pierwsze takie wydanie w Polsce. Historyczny numer „Food Service” już na rynku!
Wczoraj miała miejsce premiera wyjątkowego wydania magazynu „Food Service”, które – z okazji wegańskiego miesiąca Veganuary przypadającego na styczeń – jest w całości poświęcone kuchni bezmięsnej. Numer został przygotowany przy współpracy z kampanią RoślinnieJemy oferującą profesjonalne wsparcie dla firm i restauracji w rozwoju oraz promocji roślinnych dań i produktów.
Bohaterami okładki są ambasadorowie projektu Chefs For Change działającego na rzecz propagowania idei roślinnego jedzenia w restauracjach, barach, stołówkach i na polskich stołach: Dominika Targosz, Natalia Stachowska, Laura Monti, Tadeusz Müller oraz Krzysztof Konieczny. Autorką zdjęcia okładkowego jest redaktor naczelna „Food Service” – Agata Godlewska.
Dlaczego prestiżowy miesięcznik HoReCa wspierający wszystkie „odmiany” polskiej gastronomii zdecydował się na tak odważny krok?
- Roślinna rewolucja dzieje się na naszych oczach. Trudno zignorować ten fakt, bo tendencja dotyczy nie tylko wyboru diety, ale także stylu życia, zakupów oraz ogólnoświatowych zmian gospodarczych i klimatycznych. Temat jest złożony i nie podejmujemy się jego szczegółowej analizy. Ale to, co pragnęliśmy w „Food Service” zrealizować, to przyjrzeć się, w jakim stopniu z weganizmem zaprzyjaźniona jest branża gastronomiczna. Czy przed kucharzami stoją nowe wyzwania? Z jakiej oferty mogą dziś skorzystać? - podkreśla w słowie wstępnym Agata Godlewska, redaktor naczelna „Food Service”.
Historyczny 211 numer magazynu obfituje w ciekawe treści, m.in. inspirujący wywiad z jednym z najbardziej rozpoznawalnych kucharzy w Polsce – Robertem Makłowiczem. Ponadto, czytelnicy dowiedzą się, jak gotować bez grama mięsa, ale ze smakiem, poznają wegańskie alkohole i roślinne zamienniki tradycyjnych produktów. Historia wegańskiej kuchni w Polsce została przedstawiona na osi czasu obrazującej wydarzenia, które miały wpływ na kształt „roślinnej rewolucji” na polskich stołach. Wydanie wzbogacono także o praktyczne porady z zakresu marketingu i biznesu.
Magazyn można kupić w wybranych salonach Empik oraz w e-sklepie wydawnictwa VFP Communications na stronie: www.sklep.media.com.pl. Wydanie można też pobrać za pośrednictwem aplikacji Google Play i AppStore.
Ponad ćwierć wieku na rynku
Pierwszy numer „Food Service” ukazał się w 1994 roku, czyli 27 lat temu. W tym okresie branża HoReCa przeszła ogromną metamorfozę. Ostatnie lata pandemii zmusiły pracowników sektorów usługowych do przystosowania się do postępującej digitalizacji społeczeństwa i działania na zmniejszonych przez obostrzenia „obrotach”. Polska gastronomia wymagała w tym czasie szczególnego wsparcia. Redakcja magazynu „Food Service” i siostrzanego portalu Ouichef.pl podjęła wyzwanie. Dedykowane treści z poradami od prawników, agencji marketingowych oraz darmowe wydania magazynów dla czytelników w czasie lockdownów to dodatkowa praca, która została doceniona przez branżę. W czerwcu tego roku magazyn „Food Service” oraz portal Ouichef.pl zostały nagrodzone prestiżowym tytułem AIG Prix Multimedia 2020 za wyjątkowe zasługi w promocji dobrego gustu i etyki w zawodzie szefa kuchni. Tytuły AIG Prix Multimedia przyznaje Międzynarodowa Akademia Gastronomiczna z siedzibą w Paryżu na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Warto zaznaczyć, że „Food Service” & Ouichef.pl jest jedynym wydawnictwem branżowym, które otrzymało nagrodę główną Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej za swój wkład w promocję polskiej gastronomii.
Więcej informacji: www.ouichef.pl
„Food Service” to wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli restauracji oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych i hoteli. Zawiera tematy z zakresu ekonomii, prawa, marketingu i zarządzania, informuje o wydarzeniach w kraju i za granicą, przedstawia zmiany oraz trendy w branży gastronomicznej.
Wydawcą miesięczników: „Handel”, „Media Marketing Polska” i „Food Service” oraz serwisów internetowych: HandelExtra, MMPOnline oraz Food Service/Ouichef.pl jest VFP Communications LTD (część niemieckiego koncernu Deutcher Fachverlag Media Group – jednego z największych niezależnych wydawców specjalistycznych w Europie); dostarcza profesjonalnych informacji osobom decyzyjnym z trzech segmentów rynku B2B: media, FMCG, HoReCa. VFP Communications jest też organizatorem branżowych konkursów reklamowych, m.in. Golden Arrow, Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych oraz Kreatura, jak również plebiscytu poświęconego branży FMCG - Hit Handlu.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
Wokalistka przyznaje, że wiosna była dla niej niezwykle pracowita, a i w kolejnych tygodniach też sporo się będzie działo, bo przygotowuje się do wydania nowego albumu. Bryska zdradza, że teksty jej nowych kompozycji są niezwykle osobiste. Postanowiła bowiem opowiedzieć odbiorcom o bardzo ważnym etapie w swoim życiu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Media
Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.