Pierwsze takie wydanie w Polsce. Historyczny numer „Food Service” już na rynku!
Wczoraj miała miejsce premiera wyjątkowego wydania magazynu „Food Service”, które – z okazji wegańskiego miesiąca Veganuary przypadającego na styczeń – jest w całości poświęcone kuchni bezmięsnej. Numer został przygotowany przy współpracy z kampanią RoślinnieJemy oferującą profesjonalne wsparcie dla firm i restauracji w rozwoju oraz promocji roślinnych dań i produktów.
Bohaterami okładki są ambasadorowie projektu Chefs For Change działającego na rzecz propagowania idei roślinnego jedzenia w restauracjach, barach, stołówkach i na polskich stołach: Dominika Targosz, Natalia Stachowska, Laura Monti, Tadeusz Müller oraz Krzysztof Konieczny. Autorką zdjęcia okładkowego jest redaktor naczelna „Food Service” – Agata Godlewska.
Dlaczego prestiżowy miesięcznik HoReCa wspierający wszystkie „odmiany” polskiej gastronomii zdecydował się na tak odważny krok?
- Roślinna rewolucja dzieje się na naszych oczach. Trudno zignorować ten fakt, bo tendencja dotyczy nie tylko wyboru diety, ale także stylu życia, zakupów oraz ogólnoświatowych zmian gospodarczych i klimatycznych. Temat jest złożony i nie podejmujemy się jego szczegółowej analizy. Ale to, co pragnęliśmy w „Food Service” zrealizować, to przyjrzeć się, w jakim stopniu z weganizmem zaprzyjaźniona jest branża gastronomiczna. Czy przed kucharzami stoją nowe wyzwania? Z jakiej oferty mogą dziś skorzystać? - podkreśla w słowie wstępnym Agata Godlewska, redaktor naczelna „Food Service”.
Historyczny 211 numer magazynu obfituje w ciekawe treści, m.in. inspirujący wywiad z jednym z najbardziej rozpoznawalnych kucharzy w Polsce – Robertem Makłowiczem. Ponadto, czytelnicy dowiedzą się, jak gotować bez grama mięsa, ale ze smakiem, poznają wegańskie alkohole i roślinne zamienniki tradycyjnych produktów. Historia wegańskiej kuchni w Polsce została przedstawiona na osi czasu obrazującej wydarzenia, które miały wpływ na kształt „roślinnej rewolucji” na polskich stołach. Wydanie wzbogacono także o praktyczne porady z zakresu marketingu i biznesu.
Magazyn można kupić w wybranych salonach Empik oraz w e-sklepie wydawnictwa VFP Communications na stronie: www.sklep.media.com.pl. Wydanie można też pobrać za pośrednictwem aplikacji Google Play i AppStore.
Ponad ćwierć wieku na rynku
Pierwszy numer „Food Service” ukazał się w 1994 roku, czyli 27 lat temu. W tym okresie branża HoReCa przeszła ogromną metamorfozę. Ostatnie lata pandemii zmusiły pracowników sektorów usługowych do przystosowania się do postępującej digitalizacji społeczeństwa i działania na zmniejszonych przez obostrzenia „obrotach”. Polska gastronomia wymagała w tym czasie szczególnego wsparcia. Redakcja magazynu „Food Service” i siostrzanego portalu Ouichef.pl podjęła wyzwanie. Dedykowane treści z poradami od prawników, agencji marketingowych oraz darmowe wydania magazynów dla czytelników w czasie lockdownów to dodatkowa praca, która została doceniona przez branżę. W czerwcu tego roku magazyn „Food Service” oraz portal Ouichef.pl zostały nagrodzone prestiżowym tytułem AIG Prix Multimedia 2020 za wyjątkowe zasługi w promocji dobrego gustu i etyki w zawodzie szefa kuchni. Tytuły AIG Prix Multimedia przyznaje Międzynarodowa Akademia Gastronomiczna z siedzibą w Paryżu na wniosek Akademii Gastronomicznej w Polsce. Warto zaznaczyć, że „Food Service” & Ouichef.pl jest jedynym wydawnictwem branżowym, które otrzymało nagrodę główną Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej za swój wkład w promocję polskiej gastronomii.
Więcej informacji: www.ouichef.pl
„Food Service” to wydawany od 1994 r. prestiżowy magazyn specjalistyczny skierowany do szefów kuchni, właścicieli restauracji oraz kadry zarządzającej renomowanych placówek gastronomicznych i hoteli. Zawiera tematy z zakresu ekonomii, prawa, marketingu i zarządzania, informuje o wydarzeniach w kraju i za granicą, przedstawia zmiany oraz trendy w branży gastronomicznej.
Wydawcą miesięczników: „Handel”, „Media Marketing Polska” i „Food Service” oraz serwisów internetowych: HandelExtra, MMPOnline oraz Food Service/Ouichef.pl jest VFP Communications LTD (część niemieckiego koncernu Deutcher Fachverlag Media Group – jednego z największych niezależnych wydawców specjalistycznych w Europie); dostarcza profesjonalnych informacji osobom decyzyjnym z trzech segmentów rynku B2B: media, FMCG, HoReCa. VFP Communications jest też organizatorem branżowych konkursów reklamowych, m.in. Golden Arrow, Gala Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych oraz Kreatura, jak również plebiscytu poświęconego branży FMCG - Hit Handlu.
Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe
„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Pssst, poświętuj trochę! wystartowało z nową kampanią świąteczną
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
S. Karpiel-Bułecka: Sam talent nie wystarczy, by odnieść sukces w branży muzycznej. Trzeba też mieć trochę szczęścia i spotkać odpowiednich ludzi
Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, między innymi za sprawą streamingu i powszechnego dostępu do internetu, rynek muzyczny w Polsce przeszedł prawdziwą rewolucję. Zauważają to zarówno doświadczeni artyści, jak Sebastian Karpiel-Bułecka, jak i młodsze pokolenie, reprezentowane przez Miuosha. Obaj wokaliści podkreślają, że sukces w branży muzycznej jest wynikiem wielu czynników. Lider zespołu Zakopower zaznacza, że niezależnie od sytuacji młodzi artyści powinni być konsekwentni i wierzyć w swoje możliwości, bo to jest kluczowe w budowaniu kariery.
Problemy społeczne
Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
Kobiety stanowią mniejszość w zarządach firm, rzadziej też niż mężczyźni zakładają własne działalności gospodarcze. W UE na taki krok decyduje się 10 proc. pracujących pań, w Polsce – 13 proc. – wynika z raportu „Biznes na wysokich obcasach” PIE. Strach przed porażką i brak wiary w swoje umiejętności powstrzymują kobiety częściej niż mężczyzn przed założeniem działalności. Kluczową rolę mogą pełnić programy mentoringowe prowadzone przez kobiety.
Muzyka
Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy
Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.