Pierwszy numer nowego kwartalnika KUKBUK już w sprzedaży!
Od tego roku magazyn KUKBUK stał się kwartalnikiem i będzie ukazywał się sezonowo. Pierwszy numer – KUKBUK Wiosna właśnie trafił do sprzedaży. Magazyn ma nowy format, winietę, okładkę, makietę i oprawę – szytą, z płóciennym grzbietem. Liczy prawie 300 stron, na których oprócz materiałów okołokulinarnych, czytelnik znajdzie treści dotyczące kultury i szeroko rozumianego stylu życia. Wraz ze zmianą formatu wydania, pojawiły się również nowe możliwości reklamowe, z naciskiem na realizacje niestandardowe.
Kwartalnik KUKBUK to magazyn-książka, którego ambicją jest zyskanie wartości kolekcjonerskiej, zawierający sprawdzone przepisy i uniwersalne treści, które pokazują, jak ważnym elementem kultury jest jedzenie. KUKBUK odsłania złożoność i wielowątkowość świata, pozwala spojrzeć na konteksty kulinarne przez pryzmat nauk humanistycznych, w tym historii, socjologii, antropologii, literatury, sztuki, czy dizajnu.
Nowy magazyn został podzielony na trzy części: przestrzeń, ciało i umysł. W pierwszej, czytelnik znajdzie materiały o wnętrzach oraz o tym jak przestrzeń, zarówno ta prywatna, jak i publiczna, wpływa na nasze życie. Część druga to kulinarne podróże po świecie i sprawdzone przepisy – szybkie i proste na co dzień oraz bardziej wyszukane na wyjątkowe okazje. W trzeciej – redakcja będzie przyglądać się inspirującym stylom życia oraz ideom i koncepcjom związanym ze światem kulinariów.
Autorami i autorkami KUKBUK-a są uznane wykładowczynie i wykładowcy akademiccy, pisarki i pisarze, naukowczynie i naukowcy, m.in.: doktor nauk biologicznych Joanna Podgórska, profesor socjologii Marek Krajewski, filozof Tomasz Stawiszyński, biolog ewolucyjny Szymon Drobniak, kulturoznawca Tomasz Sobierajski oraz pisarki Agnieszka Drotkiewicz i Ula Ryciak.
„KUKBUK jest na rynku już osiem lat. Gdy zaczynaliśmy, świat wyglądał zupełnie inaczej, dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś nasi czytelnicy to ludzie bardzo świadomi, którzy chcą czytać wartościowe, rozwijające treści. I my na tę potrzebę odpowiadamy. Nowy kwartalnik KUKBUK jest jak książka, zarówno pod względem objętości, publikowanych materiałów, które się nie dezaktualizują oraz solidnej, jakościowej oprawy. Przez kilka miesięcy naszej nieobecności na rynku okazało się, że to „analogowe” doświadczenie czytelnicze jest bardzo potrzebne w świecie zdominowanym przez technologie. To idealny pretekst i okazja do tego, by choć na chwilę się oderwać się od codzienności.” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni kwartalnika KUKBUK.
Kwartalnik KUKBUK będzie ukazywał się na początku każdej nowej pory roku. Do kupienia w dobrych salonach prasowych i w e-sklepie na KUKBUK.pl. Cena kwartalnika KUKBUK to 49 zł, a rocznej prenumeraty – 196 zł.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Srebro dla McCANN Poland na Effie Awards Europe

„LEGO Masters. Kierunek Polska” w showroomie WIŚNIOWSKI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.