Pierwszy numer nowego kwartalnika KUKBUK już w sprzedaży!
Od tego roku magazyn KUKBUK stał się kwartalnikiem i będzie ukazywał się sezonowo. Pierwszy numer – KUKBUK Wiosna właśnie trafił do sprzedaży. Magazyn ma nowy format, winietę, okładkę, makietę i oprawę – szytą, z płóciennym grzbietem. Liczy prawie 300 stron, na których oprócz materiałów okołokulinarnych, czytelnik znajdzie treści dotyczące kultury i szeroko rozumianego stylu życia. Wraz ze zmianą formatu wydania, pojawiły się również nowe możliwości reklamowe, z naciskiem na realizacje niestandardowe.
Kwartalnik KUKBUK to magazyn-książka, którego ambicją jest zyskanie wartości kolekcjonerskiej, zawierający sprawdzone przepisy i uniwersalne treści, które pokazują, jak ważnym elementem kultury jest jedzenie. KUKBUK odsłania złożoność i wielowątkowość świata, pozwala spojrzeć na konteksty kulinarne przez pryzmat nauk humanistycznych, w tym historii, socjologii, antropologii, literatury, sztuki, czy dizajnu.
Nowy magazyn został podzielony na trzy części: przestrzeń, ciało i umysł. W pierwszej, czytelnik znajdzie materiały o wnętrzach oraz o tym jak przestrzeń, zarówno ta prywatna, jak i publiczna, wpływa na nasze życie. Część druga to kulinarne podróże po świecie i sprawdzone przepisy – szybkie i proste na co dzień oraz bardziej wyszukane na wyjątkowe okazje. W trzeciej – redakcja będzie przyglądać się inspirującym stylom życia oraz ideom i koncepcjom związanym ze światem kulinariów.
Autorami i autorkami KUKBUK-a są uznane wykładowczynie i wykładowcy akademiccy, pisarki i pisarze, naukowczynie i naukowcy, m.in.: doktor nauk biologicznych Joanna Podgórska, profesor socjologii Marek Krajewski, filozof Tomasz Stawiszyński, biolog ewolucyjny Szymon Drobniak, kulturoznawca Tomasz Sobierajski oraz pisarki Agnieszka Drotkiewicz i Ula Ryciak.
„KUKBUK jest na rynku już osiem lat. Gdy zaczynaliśmy, świat wyglądał zupełnie inaczej, dopiero kiełkowała kulinarna rewolucja, której staliśmy się częścią. Dziś nasi czytelnicy to ludzie bardzo świadomi, którzy chcą czytać wartościowe, rozwijające treści. I my na tę potrzebę odpowiadamy. Nowy kwartalnik KUKBUK jest jak książka, zarówno pod względem objętości, publikowanych materiałów, które się nie dezaktualizują oraz solidnej, jakościowej oprawy. Przez kilka miesięcy naszej nieobecności na rynku okazało się, że to „analogowe” doświadczenie czytelnicze jest bardzo potrzebne w świecie zdominowanym przez technologie. To idealny pretekst i okazja do tego, by choć na chwilę się oderwać się od codzienności.” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni kwartalnika KUKBUK.
Kwartalnik KUKBUK będzie ukazywał się na początku każdej nowej pory roku. Do kupienia w dobrych salonach prasowych i w e-sklepie na KUKBUK.pl. Cena kwartalnika KUKBUK to 49 zł, a rocznej prenumeraty – 196 zł.
„W kinie doświadczaj, nie nagrywaj!”
Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
Nowy Dyrektor E-commerce w MediaMarkt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.