Komunikaty PR

Polacy w social media 2021. Na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystk

2021-06-29  |  10:32
Biuro prasowe

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.

 

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70 proc. populacji naszego kraju*. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła nie tylko, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najczęściej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w Internecie. Analizie poddano niemal 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.

 

Na Facebooku najczęściej szukamy pomocy

Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk - Brand Health Index wg SentiOne, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00.

 

Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”. Z czego to wynika? Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także  „Trzaskowski”. Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.

 

Twitter - miejsce dyskusji o sprawach narodowych

Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski - tylko 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce, a najpopularniejsi autorzy wpisów to Tvn24, TVP Info, Newseek Polska i Kancelaria Premiera RP. Dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych - najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.

 

Na Instagramie wszystko jest piękne

Trzecie miejsce na podium zajmuje Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 a 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive - komentuje Agnieszka Uba z SentiOne - Wiele osób pisze: „nie będę wam tu pokazywać tylko pięknego życia, ale też prawdziwe”. A jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.

 

LinkedIn to domena mężczyzn

Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni. Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług. Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9:00 i 15.00

 

Albicla już nie budzi zainteresowania Internautów

Polski portal społecznościowy Alibcla, który po uruchomieniu w styczniu cieszył się ogromną popularnością w sieci, teraz nie budzi już dużego zainteresowania, a większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o 11:00, 75 proc. użytkowników to mężczyźni. TikTok często pojawia się w rozmowach  na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, np. na Google Play Store czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godziny 21:00. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: „fajna aplikacja”, „super”, „najlepsza”, „polecam”, „chcę konto”.

 

*https://empemedia.pl/social-media-w-polsce-2021-nowy-raport/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV! Biuro prasowe
2024-04-06 | 01:00

Trzy premierowe filmy z serii „Gabinet z widokiem na morze” w Romance TV!

Od 28 kwietnia w trzy kolejne niedziele fani Nory Kaminski będą mogli przenieść się do malowniczej Rugii aby śledzić przygody głównej bohaterki. Premiery aż trzech najnowszych
Media BĄDŹ CZĘŚCIĄ HISTORII PEPSI. OTWARTE WYDARZENIE NA 49. PIĘTRZE WIEŻOWCA VARSO
2024-03-06 | 12:00

BĄDŹ CZĘŚCIĄ HISTORII PEPSI. OTWARTE WYDARZENIE NA 49. PIĘTRZE WIEŻOWCA VARSO

Już 12 marca 2024 r. Pepsi zaprasza wszystkich fanów “spragnionych więcej” na taras wieżowca Varso Tower, gdzie na tle spektakularnej panoramy Warszawy marka oficjalnie
Media Wiktoria Kinik rzeczniczką prasową Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
2024-03-06 | 09:50

Wiktoria Kinik rzeczniczką prasową Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Z początkiem marca Wiktoria Kinik obejmuje stanowisko rzeczniczki prasowej Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Przynosi ze sobą bogate doświadczenie zdobyte w agencji Weber Shandwick w obszarze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Handel

Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym

Błyskawicznie rosnące w tym roku ceny kakao na globalnym rynku przyciągają uwagę już nie tylko inwestorów, ale i mediów skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Przyczyną dynamicznego wzrostu cen są niesprzyjające warunki pogodowe w Afryce Zachodniej, której kraje są głównymi dostawcami kakao na światowe rynki. Przekłada się to na wielkość i jakość zbiorów, a przy tym trudno oczekiwać zmiany trendu w krótkim terminie. W konsekwencji rosną ceny produktów czekoladowych na rynku detalicznym.

Problemy społeczne

Doświadczenie gnębienia w dzieciństwie rzutuje na zdrowie w całym życiu. Naukowcy alarmują, że osoby gnębione mogą żyć krócej

Doświadczenia znęcania się w dzieciństwie pogarszają dobrostan psychiczny i rzutują na całe dorosłe życie – wykazali brytyjscy naukowcy na podstawie trwającej 60 lat analizy. Mogą mieć wpływ również na funkcjonowanie na rynku pracy, a nawet zwiększają prawdopodobieństwo przedwczesnej śmierci. Naukowcy podkreślają, że należy się skupić na tym, by zapobiegać zjawisku gnębienia dzieci, które okazuje się być wciąż niepokojąco powszechne. Przemocy chociaż raz w swoim życiu doświadczyło niemal 80 proc. polskich dzieci, a jedna czwarta jest zaniedbywana emocjonalnie.